Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjører dere bil i utlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 14:03   #41
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Sleng på snødrev, glatte veier og en ferge du kanskje rekker, så har du Hardanger.

Dette er jeg god på.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 14:52   #42
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjørt bil i LA, Milano, London og endel ellers rundt om i Europa. Og ikke noe sted er det verre enn å kjøre i Trondheim. Dersom man klarer å gjøre en venstresving i Prinsenkrysset når trafikklysene ikke funker kan man kjøre overalt.

De stedene jeg kanskje hadde hatt betenkning med å kjøre er steder som Calcutta og Manila som i praksis ikke har trafikkregler.

Gammel 27-07-07, 16:08   #43
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Ja.

Det er forresten en drøm å kjøre i Bergen i forhold til Oslo. Bergensere kan å kjøre bil!

Nei, det kan de ikke! Det går SÅ treigt i Bergen, det er jo ingen som gidder å holde fartsgrensen jo!
*lei av å ligge i 70 km/t langs Nordåsvannet*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 16:28   #44
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Det er forresten en drøm å kjøre i Bergen i forhold til Oslo. Bergensere kan å kjøre bil!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nei, det kan de ikke! Det går SÅ treigt i Bergen, det er jo ingen som gidder å holde fartsgrensen jo!
*lei av å ligge i 70 km/t langs Nordåsvannet*

Dere er nok to helt forskjellige sjåfører. Selv er jeg vant til å kjøre i Oslo, og er nok ganske aggressiv i trafikken. Har blitt bedre etter jeg fikk barn da.

Gammel 27-07-07, 16:59   #45
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bodde et år i England på begynnelsen av 90-tallet og kjørte daglig. Det gikk veldig greit. Bare tilvenningsfasen som var en liten utfordring. Var verre å komme hjem og måtte kjøre på "norsk" siden igjen. Har kjørt noe ellers i utlandet, men det er i hovedsak sambo som kjører når vi er på ferie. Tror ikke jeg hadde hatt problemer med det men han melderseg frivilling så da gidder ikke jeg å krangle om det. Måtte kjøre litt inne på flyplassen i Nice i juni da sambo plutselig fikk telefon fra jobben og MÅTTE fikse noe via pc'en der og da. Det som var verst da var å venne seg til bilen. Pleier ikke å bli stresset i trafikken så jeg tror ikke det ville vært noe stort problem å kjøre i utlandet.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 17:05   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dulter på Missa og gurgle. :miljøskadd:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:22   #47
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjorer hvor som helst. Ble plutselig (mannen hadde glemt forerkort) sjåfor denne uken i Irland. Var overrasket over hvor greit det gikk å kjore på "feil" side av veien"

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:50   #48
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjører i England og i andre land, hadde kanskje ikke ønsket å kjøre i Roma og Paris og andre vanvittige storbyer, men utover det kan jeg gjerne kjøre hvor som helst.

Gammel 28-07-07, 23:02   #49
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Ja jeg kjører bil i utlandet. Har kjørt i store byer ja. Gjør meg ingenting. Er bare til å følge trafikken.

Det kommer vel an på hvor du vil ende opp det.

Gammel 28-07-07, 23:03   #50
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjører hvor som helst og er en rasende sjåfør.

Gammel 28-07-07, 23:15   #51
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Rasende god eller for det meste sinna?

Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:16   #52
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Rasende god eller for det meste sinna?

Gammel 28-07-07, 23:17   #53
Frantzen
Passiv

Standard

Huff da!

Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 23:31   #54
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ja selwsagt kjorer jeg bil i utlandet. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg heller ikke sett vitsen med aa ha forerkort. Jeg kjorer overalt om det trengs. Spiller ingen rolle hvor eller naar.

Gammel 29-07-07, 01:37   #55
Frantzen
Passiv

Standard

http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm

For de modige (ikke nok med at det er mange rundkjøringer men i midten er kjøreretningen omvendt av det den pleier å være)

Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 01:44   #56
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker å kjøre bil og kjører selvfølgelig i utlandet også.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 01:45   #57
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Nei ikke aktuelt heller. Jeg kan kjøre rett igjennom Oslo, men ikke begynne med ring 3 osv. uff nei de tuter og skifter filer i ett sett jo.....Blir nervøs jeg.....*bondeibyen*

Ring 3 er jo motorvei. Bare å ligge i høyre felt om du er usikker. Det er myyyye verre å kjøre i sentrum.

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Etter den turen jeg hadde over noen Spanske fjell som 18-åring så kan jeg kjøre hvorsomhelst.

Se for dere smale veier med møteplasser inn mot fjellveggen, på andre siden av bilen er det stupbratt ned og det ligger utbrente vrak nederst i dalen. Du møter en lastebil og må rygge til første møteplass. Utrolig skremmende og spennede.

Omtrent som vestlandet, jo!

Det kommer vel an på hvor du vil ende opp det.

Gammel 29-07-07, 02:40   #58
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjørt i Texas og Louisiana, men likte det ikke og gjorde det KUN når jeg måtte ha noe i butikken og gubben ikke gadd. (han tok lappen i statene)

Ellers kjører jeg i Sverige i strekningen Moss-Svinesund,

Jeg hater storbyer og trafikkmaskiner.

Jeg liker ikke å kjøre der det er høy fart og mange biler, uoversiktlig som Oslo blandt annet er.

Så på langturer og ukjente steder kjører gubben.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:05   #59
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Ja da. Kjører nesten alltid når vi er i England. Enten leiebil eller egen bil.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:19   #60
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører bil overalt. Paris og Roma er helt OK byer å kjøre i, man må bare kjøre som en infødt - offensivt. Det verste stedet jeg har kjørt var på en landevei i Zambia etter mørkets frembrudd. To jenter alene på veien midt på "natten" (dvs. etter klokken 19) var temmelig utrygt. Vi kjørte venstrekjørt i hundre på en grusvei uten gatelys for å rekke frem til overnattingsstedet vårt og fikk skikkelig kjeft av verten da vi kom frem, siden det bare noen var uker siden en bil med turister hadde blitt overfalt av landeveisrøvere og de i bilen hadde blitt strippet helt, bakbundet og forlatt alene i bushen.

Mannen er også ganske råtass bak rattet, men han ble frakjørt av rutebussen på Mauritsius på en landevei av typen "hvis du møter en bil som kjører like fort så dør du". Da var jeg litt redd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.