|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
| Se resultatene: Er du redd for elg når du er ute i marka/naturen | |||
| Nei |
|
47 | 43,12% |
| Nja, ikke sånn i vanlige situasjoner |
|
43 | 39,45% |
| Liker dem ikke, men lar det ikke begrense meg |
|
15 | 13,76% |
| Ja, jeg skulle være mer ute i marka om det ikke var for elg |
|
0 | 0% |
| Jeg liker dem virkelig ikke! |
|
1 | 0,92% |
| Jeg er aldri ute i naturen alene pga elg |
|
0 | 0% |
| Jeg er aldri ute i naturen alene når det er mørkt pga elg |
|
1 | 0,92% |
| Livredd |
|
0 | 0% |
| Sjokolade |
|
2 | 1,83% |
| Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er du redd for elg?
Jeg ble forlatt i midtgangen i farfar sitt fjøs, da jeg var rundt fire år. Sultne (jeg mener faktisk blodtørstige, men folk bare ler av meg) kuer på begge sider kunne nå meg når de strakk hals. De strakk mye hals. Jeg overlevde med et nødskrik. Bokstavelig talt. Både farfar og pappa kom løpende når de omsider hørte skrikene over den aggressive rautingen.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for elg?Jeg tror jeg hadde dødd av skrekk om jeg møtte en elg på løpe- eller skitur i marka. Likevel nøler jeg ikke med å benytte meg av marka året rundt både i lys og mørke selv om jeg vet det fins elg der.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Er du redd for elg?Vel Pelen... ikke helt erfaringen min fra de siste dagene. De som roter seg ned i boligstrøk nå blir fort husvarme og de er ikke veldig villige til å flytte på seg. Jeg gikk langs gang og sykkelvei like ved en stor dagligvarebutikk. Elgene stod noen få meter unna meg og spiste på et epletre. En gårdbruker prøvde å jage den bort, men den var visst ikke interessert i å bli jaget. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Rockesøster
|
Sv: Er du redd for elg?Ja, vilt redd de. Her er elg i marka som jeg vanligvis i flere ganger i uken, og i perioder reker de rundt husene også. De er jo enorme og løper fort, og hjelpe og trøste å skulle bli påløpt av en sånn.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for elg?Jeg er egentlig ikke redd for elg, men jeg har respekt for dem. Elgkuer med kalv eller våryre unge okser kan være noe uberegnelig. Har møtt elg mange ganger. Har hatt dem på beite sammen med hestene, møtt dem mange ganger på rideturer og trilleturer med barnevogn (akkurat det er skummelt!), og har hatt flokker på 7-8 elger i hagen når jeg har stått opp |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for elg?Nei, jeg er ikke redd elg.
|
|
|
#10 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Er du redd for elg?Nei, jeg er ikke redd for å møte elg i skogen. Men jeg har respekt for de og holder meg unna om jeg ser kalv.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Er du redd for elg?Bor et sted der det ikke finnes elg, så er svært lite bekymret for å møte en når jeg er ute i skogen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for elg?Svarte nei, men var ikke høy i hatten da jeg - til hest - møtte elgkolle med kalv. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Er du redd for elg?Nei, men når onkel hadde møtt en full elg som hadde spist gjæra epler var han redd og kjenner jeg meg selv rett hadde jeg også blitt redd i en slik situasjon. Normalt edru elger holder seg som oftest borte fra mennesker, så de tenker jeg sjeldent over. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
TittelTøs
|
Sv: Er du redd for elg?Jeg er ikke redd for elg, men har respekt for dyret.
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er du redd for elg?Nei, det ville vært bortkastet bekymringsenergi, her finnes vel knapt noen utgaver av det dyret. Den eneste elgen jeg har sett i mitt liv så jeg på Østlandet for nesten 20 år siden. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er du redd for elg?Jeg har møtt på elg med kalv på joggetur et par ganger, og da har jeg snudd fort. Ellers er det mye elg både her jeg bor og der vi har hytte, så til vanlig er jeg bare redd for å få dem i frontruta. Har hatt elg løpende foran bilen mange ganger, og det er ikke gøy hvis man kjører på veier med høy fart. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er du redd for elg?Til alle vestlendinger kan jeg forsikre om at det er STOR forskjell på å få en elg og en hjort tett innpå seg. Elgen er så SYKT mye større, det er ikke samme liga en gang.
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det vet jeg. :erikkeheltdustselvomjegervestlending: |
|
|