|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Søt og rar
|
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?- skrelle hvitløk og passe på å få alt skallet i boss
|
|
|
#2 |
|
Klar
|
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?Måltider og mat er det desidert kjedeligste, kjenner jeg. Ikke hvis jeg mot formodning bare er meg, men det å finne på noe å servere mange ganger hver dag og lage i stand og få de til å spise og den evinnelige oppryddingen etterpå som gjerne involverer både gulv og stoler. Sukk! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?rydde (ikke at det er så kjedelig, men jeg er så dårlig til å få gjennomført det effektivt)
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?- Stå opp (dusje, kle på meg)
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?Ta ut av oppvaskmaskinen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?-Kortspill
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-08-17 kl 14:22. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?Rydde
|
|
|
#9 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?Luke i hagen
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?Skifte sengetøy.
|
|
|
#11 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?Glemte pakke til å reise bort, og pakke ut etterpå!
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?Vi lager matpakke til vår -02-modell. Han har ingen interesse av å lage matpakke selv, og velger da heller å gå hele skoledagen uten mat.
|
|
|
#13 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?Alt av husarbeid, inkl. rydde etter middagen. Jeg liker å lage mat, men å rydde/vaske etterpå tar omtrent livet av meg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?Jeg tipper at spesielt han som er født i 05 heller hadde gått hele dagen uten mat, og da lager jeg heller matpakke til han. Nå er mine unger sånn at de spiser det samme inveldig lange perioder, så jeg vet hva de skal ha med seg på maten. Han født i 08 lager matpakke selv innimellom.
|
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?
Ja det er vel ikke fare for at det ikke skal gå bra med ungene, men hvis man synes det er en skrekkelig kjedelig ting å gjøre, så er det jo en god grunn til å la ungene gjøre det selv. Særlig hvis man er den eneste voksne i huset. Desto viktigere at ungene bidrar der de kan, tenker jeg, så blir man ikke nedlesset med unødvendige, gørrkjedelige gjøremål, som strengt tatt burde være ungenes ansvar (i likhet med å rydde rommene sine, legge rene klær inn i skapene sine, ta av bordet etter seg, henge opp jakka og sette på plass skoene når de kommer inn, og en rekke andre ting som store unger greier fint, som i alle fall jeg ikke gidder å gjøre for dem lenger).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-08-17 kl 15:43. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Men det blir jo en vurdering, mase og få sure unger på morran, eller bare gjøre det selv. De har allerede ansvar for å legge på plass klær, henge opp jakker, rydde rom osv. I tillegg har den ene ansvar for å rydde ut og inn av oppvaskmaskin, og den andre ansvar for tømming av søppel, så jeg har satt bort noe av det som er kjedelig.
|
|
|
|
#17 |
|
|
I hear you. Hater å lage matpakker, men gjør det titt og ofte allikevel. De kan fint gjøre det selv, og de lager til hverandre i ny og ne, men det er noe med totalen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Ja, masing og sure unger er jo selvsagt på toppen av kjedeliglista. Jeg gjør også en del kjedelige ting selv, heller enn å mase for å få andre til å gjøre det, selv om de fint kunne ha gjort det. Her går akkurat matpakkebiten heldigvis av seg selv, uten masing, siden det har vært en selvfølge så lenge. Så for ungene (og meg også, for den saks skyld) er det nesten like utenkelig at jeg skal gjøre det for dem, som om jeg fortsatt skulle knyte skoene deres eller tørke dem bak.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-08-17 kl 16:16. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Ja, det blir jo noe annet. Det er forskjell på om man gjør det fordi man synes det er hyggelig, og om man gjør det fordi man føler at man må, selv om det er noe av det kjedeligste man gjør.
|
![]() |
|
|