|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Kan man servere "alt" i en konfirmasjon? | |||
Alt er greit- det er konfirmantens dag! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 12,71% |
Mor far lar konfirmanten bestemme ut fra deres forslag |
37 | 31,36% |
Konfirmanten bestemmer, men pris/hva som er praktisk mulig spiller også en rolle |
57 | 48,31% |
Konfirmasjonsmiddag skal være "ordentlig" middag- kjøtt eller fisk- med forrett og dessert. |
21 | 17,80% |
Konfirmasjonsmiddag skal/bør være catering som koldtbord eller snitter |
6 | 5,08% |
Annet |
4 | 3,39% |
Tacokrydder/vi feirer ikke konfirmasjon |
5 | 4,24% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?
![]() |
#42 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Hvis vi skulle hatt konfirmasjon, synes jeg det skulle vært noe vi kunne være enige om å kalle festmat, og så måtte det selvsagt være noe konfirmanten likte. Hos oss er det ganske mange ting som passer i begge kategoriene, men slik er det jo ikke for alle.
![]() |
#43 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Jeg synes det meste er greit, men hadde nok satt et krav om en viss "feststandard". Jeg tenker at lasagne ikke automatisk er ufestlig, mens koldtbord alltid er passende festmat (tvert i mot, jeg synes veldig mye av den typiske koldtbordmaten er direkte kjedelig og så langt fra festmat som det er mulig å komme).
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Jeg tror vi hadde koldtbord i min, men jeg husker ikke nøyaktig. Om jeg fikk bestemme vet jeg ikke. Min bror hadde middag, men det var fordi pappa og hans kone hadde den hos seg. Min ble holdt hos min mor.
![]() |
#45 |
Hertuginne
|
![]() |
#46 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Konfirmanten kommer til å få bestemme selv, innenfor noen grenser selvfølgelig. Men vi slipper heldigvis å bkynre oss for å bli snakkis på bygda. Ikke at vi hadde brydd oss nevneverdig.
![]() |
#47 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
No har mange svart skikkelig på kva sodd er og etter eg fekk det hos Nessie første gang gjer eg forskjell på sodd og brennsnut.
![]() |
![]() |
#49 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det er stor forskjell på smaken av ren kjøttkraft (som det skal være i sodd) og suppe med smak av ulike typer grønnsaker, potet og pølse i tillegg. En annen vesentlig forskjell, og det som sikkert fra gammelt av har begrenset sodden til finere anledninger, er vel den rause tilgangen på kjøtt, ved at man, i motsetning til med betasuppe eller lapskaus, forsyner seg selv med så mye rent kjøtt og kjøttboller man vil ha.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 24-03-17 kl 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Konfirmanten bestemmer, men pris/hva som er praktisk mulig spiller også en rolle. Til tross for det så har jeg en grense som går ved buknafisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Javel
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Her har vi en særdeles kresen konfirmant så vi har bestilt tacocatering. Men vi har koldtbord i tillegg. Så da håper de fleste finner noe de liker.
![]() |
#52 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Tja, konfirmanten fikk bestemme innenfor de rammene som vi alt hadde lagt pga lokalet vi skal være i (restaurant). Det blir koldtbord og jeg vet ikke helt hvilke retter vi får, men jeg har forelgt de som eier restauranten at det også vil være barn til stede. Restauranten åpner til påske for første gang ever, så vi er litt spent.
![]() |
#53 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Tja. Her fikk konfirmanten velge innen et par sjangre, og med innspill på tilbehør og supplerende småretter. Vi har et litt oppgradert koldtbord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Konfirmanten ønsket seg pizza, og jeg sa at det kom ikke på tale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?De får egentlig bestemme selv. Vi spiser på en veldig bra restaurant, så det blir knall uansett. Vi har arrangert to konfirmasjoner og har to til om noen år. Vi har altså valgt å ha middag ute på restaurant for familie/slekt og de aller nærmeste, og så reiser alle hjem til oss etterpå, da kommer også naboer, venner og bekjente til kaffe og kaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Kun pizza, taco eller lasagne er ikke aktuelt i konfirmasjon her i huset. Som en del av et koldtbord hadde vært greit. Syns, selv om selskapet ikke er veldig formelt, at det skal være litt "høytid" over måltidet. Tror jeg hadde blitt skuffet dersom jeg var invitert i konfirmasjon og vi f.eks. kun fikk pizza. Da kunne det i så fall vært sagt fra på forhånd. Gidder ikke dra frem bunaden for en pizzafest liksom.
![]() |
#60 |
koko
|
![]() Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?P-mat hadde passert her. Da hadde jeg pimpa maten noe aldeles. Minimalt med poser og ferdige greier og raust med spennende og smakfullt tilbehør. Taco trenger jo ikke bety santa Maria-festival og pizza er så uendelig mye mer enn kjøttdeig og pepperoni.
![]() |
|
|