|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene
Det var inkludert overnatting ja, slik jeg forstår det, og all mat. Men ikke fly.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneJeg er delvis enig med Nenne, men for meg hadde det vært greit om man ga beskjed om at gjester selv måtte dekke overnatting, som koster 2000 kr pr person. Å få beskjed om at deltagelse i bryllup koster 2000, hadde jeg også syntes var kleint, selv om jeg fikk beskjed om hva summen inkluderer. Så for mitt vedkommende hadde ordlyden hatt noe å si. Jeg skjønner helt av meg selv at det er småteit. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns ikke det er så småteit, det handler jo om kommunikasjon. Om man får beskjed om at koster 2000 å delta gir man ikke deltakerne noe valg. Om man sier at reise og opphold koster det så høres det ut som en god deal, men også en jeg ikke er tvunget til å ta selv om jeg ønsker å delta i bryllupet. Kanskje jeg ikke er hypp på å bo på vingård i fire dager med en hel annen gjeng, og vil se meg om etter et mer privat sted å bo?
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tolker dette som at man betaler overnatting selv. Altså at de 2000 er for alt det andre.
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Ja, men det er da nettopp det de 2000 er ment å dekke?
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneRef.:
Så siden det er overnatting og fly gjestene må dekke selv, og HI sier at det er 2000 per gjest, og i tillegg kommer fly, så bør da de 2000 være for overnattingen. (Hva annet skulle det være, når brudeparet dekker fest og mat ellers?)
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, brudeparet spanderer "alt det andre" (mat, vin, italiensk aften etc), gjestene betaler overnatting, dvs 2000 kr, og fly kommer i tillegg. Slik jeg leser det.
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneVi hadde nok blitt med, ja. Høres veldig fint ut!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneDa misforstod jeg. Jeg trodde de 2000 dekket alt det andre, og at man i tillegg måtte betale overnatting og fly.
|
|
|
|
#13 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneSom en langhelg kun for voksne synes jeg det høres helt overkommelig ut. Får man beskjed i god tid, lar det seg som regel gjøre å skaffe rimelige flybilletter, spesielt når reisetidspunktet er litt utenfor høysesong.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneGitt at vi hadde fått barnevakt til en langhelg (ikke så sannsynlig per nå), hadde vi nok prøvde å prioritere det hvis det var nære venner eller nær familie. Jeg tenker at når en velger å feire bryllup langt fra der flertallet av gjestene bor, må en være forberedt på at en del takker nei og ikke bli fornærmet over det. Det er mange faktorer som skal klaffe: penger, tid, logistikk og hva en ellers skal bruke feriedagene sine på. Dere vet vel best om de dere inviterer har en økonomi som tåler at de voksne bruker opp mot 10.000 av feriebudsjettet på en langhelg uten barn. Vi er der at vi da måtte valgt å bruke mindre penger på ferie med ungene, men det er jo mange som uansett drar på helgeturer uten barn, og de vil jo fort være dyrere enn dette.
|
|
|
|
#15 |
|
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneTusen takk for alle gode innspill og meninger her.
|
|
|
#16 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneDa vi ble med på tilsvarende bryllupstur var relasjonen til brudeparet helt avgjørende. Vi hadde i tillegg planlagt at vi skulle spandere på oss en langweekend den høsten, så vi slo to fluer i en smekk. Vi var alene som par fra torsdag til lørdag, og sammen med brudepar med flere fra lørdag morgen til søndag kveld. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneJeg og eksen giftet oss forresten på det viset. Vi bodde i Frankrike da, eksen min er amerikansk, og hadde flere gjester som kom fra Frankrike, Tyskland og USA. Sist redigert av m^2 : 16-08-16 kl 16:28. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneJeg har lest og tenkt mer, og ønsker bare å presisere at jeg synes det høres veldig flott ut, og at det er et veldig generøst tilbud dere gir vennene deres.
|
|
|
#19 |
|
|
Ja, det tror jeg et viktig poeng, bare invitere nære venner og også gjerne forklare at man skjønner at alle ikke har mulighet å bli med med tanke på tidsbruk og penger så at ikke folk føler seg "dumme" for å takke nei. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneJeg hadde sagt jublende ja, gitt at det var gode venner og jeg fikk fri og barnevakt. Jeg hadde ikke gjort det for en kollega eller en bekjent - men mer pga tid enn kostnaden i seg selv.
|
![]() |
|
|