|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?
Jeg har en løsning på dette. Du planlegger familieinterrailtur og vi gjennomfører den. Vi, både voksne og barn, elsker å være på tur. Ingen av oss er veldig glad i planleggingsbiten.
|
|
|
#42 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Hus på Kreta så vi drar der hver sommer og påske hvis vi har mulighet.
|
|
|
|
#44 |
|
can-jur
|
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Vi skal i samme familiepark med påfølgende hyttetur for tiende gang. Så vi gjør vel det ja
|
|
|
|
#46 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Interrailferie lar seg gjøre uten planlegging, har vi erfart. Det blir bare litt dyrere.
|
|
|
|
#47 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Når det gjelder storbyer så reiser jeg vel tilbake flere ganger, som feks København, Praha og Stockholm.
|
|
|
#48 |
|
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Det er et par ytterst få steder jeg gjerne reiser tilbake til (Berlin, Island, London, Bornholm), men ellers er det så fantastisk mange kule steder vi ikke har vært ennå at vi sjelden gjentar oss. Bortsett fra å besøke pappa på familiehytta, da. Antar dog at fokuset blir litt annerledes de nærmeste årene siden vi nå er småbarnsforeldre. Tenker det blir mye Danmarksferier og hyttehenging framover inntil knøttet er stort nok til å tas med på litt mer actionfylte ting. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
flisespikker
|
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Storbyer drar vi selvsagt tilbake til. Vi har nå vært et par ganger i Hellas, en del ulike steder hver gang, og et par av stedene er gjentatt på senere turer (men på nye bosteder og med til dels litt annet fokus). Og i år var vi på et par nye øyer som vi kunne tenke oss å dra tilbake til og se litt mer av. Men primært er det så mange steder jeg/vi har lyst til å besøke, som vi ikke har sett enda, at det er utenkelig å gjenta en hel ferie.
|
|
|
#50 |
|
|
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Jeg har lyst til å dra tilbake til de aller fleste stedene jeg har vært, men det er vel bare den franske rivieraen jeg har vært på flere ganger på omtrent samme sted. Det har blitt en slags familiegreie, hele storfamilien farter gjerne til samme bittelille by. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Barna vil alltid tilbake der de var sist, men favorittsteder er Italias østkyst og Sardinia. Av og til prøver vi noe nytt som Split og Mallorca, men nei, vi skal tilbake til Italia.
|
|
|
|
#52 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Det er flere steder vi drar tilbake til, men å binde opp kapital og ferie i en leilighet el.l. er vi ikke klare for nå. Man skal vel være der en god del for å forsvare kostnaden, + alle greiene med at huset skal holdes i stand - både tid og penger. Når vi er på ferie er det i grunnen bonus å slippe å lage mat, om man ikke skal passe på gassmåleren i tillegg. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
både her og der
|
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Vi har vært syv ganger til samme sted i Frankrike, men det er mest fordi vi har tilgang til leilighet der som foreldrene mine eier.
|
|
|
#54 |
|
trøtt
|
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Vi reiser stadig tilbake til Karpathos. Vi stortrives der alle sammen, og har fått flere veldig gode venner vi ikke får treffe om vi drar et annet sted på ferie.
|
|
|
#55 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Eg er ganske så lite reisenysgjerrig av meg og mislike å leite etter ditt og datt på nettet. Eg hadde derfor elska ha ei leilighet som var vår som eg kjente området til, restaurantane, folka, butikkane. Og då i sør-Frankrike. No har vi nettopp bygd hytte og var der i to veker. Eg kosa meg inderlig mens mannen fekk eit lite anfall av brakkesjuke
|
|
|
|
#56 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2016
Hvor: Bestlandet
![]() |
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Tidligere syntes jeg sånt virket litt dølt og kjedelig - samme plassen år etter år, men etter å ha fått små barn er det absolutt veldig veldig ålreit med noe nogelunde forutsigbart. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Dette oppsummerer Helten, meg og avkommet ganske bra.
Been there, done that. Skikkelig kjipt. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Er frisk!
|
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Vi har hus i Spania som vi har reist til i alle år før vi kjøpte det av svigers i fjor vinter. Det er usigelig deilig å komme "hjem", vi har blitt kjent med mange andre som har hus der nede, vi kan få besøk av venner en uke, vi kjenner restauranter og butikker og turmuligheter og vi har kjempefint fellesområde og egen hage i tilleggg.
|
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det høres fantastisk ut!
|
|
|
#60 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Drar du på ferie til samme sted flere ganger?Vi vil i utgangspunktet oppleve nye steder, og har derfor avstått fra å kjøpe oss feriebolig i utlandet. Men joda, vi har reist tilbake til tidligere steder, og det er flere steder jeg vil tilbake til.
|
![]() |
|
|