Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-16, 17:15   #41
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg har funnet på Kremmerhuset duftolje med pinner med nøytral lukt, Clean Cotton i serien Dis.
Det er den eneste som funker her alt annet stinker.

Røkelse lukter kvalmt...

Jeg har også den og liker den godt. Må nok ha mer olje for det dufter ingenting lengre.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 17:15   #42
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Hos enkelte som bruker sterkt parfymerte skyllemiddel syns jeg at det lukter sånn av hele huset deres. Men det er vel en sånn lukt som man blir vant til og ikke lukter selv.

Ikke bare i huset, men når ungene har vært på besøk hos noen som bruker parfymert vaskemiddel/skyllemiddel (spesielt omo) så stinker de så mye når de kommer hjem at jeg blir dårlig (og det er kun av å være i samme hus som noen som bruker det, klærne deres er ikke vasket med det). Husker da ungen gikk i "parfymefri" barnehage, han kom hjem stinkende av omo så jeg klarte ikke ha han i nærheten uten å bli dårlig. Veldig moro når man ammer.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 17:22   #43
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.



I mitt tilfelle hadde det innebært at jeg hadde satt meg på ramma frisk og fin, og fem minutter etterpå kommet ut med kvalme og dundrende hodepine.

Og sånn apropos å kjenne til om folk reagerer eller ikke - jeg hadde vært gift med mannen min i ganske mange år før svigermor fikk vite at jeg ikke tåler slikt. Hun hadde plutselig fått det for seg at det hadde vært så koselig med kongerøkelse til jul - og vips, så lå svigerdatteren til sengs med migreneanfall. Jeg hadde ikke tenkt over at dette var noe jeg burde snakket om, for hun hadde jo aldri gjort noe slikt før, i de årene jeg hadde kjent henne. Hun har aldri brent røkelse i mitt nærvær igjen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 22-04-16 kl 17:30.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 17:38   #44
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Jeg kan synes at milde duftlys kan lukte godt, men det trigger lett hodepine.
Det verste er duftoljepinnegreier med vaniljeduft. Da holder jeg pusten på do og skynder meg. Det samme gjelder offentlige toaletter med sånn sterktluktende duftboks.

At jeg ikke liker de fleste sånne greier på do hos folk og at noe trigger hodepine er ikke noe jeg snakker om. Er det snakk om sterk lukt av duftlys hvor jeg skal tilbringe hele kvelden kan jeg spørre om det er ok å slukke, men synes ikke nødvendigvis det er en enkel ting å spørre om som gjest.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 19:57   #45
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.841
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Både jeg og sønnen min reagerer veldig på lukter, så vi klarer ikke duftlys eller røkelse. Det er så ille at jeg ikke kan gå inn på Euroris, Nille eller lignende butikker uten å bli skikkelig kvalm og helt susete i hodet.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 20:13   #46
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.987
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Ja, jeg bruker mye forskjellige duftlys og litt oljer - og elsker det! Må ikke være for kraftig lukt altså, og jeg er veldig kresen, men jeg har funnet endel goddufter og er alltid på jakt etter å utvide arsenalet

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 20:27   #47
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Jeg er en av de som er allergisk mot duftlys, stort sett alt av snittblomster og løkblomster, parfyme og desslike. Nærmeste familie vet det, men ellers putter jeg innpå med allergimedisin og tar høyde for å bli dårlig en stund etter besøk hos folk, på samme måte som jeg gjør når jeg besøker folk med katt. Overlever noen timers besøk, men blir kanskje liggende når jeg kommer hjem.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 20:59   #48
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Nei, jeg får migrene bare av å gå inn på butikker som selger slikt.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 22:03   #49
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Tidligere var jeg glad i duftlys og parfyme, men da jeg ble gravid med førstemann trigget all parfymelukt spying. Det førte til at hele husholdningen måtte bestå av uparfymerte produkter (dusjsåpe, håndsåpe, deoer, vaskemiddel, osv). Etter å ha vent seg til et uparfymert liv gikk vi aldri tilbake.

Nå syns jeg duftlys i hus, eller parfyme på folk, lukter for MYE. Men jeg blir ikke dårlig, jeg bare liker det ikke. Så jeg sier selvfølgelig ingenting om det.

Også nyter jeg lukten av mannen og ungene, akkurat sånn som de er. Det er et eller annet tiltalende med den rene kroppslukten, som er spesiell for hver enkelt person.

Men jeg lufter mye på do, da Den lukten nyter jeg ikke.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 23:44   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.735
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Nei, jeg har en mor som får astmaanfall av parfyme, og selv om mannen da på spøk sier at slikt hadde vært en god ide så fikk vi ikke besøk, så holder vi altså heller huset fritt for sånne ting.

Vi har røkelse i julepynten, kommer frem hvert år, og tennes ikke. Mannen er oppvokst med det, så vi har fått den av hans mor, men jeg er ikke oppvokst med det (mamma fikk astmaen etter at jeg ble voksen, men migrene har hun hatt siden før jeg ble til) og igjen, vi har nå engang av og til lyst på besøk i jula...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-16, 00:24   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Nei, absolutt ikke. Dels fordi jeg ikke liker lukten, men like mye fordi jeg syns det er helt galskap å brenne stearinlys i rom der man ikke har konstant tilsyn med dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-16, 07:54   #52
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.002
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg blir alltid så forundret over hvor mange her inne som reagerer så veldig på lukt/parfyme osv.
I RL kjenner jeg nesten ingen. (Som reagerer så kraftig på parfymeprodukter og lukt. Jeg kjenner folk i RL, altså. )


De fleste som jeg omgås hadde nok sagt det samme, det er nemlig ikke noe jeg pleier å fortelle. Jeg holder ut i stillhet der det er nødvendig og sier kun i fra hvis det er helt uutholdelig eller jeg må oppholde meg der mer enn en kort stund.

Og så er jeg enig med zinatara. En del mennesker har hus som lukter veldig sterkt og de selv og kanskje spesielt barna stinker tøymykner, og jeg har mange ganger lurt på om de selv skjønner hvor sterkt det lukter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no