Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-17, 14:05   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Tenker en del på dette med konfirmasjon om dagen. Om at jeg må holde tale og at jeg heller har lyst til å sette sammen en lang film med musikk, litt tekst etc. Film han ikke har sett fra han var i magen, baby osv. Jobber i disse dager med å få digitalisert filmene da de er i et obskurt videokamerakasett-format.

Det er innafor å gjøre dette i stedet for tale? Tenker at den blir litt lang og tar for seg hele livet hans så langt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 20:53   #2
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det tenker jeg det er.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-17, 10:13   #3
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Spørs litt hva du mener med "litt lang" (3-5 min er definitivt innenfor og spillefilm 1.5 t utenfor, og så alt midt imellom), og det kommer mye an på når den vises.

Lange innslag kan gjerne tas etter maten, kanskje med en kopp kaffe og en sjokolade, mens hvis den er midt i maten så steika blir kald er det mindre sjarmerende.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 12:54   #4
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Herre, hvor mange konfirmasjonstråder ER det egentlig her inne?

Jeg er veldig glad for at vi ikke driver med sånt, altså. Ingen av mine er døpt og ingen av de skal konfirmeres heller, heldigvis.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 13:38   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg er veldig glad for at vi ikke driver med sånt, altså. Ingen av mine er døpt og ingen av de skal konfirmeres heller, heldigvis.

Så dersom en av den har lyst så får de ikke lov?

Gammel 02-04-17, 15:36   #6
Lorien
Pauset

Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Så dersom en av den har lyst så får de ikke lov?

Når de er fylt femten kan de melde seg inn og ut av hvilke trossamfunn de vil, men det blir i så fall helt uten min innblanding av noe slag.

Gammel 02-04-17, 15:38   #7
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Når de er fylt femten kan de melde seg inn og ut av hvilke trossamfunn de vil, men det blir i så fall helt uten min innblanding av noe slag.

Det var vel ikke svar på spørsmålet om de ikke får lov å konfirmere seg hvis de vil.
Men forstår jeg deg rett når jeg leser at du ikke akter lage fest for ungdommen dersom han/hun vil konfirmere seg?

Gammel 02-04-17, 15:40   #8
Lorien
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det var vel ikke svar på spørsmålet om de ikke får lov å konfirmere seg hvis de vil.
Men forstår jeg deg rett når jeg leser at du ikke akter lage fest for ungdommen dersom han/hun vil konfirmere seg?

Ja, da forstår du meg helt riktig. Dersom et av mine barn konfirmerer seg vil jeg påstå at jeg har feilet grovt i min oppdragelse, og det er isåfall en sorgens dag og ikke noe å feire.

Gammel 02-04-17, 14:41   #9
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan vet du at ingen av de skal konfirmeres?

Gammel 02-04-17, 15:38   #10
Lorien
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hvordan vet du at ingen av de skal konfirmeres?

Fordi vi ikke er kristne eller tilhører noe annet tros - eller livssynssamfunn. Jeg synes konfirmasjon er noe forbanna vas, omtrent samtlige som gjør det gjør det KUN for å få penger og gaver, ikke pga. tro/overbevisning.

Gammel 03-04-17, 20:44   #11
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

I vår familie har det vel vært selskap for alle 15-åringer, tror jeg, selv om de færreste har noe forhold til Den norske kirke. Noen har vært ateister eller agnostikere, andre annen religiøs overbevisning. Det er hyggelig med et selskap, for da får man samlet familie. Tenker det er fint for 15-åringen, sånn litt relasjonsbygging. På tross av eller nettopp fordi man ikke ses så ofte ellers. Her blir det antakelig HEF-konf., men alt er innenfor (også "bare" selskap). Barnet hadde ikke trengt om det ikke ville, men det er ikke aktuelt å nekte om barnet har lyst. Nå synes alle her at det er en fin ting med et selskap, så på spissen kommer det ikke

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 21:15   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, det var bastant. Min er ikke døpt, kommer nok til å konfirmere seg humanetisk eller hos ungdomsfilosofene. Eller ikke i det hele tatt. Men jeg kommer til å oppfordre til det, for kursene er fine med god refleksjon, han får møte ungdom fra andre steder i byen og deltaking fine opplevelser og samtaler. Verdt en fest syns jeg han er også, gitt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 21:19   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke kristen, men dersom arvingen, mot alle odds, hadde tatt totalomvending og ville startet på et kristelig konfirmasjonsopplegg, hadde jeg selvsagt ikke nektet henne og hadde arrangert selskap. Nå antar jeg at det blir borgerelig konfirmasjon.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 21:23   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jøss, det var bastant. Min er ikke døpt, kommer nok til å konfirmere seg humanetisk eller hos ungdomsfilosofene. Eller ikke i det hele tatt. Men jeg kommer til å oppfordre til det, for kursene er fine med god refleksjon, han får møte ungdom fra andre steder i byen og deltaking fine opplevelser og samtaler. Verdt en fest syns jeg han er også, gitt.

Helt enig. Jeg håper virkelig poden vil konfirmeres et eller annet sted, og hvis det blir i kirken (da må ha døpes først) er det helt greit det også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 22:13   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste vil visst konfirmeres i HEF, vi diskuterte det i går. Så nå har jeg meldt meg inn der for å få billigere konfirmasjon. Gratis begravelse og greier er også et gode.
Har meldt min interesse og venter på mer informasjon. Påmeldingene begynner visst om en måneds tid.

Gammel 03-05-17, 14:09   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har vi meldt på Herremannen på www.human.no. Det var lang kø for å få registrert seg. Han fikk konfirmasjon på lørdagen i Kristi Himmelsfartshelgen noe som vi ønsket da det er mange som reiser langt og som kan være i Oslo litt lenger da.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 15:16   #17
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yes! Da er vi påmeldt og! 12 mai blir dagen og det blir humanetisk. Har allerede forsøkt å få booket et lokale, spent på om vi får det.

Gammel 03-05-17, 15:17   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

12. mai hos oss også! 15.30. Hva med dere?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 15:56   #19
Joika
Pauset

Standard

12.45 her.

Kjenner jeg kommer til å planlegge MYE. Jeg har nå et år på meg og vi hadde ikke dåp, jeg har aldri vært gift osv. Dette blir nok en gjennomført feiring.

Gammel 03-05-17, 19:40   #20
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Har også min første konfirmant neste år. Det vert kyrkjekonfirmasjon, men om det vert DNK eller frikyrkjeleg konfirmasjon gjenstår å sjå, ho bestemmer seg nok snart, og då må eg i gang med å finne lokale, for heime har vi ikkje plass til heile slekta.

Elles er eg i gang med å brodere bunad, det tek tid...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.