|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vin til pinnekjøttetJeg er glad i mer "modifisert" rotmos til annen mat og andre anledninger, men rotmos med kålrabi og gulrot og fløte er rett og slett en annen rett enn kålrabistappe. Også godt, men ikke "riktig" når det er kålrabistappe jeg vil ha. For MEG.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vin til pinnekjøttetCremant er innkjøpt. Jeg måtte få hjelp til å finne den, og den polansatte ga meg skryt for usedvanlig godt valg av drikke til pinnekjøttet.
|
|
|
|
#3 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vin til pinnekjøttetJeg endte opp med l'Haubette (blanc de noirs). Veldig spent på kombinasjonen med pinnekjøttet!
|
|
|
|
#4 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vin til pinnekjøttet
Denne funket utrolig bra!
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Vin til pinnekjøttetAlle må rapportere om hvordan det gikk!
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Vin til pinnekjøttetJeg løy! Måtte sjekke notatene, for jeg ble usikker på om det virkelig var Moët, og det var det ikke! I fjor drakk vi Bollinger Special Cuvee Brut. Suksess!
|
|
|
#7 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mens eg las det første innlegget og drakk Moët, det var virkelig godt!
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Vin til pinnekjøttetDet ble cremanten i går. Svigermor og tante E ble overbeviste sprudle-tilhengere i løpet av kvelden og undret seg stort over at de aldri hadde tenkt på dette før. Den står utrolig godt opp mot røkt, salt, fett og sødme.
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vin til pinnekjøttetCremanten fungerte brillefint.
|
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Sv: Vin til pinnekjøttetTakk til Toffen for pinot noir-tips. Jeg gikk for Moët & Chandon, og det fungerte utmerket til vårt pinnekjøtt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
etterpåklokest
|
Ikke Frexinet, altså? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vin til pinnekjøttetHer ble det Julebrygg fra Mikrobryggeriet, og Kinns juleøl, og Morsa akevitt.
|
|
|
#15 |
|
Permakulturell
|
Sv: Vin til pinnekjøttetJeg må bare skryte av den Alsace-vinen (som jeg ikke fikk navnet på - importert fra vingård som ikke eksporterer, så det blir fånyttes uansett) jeg drakk til pinnekjøttet i dag. Helt ordinær tørr Alsace før mat, men til pinnekjøttet våknet den til liv og utfylte måltidet perfekt. Til orientering var kålrotmosen smaksatt med pinnekjøtt-sjy, litt fløte og litt sukker.
|
|
|
#16 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vin til pinnekjøttetSå en prosecco kan ikke brukes til pinnekjøtt? Jeg må vente med å ha det til polet er åpent igjen da? Har et par flasker Armani Bambino(?) stående.
|
|
|
#17 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Vin til pinnekjøttetJeg drakk julebrus til ribbe. :listersegutigjen:
|
|
|
#19 |
|
finner ut av mye
|
Jeg prøvde meg på juleakevitt, men herregud så sterkt det var!
|
|
|
#20 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vin til pinnekjøttetVi hadde en fyldig Cremant til pinnekjøttet på julaften og det var en suksess! Nam, det gjentas gjerne.
|
|
![]() |
|
|