Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Lyshusene og/eller vasene fra Kähler

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-15, 07:58   #41
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lyshusene og/eller vasene fra Kähler

Jeg har to lyshus, medium store, tror jeg? Vi har dype vinduskarmer, og de pynter opp der. Jeg har lyst på ett hus til, fordi de i mitt hode er finest når de forekommer i trioer. Vasene så jeg på, men kjøpte heller en vase fra Alwa, som ser ut som en krøllete papirpose, litt fordi jeg ikke vil ha det alle har. Selv om jeg slår argumentet mitt i hjel med lyshusene.

Jeg er ikke så veldig interiørinteressert, men veldig glad i å ha telys i mørketida.

Gammel 23-11-15, 08:06   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne stripeutstillinger til jul er nærmest en parodi. Det blir på et vis en liten overdose. Men det følger jo et kjent mønster dette her. Først styrer halve verden med å få tak i noe, og det er få butikker som selger og ventetider. Så får de fleste tak i. Så har de overalt i alle butikker. Og vips er det veldig ut. Jeg er generelt såpass utrendy at jeg lever godt med å være i utakt med resten av verden. Og så ser jeg at jeg aldri liker det samme som de som er opptatt av interiør. Noe av det ser greit ut, andre såkalt tidløse klassikere synes jeg er bare stygge.

Gammel 23-11-15, 08:07   #43
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poll!

Jeg har et lite hus. Fikk det i bursdagsgave i fjor.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 08:16   #44
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tre lyshus, den første kjøpte jeg vel for 10 år siden. Synes de gir veldig fint lys i vinduskarmen, og de står fremme hele året

Så har jeg mellomvasen, hvit med sølvstriper. Den er vel 20cm i omkrets. Der har jeg blomster så ofte jeg kan. Roser eller tulipaner Synes størrelsen er perfekt til det.

Jeg gidder ikke bry meg om hva andre har, og at mange evt har disse. Det finnes ulike typer, farger og størrelser, og de blir uansett brukt ulikt og ser ulik ut fra hus til hus. Jeg kjøper det JEG liker. Og jeg var som sagt tidlig ut med de husene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 08:20   #45
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to lyshus, begge var gave. Bruker dem med telys i, de gjør seg i vinduskarmen.

Jeg hadde lyst på den grønn-stripede vasen en stund, men jeg synes den er dyr. Har derfor latt det være.

Gammel 23-11-15, 08:24   #46
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har verken eller, men lurer på om jeg ønsker meg sånne hus til jul.

Gammel 23-11-15, 08:48   #47
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har 1 stripete, mellomstor vase som jeg fikk i gave en gang. Likte de ikke så godt før den tid (i alle fall ikke såpass at jeg tenkte på å ha dem selv), men den har vokst på meg så jeg blir bare mer og mer glad for den etter som tiden går.

Har en hel liten haug av lyshusene i alle størrelsene og i ulike fasonger. Alle utenom ett er gaver, og de liker jeg veldig godt da jeg synes de lyser så fint opp. Jeg kommer nok til å fortsette å like dem lenge etter at de ikke er trendy lengre, for når jeg først liker noe går det som regel lenge før jeg blir lei.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 08:51   #48
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingenting fra Kahler. Men synes lyshusene og de gullstripete vasene er fine.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 08:53   #49
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har verken eller, men lurer på om jeg ønsker meg sånne hus til jul.

Samme her. Kjøpte tre små lyshus og et brett til å ha dem på i gave til en venninne nylig, hun hadde ingen fra før og likte dem godt.

Gammel 23-11-15, 08:54   #50
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde fest for et par uker siden og alle hadde med vertinnegave fra Kähler. Så nå har jeg tre små stripete vasene i forskjellige farger, en skål med gullstriper og tre minivaser i jordfarger. Jeg liker alt sammen veldig godt.

Jeg hadde en mellomstor vase med svarte striper som jeg bestilte fra Danmark for flere år siden, før de fikk Kähler-vaser i norske butikker, men den knuste dessverre og jeg har ikke fått somlet meg til å erstatte den.

Lyshus har jeg ikke, og jeg blir ikke helt venner med dem så det er egentlig like greit av ingen har gitt meg det ennå.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 09:31   #51
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg har seks hus og to vaser. Eller, jeg har en vase og femåringen har sin egen.

Gammel 23-11-15, 09:33   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De stripete vasene hadde jeg aldri sett før - og håper virkelig ikke jeg får se en slik under juletreet heller, veldig langt unna min smak.

Gammel 23-11-15, 09:39   #53
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nei, sånt driver vi ikke med hjemme hos oss.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 09:46   #54
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har et par vaser og et lyshus. Liker de veldig godt.

Gammel 23-11-15, 10:45   #55
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

De stripete vasene hadde jeg aldri sett før - og håper virkelig ikke jeg får se en slik under juletreet heller, veldig langt unna min smak.

Jeg skjønner godt at ikke alle liker dem, men hvordan har du unngått å se dem? De er jo overalt både hjemme hos folk og i omtrent alle butikker?

Gammel 23-11-15, 10:47   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner godt at ikke alle liker dem, men hvordan har du unngått å se dem? De er jo overalt både hjemme hos folk og i omtrent alle butikker?

Jeg har sett den petrolblå varianten som det var linket til her tidligere, i øyekroken - fordi jeg må passere et glassmagasin når jeg tar rulletrappa ned til Nille. Ellers tror jeg forklaringen er at jeg ikke setter mine bein i sånne butikker, og at jeg er lite hjemme hos folk. (Og så er jeg nok under middels interessert i interiør - jeg kjøper telysestaker på Nille etter hvilken farge jeg har på serviettene. )

Lyshuset så jeg for første gang i helga, på et bilde på Facebook i forbindelse med et trist dødsfall.

Gammel 23-11-15, 10:47   #57
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer også på hvordan man kan ha unngått de stripede vasene...!

Gammel 23-11-15, 10:49   #58
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg lurer også på hvordan man kan ha unngått de stripede vasene...!

Jeg har svart. Det er jo bare å unngå glassmagasinbutikker, og det gjør jeg 364 av årets 365 dager (med et mulig unntak for julestria).

Gammel 23-11-15, 10:52   #59
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er ikke du på Instagram..?

Gammel 23-11-15, 10:52   #60
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har svart. Det er jo bare å unngå glassmagasinbutikker, og det gjør jeg 364 av årets 365 dager (med et mulig unntak for julestria).

I byen her må du nesten unngå cafeer og bygater med utstillingsvinduer også. De er seriøst overalt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.