|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Det er deilig etterpå, og utrolig frustrerende når man av ulike grunner ikke kan rydde.
|
|
|
#44 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?
http://www.techhive.com/article/2151...ing-house.html
|
|
|
#45 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Godteri. Eneste som fungerer.
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Godteri, lister og liveblogging av listefremgangen, sånn at en føler at en MÅ fordi ANDRE ellers ser hvor lite en har gjort... helst kombinert med press pga gjester eller annen deadline.
|
|
|
#47 |
|
villende
|
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Nå er jeg så og si ferdig med første etsaje. Og det blir jo så fint! Det er absolutt noe i det at når man ser hvor fint det blir, så motiverer det til ytterligere rydding. Jeg har dessuten fått aktivisert resten av familien, som settes til små ryddeoppdrag hele tiden. Det funker mye bedre at jeg rydder sammen en haug, og setter resten til å rydde bort når haugen er av en viss størrelse, enn at jeg pålegger dem å være med hele tiden. Dvs. mann og sønn er i utgangspunktet ganske ryddige av seg, og er flinke til å rydde selv, uten å bli bedt om det, så de gjør det de blir bedt om med en gang. Men Mini er lettere å aktivisere når ryddingen deles opp i mindre biter. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Så flink du er. Jeg er i samme båt. Skal vaske klær, kaste klær og gi bort klær i dag. Og rydde "cjesterommet" aka skrotboden. Bokhylla er nok litt lenger ned i veien.
|
|
|
#49 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Podcaster gjør ryddetiden bedre for meg.:-) |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Bra jobba!
|
|
|
#51 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Jeg vurderer å innføre ryddetid hver ettermiddag. 10 minutter hvor alle tre rydder, med en klokkealarm som ringer når vi er ferdige. I teorien skal jo det etter hvert gi et ryddig hus.
|
|
|
#52 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Det eneste som funker for meg er å invitere folk på middag.
|
|
|
#53 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#55 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Det aller beste ryddetrikset er jo å ta ting etterkvart. Henge opp jakka si, sette koppen i oppvaskmaskina, sortere posten når en hente den osv. Det er slik det blir ryddig rundt en og då slepp en bruke ti minutt kvar dag på rydding.
|
|
|
|
#56 |
|
villende
|
Jeg tror egentlig det funker best med ti minutter rydding hver dag hvis man allerede har det ryddig. Jeg trengte en hel helg på å rydde meg til bunns i første etasje. Og jeg har egentlig litt som står igjen, skal jeg være helt ærlig. For selv om jeg nettopp "tok" gangen, så er det et sted hvor det fort hoper seg opp, og hvor jeg med hell nok kunne kastet enda hardere. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Mitt beste tips er i grunnen å legge vekk ting første gangen og ellers å ha lite ting generelt.
|
|
|
#58 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvordan gjøre rydding spennende?Så flink du har vært.
|
|
|
|
#60 |
|
villende
|
|
|
|