|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalenderPøbel:
![]() |
#42 |
trøtt
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender2002-modellen og 2007-modellen får hver sin pakkekalender. Jeg kjøper en Haribo-kalender og deler på to (kostet 89,- i fjor) så er halve kalenderen til hver av dem ferdig. Så blir det noen av de flaxloddene som koster kr 10,-. Jeg tenkte litt Minecraft-stasj til '07-modellen, og sokker og slikt til '02-modellen.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender
![]() |
#44 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalenderVi har blitt enige om å droppe pakkekalender i år. De to eldste er det alt for vanskelig å finne noe fornuftig til en fornuftig pris til, og minstemann drømmer om kjøpekalender (Playmo). Jeg tenker å lage en enkel aktivitetskalender i tillegg, som i utgangspunktet er myntet på lillebror, men som de store kan være med på når det passer. Typ se en julefilm, bake pepperkaker, lese en julehistorie osv. Vi hadde alltid aktivitetskalender før, da de store var små, så jeg tenker det kan være hyggelig for minstemann også.
![]() |
#45 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalenderSjokoladekalender. Med god sjokolade fra Lindt. Det har vi alle fem faktisk.
![]() |
#46 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalenderVi har pakkekalender som barna deler og jeg har ikke lyst til å avvikle. Likevel ser jeg jo at det er en helt hysterisk stor utfordring å kjøpe gaver til jente 7, gutt 14 og jente 16.
![]() |
#47 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalenderVi har pakkekalender alle mann, men jeg er så enig med deg Poly. Blir litt tom for ideer. Så i år har vi forventningsstyrt en god del, dette skal være en greie vi har i ventetiden, det er ikke julaften. Det blir en lett blanding av sjokolade (en bitteliten bit skader vel ikke noen dager..) og sånt de trenger. Og da mener jeg ikke sminke, plastdingser osv. som blir liggende rundt i huset. Dette er kjøpt; sokker (Never ending story her i huset), gråblyanter, viskelær, boks m. trankapsler (har regnet meg frem til at vi går tom i desember) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalenderTrankapsler!
![]() |
#49 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalenderI hodet mitt kan jeg høre lillesøster rope av fryd "Jaaaa, tran!!!" hvis hun hadde funnet en flaske tran i julekalenderen. Den daglige skjeen med tran ser ut til å være et lite høydepunkt som vi aldri får lov til å glemme (vet ikke helt hva det sier om underholdningen hjemme hos oss ellers).
![]() |
#51 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender
Jepp, mannen ville pakke inn suppepose også med lapp om at i dag lager dere middag. Men vi kan jo egentlig kun skrive en lapp, "lag middag av det dere finner på kjøkkenet!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalenderHmm, slike tranfisker elsker de har i huset, godt tips.
![]() |
#53 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender
Jeg syns det er fantastisk! Målet mitt er å få ungene til å fnise eller minst humre minst en gang om dagen.
![]() |
|
|