|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?
Da hadde jeg hvertfall valgt å være der, selv om mannen skal. Med mindre løpet er skikkelig, skikkelig viktig for deg og det sier du jo at det ikke er. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Jeg hadde heller ikke latt ethvert foreldremøte gå foran sånt, men akkurat første møte på ungdomsskolen og særlig når det skal snakkes om sønnen så hadde unødvendige og lett bortprioriterbare fritidsaktiviteter måtte vike. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Et helt vanlig foreldremøte ville jeg lett droppet om mannen stilte, men dette er både første gang på ny skole og det skal tas opp spesifikke ting rundt HI's sønn.
|
|
|
#4 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Jepp. Jeg hadde gått og som ungdomsskolelærer hadde jeg satt pris på at du kom. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Off the map.
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Enkelt i dette tilfellet: Foreldremøte.
|
|
|
#7 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Pappaen er på møtet, og kan både representere og gjenfortelle det som blir sagt?
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Hadde valgt foreldremøte.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?For meg ville det vært veldig viktig å høre akkurat hva slags informasjon som ble gitt om sønnen min, og hvilke reaksjoner og/eller spørsmål som kom fra de andre foreldrene, så jeg ville helt klart gått på foreldremøtet. (Men hvis du synes det holder å få referat fra mannen din, synes jeg det er helt "innafor" å løpe i stedet, altså, det er ikke ment som et krav til hva jeg synes du må gjøre.)
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Jepp. Jeg hadde valgt foreldremøte, uten tvil. Det er noe med å være tilstede, kunne svare på spørsmål og danne en relasjon til de andre foreldrene med en gang. Da vil det være lettere å snakke sammen om situasjoner skulle oppstå.
|
|
|
#11 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Jeg er helt enige med Tallulah, men jeg skjønner at det er et dilemma. Det er særlig det med å møte andre foreldre som jeg synes er viktig på det første foreldremøtet på ny skole. Spesielt siden du sier at du ikke vil gå i passiv-fella fra barneskolen tenker jeg at du kan angre på at du ikke var med på dette møtet.
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Så lenge en av dere går på foreldremøtet så vil jeg anbefale løp. (Og det kommer fra anti-løpe-dronningen.)
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Ikke kjøp terrengsko, i alle fall. Det tror jeg ikke du trenger. Da blir dt litt enklere å ta enavgjørelse i site liten også. (b.m. Ubruke terrengsko i skapet i 5 år.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 26-08-15 kl 10:47. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Foreldremøte. Det blir gjennomgang av mange nye ting, du får møte lærerne og du får møte de andre foreldrene. Selv om mannen skal gå så er det mye du vil miste om du bare får referat fra ham. Tenk på det som en investering i sønnen din sitt nye skoleliv. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Oi. Jeg er visst ikke enig med "alle andre". Så lenge mannen din stiller, så tenker jeg at det hadde vært greit for deg å dra på løp. Mannen din kan jo gi deg referat og han svarer helt sikkert greit på det de andre foreldrene kanskje spør ham om.
|
|
|
|
#16 |
|
|
Vi stiller også som regel alltid bare en på foreldremøter, men det er pga jobb. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hertuginne
|
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Jeg er kanskje farget av at vi ikke har hatt mulighet til avlastning på ettermiddager og kvelder, dermed har vi kun vært en forelder på hvert eneste foreldremøte siden storebror begynte på skolen for seks år siden.
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Når barna blir større er det vanlig at de er hjemme alene i sånne tilfeller. Eller at de store passer småsøsken.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Vi går som regel også bare en forelder, men jeg syns første møte på ny skole er annerledes. Det handler om å treffe lærere, andre foreldre, bli kjent. Og når i tillegg ens eget barn er på agaendaen... Jeg hadde ikke vært i tvil om prioriteringen i alle fall, så lenge det er praktisk mulig å få det til så begge kan gå.
|
|
|
#20 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?Foreldremøte, ingen tvil.
|
![]() |
|
|