Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 05:31   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte?

Hvor ofte....

.....vaskes toalettet: 2 ggr. pr. uke

.....skiftes sengetøy: 1 g. pr. uke

.....vaskes gulvene: 2 ggr. pr. uke (ofte ja, men her står alt oppe døgnet rundt og alle gulv er fliser)

.....vaskes klær: Sikkert 4-6 maskiner pr. uke

.....vaskes vaskeservanten: 2 ggr.pr. uke.

.....rengjøres komfyren inni: Ved behov...dvs. ikke veldig ofte.

....vaskes vinduene: Ved behov. En av de tingene jeg må maaaase på vaskehjelpen for at hun skal gjøre. Hun synes ikke det er spesielt artig med andre ord...

Gammel 09-10-06, 09:42   #2
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor ofte....

.....vaskes toalettet - litt etter behov, men flere ganger i uka
.....skiftes sengetøy - ca annenhver uke
.....vaskes gulvene - etter behov, men skikkelig vask nesten en gang i uka
.....vaskes klær - kommer an på; noen ganger samler jeg opp to fulle stamper og tar en skikkelig vaske-klær-dag, andre ganger tar jeg det ofte...
.....vaskes vaskeservanten - ca annenhver dag
.....rengjøres komfyren inni - par ganger i mndn
....vaskes vinduene - Que? Det skjer noen ganger i året, men egentlig aaaaltfor sjelden

osv osv osv

Gammel 12-10-06, 13:55   #3
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

.....vaskes toalettet
Ikke min jobb; men ca en gang i uken når badet vaskes, pluss at vi bruker børsten når det trengs.

.....skiftes sengetøy
Prøver på annehver uke, men kan hende det går lenger imellom også.

.....vaskes gulvene
Ikke min jobb; men ca annenhver uke, vi støvsuger begge to, stort sett daglig.

.....vaskes klær
Min jobb; bruker fellesvaskeri i borettslaget og får gjort unna alt en gang i uka.

.....vaskes vaskeservanten
Aner egentlig ikke...litt nå og da, når det trengs.

.....rengjøres komfyren inni
Jeg har gjort det en gang tror jeg. Mannen min gjør det et par ganger i året tror jeg. Vasker brettene og rista oftere da, og bruker folie og bakepapir.

....vaskes vinduene
Utvendig:
En gang i året, vanligvis på våren. Har glassdør til to verandaer, de tar vi ganske ofte, et par ganger i måneden.

...vi er ganske gode på å holde det ryddig da, selv om vi nok til sammenligning ikke er av de som bruker vaksekluten hyppig!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:58   #4
Gina
Fullverdig medlem

Gina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvor ofte....

.....vaskes toalettet - 1-2 ganger per uke
.....skiftes sengetøy- 1-2 ganger per uke
.....vaskes gulvene - 1-2 ganger per uke
.....vaskes klær- hver dag
.....vaskes vaskeservanten- Drar over den hver dag
.....rengjøres komfyren inni- Sjeldent.
....vaskes vinduene- Når det trengs

Gina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 13:33   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gina, her.

.....skiftes sengetøy- 1-2 ganger per uke
.....vaskes gulvene - 1-2 ganger per uke

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:19   #6
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Toalettet vaskes nesten hver dag. Har to gutter og en mann så det blir mye gris.

Sengetøy skifter jeg hver 14. dag.

Gulvene vaskes hver mandag og fredag hvis ikke det er noe spes.

Klær vasker jeg hver dag (tre barn).

vaskeservanten går jeg over når det trengs. Har engangskluter liggende ved siden av.

Komfyren, hm...er ikke den selvrensende....

Vinduene vaskes alt for skjeldent!

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 18:27   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor ofte....

.....vaskes toalettet - ca en gang i uken
.....skiftes sengetøy - en gang i uken
.....vaskes gulvene - kjøkkengulvet annenhver dag, ganggulvene en gang i uken, de andre annenhver uke
.....vaskes klær - det går gjerne en maskin hver dag, i hvert fall i snitt
.....vaskes vaskeservanten - en gang i uken
.....rengjøres komfyren inni - veldig sjelden
....vaskes vinduene - ca en gang i året

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 13:28   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

[quote=Zefid;34388]Hvor ofte....

.....vaskes toalettet
.....skiftes sengetøy
.....vaskes gulvene
.....vaskes klær
.....vaskes vaskeservanten
.....rengjøres komfyren inni
....vaskes vinduene

Toalett/bad: Minst en gang pr uke
Sengetøy: hver 14.dag, oftere hos lillegutt
Gulv: en gang pr uke, men kjøkken, stue, bad flere ganger i uka (sambo er livredd smuler under foten )
Klær: nesten hver dag
Vaskeservant: et par ganger i uka
Komfyr innvendig: altfor sjelden, men gjorde det faktisk i forgårs
Vinduer: Skikkelig tiltak

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 17:12   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor ofte....

.....vaskes toalettet Ca hver uke eller oftere ved behov.
.....skiftes sengetøy Ca hver 10. dag
.....vaskes gulvene Kjøkken, gang og bad: Ca 1 g/uke. Stue: ca hver 14 dag, men tar hvis det er flekker synlig skitt. Vi støvsuger 3-4 g/uke på Kjøkken/Stue/gang (altså 1. etasje)
.....vaskes klær Nesten daglig.
.....vaskes vaskeservanten 1-2 ganger i uka, ellers pleier jeg alltid å ta litt dopapir, kanskje hver dag.
.....rengjøres komfyren inni 1-2 ganger i året
....vaskes vinduene Hver 2-3. måned? + ved behov, der det klasses med barnehender litt oftere.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.