|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?Jeg har prøvesmakt de marinerte grønnsakene nå, veldig gode. Jeg brukte bringebæreddik, og bl.a. sånne fine små tomater i mange farger og med mønster. Lurer på om jeg skal putte oppi litt krydder av noe slag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?Jeg vil gjerne slå et slag for estragonmajones.
![]() |
#43 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?Minipaier er også en schlager på mine bord. Lager små bunner i amerikanske muffinsformer, sandkakeformer e.l. forsteker litt (kan gjerne fryse bunner, eller oppbevare i dagesvis i tett boks) og fylle med noe snaskens og eggestand.
![]() |
#44 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?
Hvilken bringebæreddik? Laget du selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?Nei, jeg brukte ferdigkjøpt bringebæreddik. Ikke så veldig små biter - de små tomatene er hele, og de andre tingene skåret omtrent på den størrelsen. Men det er første gang jeg lager dette, så jeg har ikke så mye erfaring med hva som funker best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?Denne oppskriften har jeg brukt på bringebæreddik, men jeg pleier å ha noen pepperkorn i (gjerne sånn blanding av ulike farger), og jeg lar trekke i 7-10 dager.
![]() |
#47 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?Da har jeg prøvd. For det første må jeg snart lære meg at selv litt av hver grønnsak blir enorme mengder bare man har mange nok. Jeg brukte to gulrøtter i litt større enn juliennebiter, et par neve gule tomater, to røde plommetomater, en bunt vårløk, en halv bunt asparges, en halv pakke aspargestopper, en halv blomkål i bittesmå buketter, en liten rød paprika, en gul paprika, en halv squash i tynne halvmåneskiver, en rødløk i ditto skiver, ja, jeg tror det var alt. Helt til slutt hadde jeg i noen nydelige soltørkede tomater jeg hadde glemt at jeg hadde i en boks. Dette ble mer enn det var plass til i min største glassbolle, så jeg måtte tømme det over i en diger tupperwaresak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?Sikkert mye mye bedre med den hjemmelagde eddiken, men den rakk jeg ikke nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Kontrollfrik
Tusen takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Kontrollfrik
Det var sikkert mye lurere, for jeg stod med to sånne store redskapsskjeer og vendte og snudde. Tenkte at det måtte være nok syre overalt for at det skulle "virke". |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?Tipper dette har ganske god holdbarhet, det blir antakelig bare bedre. Så den digre bollrn jeg har nå kan jo vare utover neste uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Rockesøster
|
Det tror vi funker helt fint.
![]() |
#54 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?Jeg stod med akasiehonningen i hånden og lurte da jeg laget dressingen. Er vant til å bruke honning i alle slags marinader. Men av en eller grunn droppet jeg det, sikkert fordi jeg tenkte jeg skulle gjøre akkurat som deg i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Rockesøster
|
Haha, jeg liker ikke honning, og har vel tenkt at bringebær tilfører litt sødme. Trur eg.
![]() |
#57 |
Kontrollfrik
Jepp, og jeg ble så glad da jeg fant de soltørkede tomatene, store og myke, og jeg synes det passer så godt i sånn mat, så jeg gleder meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|