Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du fått prikker på førerkortet?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Har du fått prikker på førerkortet?
Nei 189 91,30%
Ja, 2. 10 4,83%
Ja, 3. 4 1,93%
Ja, 4. 2 0,97%
Ja, 5. 0 0%
Ja, 6. 1 0,48%
Ja, 7. 0 0%
Ja, 8. 0 0%
Ja, 9. 1 0,48%
Ja, 10 eller mer 0 0%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-15, 14:33   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått prikker på førerkortet?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har vært i promillekontroll en gang i mitt liv, midt på blanke formiddagen, rutinekontroll hvor alle ble stoppa. Det var en eldre, veldig hyggelig, politimann som kom for å snakke med meg, og han gliste godt da han så meg sittende - noe så voldsomt høygravid - bak rattet. "Ja, deg håper jeg i hvertfall er edru," sa han. Og joda, jeg kunne bekrefte at det var sånn ca ni måneder siden sist jeg inntok alkohol.

Gammel 15-04-15, 14:37   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og joda, jeg kunne bekrefte at det var sånn ca ni måneder siden sist jeg inntok alkohol.

"og du ser nå hvordan det endte" :klappesegpåmagen:

Neida.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:56   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri fått noe som helst. Jeg har bare hatt lappen i 5 år, men jeg kjører jo ikke for fort eller parkerer der det ikke er lov så jeg ser ingen grunn til at jeg skal få det heller.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Neida.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:32   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Neida.

Søren, den kom 10.5 år for seint, den premiereplikken der!

Gammel 15-04-15, 13:05   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og har aldri fått noen annen bot enn parkeringsbot.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:09   #6
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen prikker og ingen bøter. Det skyldes mer griseflaks enn uklanderlig oppførsel (mer konkret en godt timet campingvogn som bremset hele feltet rett før en radarkontroll).

Jeg har blitt stanset i storkontroll én gang, og syntes egentlig det var litt moro å få teste ballongblåsingen.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:34   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Ingen prikker og ingen bøter. Det skyldes mer griseflaks enn uklanderlig oppførsel (mer konkret en godt timet campingvogn som bremset hele feltet rett før en radarkontroll).

Jeg har blitt stanset i storkontroll én gang, og syntes egentlig det var litt moro å få teste ballongblåsingen.

Derimot har du utgitt deg for å være meg ved en politikontroll en gang...

Gammel 15-04-15, 16:40   #8
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Derimot har du utgitt deg for å være meg ved en politikontroll en gang...

Neida, jeg ble utgitt for å være deg, det var ikke min skyld.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:24   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen fartsbot eller prikker. Men en drøss parkeringsbøter det første året jeg hadde førerkort. Jeg kom aldri på at jeg måtte betale.

Har hatt førerkort i snart 19 år, og kjører stort sett litt for fort. Ikke i bebygde strøk da)

Gammel 15-04-15, 13:44   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen prikker! Og har hatt lappen i 15 år. (Men jeg fikk tre parkeringsbøter i løpet av den første uken som førerkortinnehaver. Min "ærre så nøyeŽa"-holdning funket ikke på Majorstuen. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 23:00   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen prikker eller slikt,derimot en del parkeringsbøter opp i gjennom. Feilparkering, glemt å betale ect. Alltid stressa.

Gammel 15-04-15, 14:06   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hatt førerkort i 19 år.
En (svært dyr) fartsbot før prikkesystemet ble innført. En parkeringsbot.
Har totalhavarert to biler i ulykker og er (blitt) en SVÆRT defensiv sjårfør.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 23:33   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Ingen prikker, men et forenklet forelegg for å kjøre på gjennomkjøring forbudt (jeg ble strengt tatt lokket ut på galeien av en sivil politibil og i det øyeblikket jeg hadde gjennomkjørt, satte de på blålysene og hoppet ut av bilen for å gi meg bot- snikene ). Etter det har jeg aldri kjørt ulovlig gjennom Trondheims mange gjennomkjøring forbudt-gater. Nesten 5000kr i bot svir.

Parkeringsbøter har jeg fått så mange av at jeg ikke har oversikt. Jeg har hatt lappen i snart 6 år.

Gammel 15-04-15, 14:32   #14
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Prikkene ble tydeligvis innført i 2004 (og det er jo ikke såååå lenge siden - nesten nettopp, jo).

Reglene for når man får prikk i tillegg til bot står her: http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+...rikkbelastning

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:16   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange prikker kan man egentlig ha uten at lappen ryker? Og forsvinner prikkene etter en viss tid, hvis en ikke gjør noe mer?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:17   #16
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvor mange prikker kan man egentlig ha uten at lappen ryker? Og forsvinner prikkene etter en viss tid, hvis en ikke gjør noe mer?

Mister lappen på prikk nr 8. Prikkene forsvinner etter 3 år.

Edit: Kan legge til att personer i prøvetiden (2 første årene etter man tar lappen), prikkbelastes dobbelt. Det man normalt vil få 2 prikker for, vil en i prøvetiden altså få 4 for.

Her kan man lese om prikkbelastning. http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+...rikkbelastning

Gammel 15-04-15, 15:01   #17
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aldri fått prikker eller bøter. Mannen har fått to fartsbøter og to parkeringsbøter.

Sist redigert av Lorien : 16-04-15 kl 01:01.
Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:10   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aiai, NÅ ser jeg ulempen ved at jeg aldri overførte prikkene til mannen den gangen for mange år siden! Nå vet jeg ikke hva jeg skal svare!

Men jeg svarer som om de prikkene var mannen sine, altså han som kjørte bilen for fort den gangen.

Selv har jeg kjørt 100% prikkfritt i 22 år, før jeg skikkelig tok i og pådro meg intet mindre enn TRE prikker i en smell fjor.

Det svei og det virker, jeg er tilbake på den smal sti nå.

Gammel 15-04-15, 15:12   #19
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Aiai, NÅ ser jeg ulempen ved at jeg aldri overførte prikkene til mannen den gangen for mange år siden! Nå vet jeg ikke hva jeg skal svare!

Den konsekvensen hadde du ikke tenkt over hæh?!

Gammel 15-04-15, 15:16   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, skulle vi svare på parkeringsbøter også Minst 10, alle frå mine fire år som Osloborgar.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.