Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tripp trapp

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-15, 14:05   #41
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tripp trapp

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Våre satt i sånn IKEA-spisestol med bord foran (fryktelig praktisk altså, elsker det) første året.

For meg har det vært uaktuelt at ikke barnet skal få dele bord med oss, jeg synes det er asosialt for måltidets del at de må ha eget bord.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 17:09   #42
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

For meg har det vært uaktuelt at ikke barnet skal få dele bord med oss, jeg synes det er asosialt for måltidets del at de må ha eget bord.

Jeg er enig i det. Her hadde vi babysete til Tripp Trapp, så han har sittet ved bordet med meg/oss siden han var helt nyfødt. Det første året han spiste selv hadde jeg sånn plast-stol fra IKEA, men ikke med eget brod. Den var genial fordi jeg kunne bære hele ungen med stol og det hele inn i dusjen etter måltidene.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 17:32   #43
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips om å flytte fotplaten opp! Vi voksne liker nemlig godt TT, men det er litt liten plass til rompa...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 18:47   #44
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er enig i det. Her hadde vi babysete til Tripp Trapp, så han har sittet ved bordet med meg/oss siden han var helt nyfødt. Det første året han spiste selv hadde jeg sånn plast-stol fra IKEA, men ikke med eget brod. Den var genial fordi jeg kunne bære hele ungen med stol og det hele inn i dusjen etter måltidene.

Vi har også brukt plaststolen i starten.

Gammel 26-03-15, 20:08   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ordla meg sikkert litt klønete, men hun sitter alltid med oss ved bordet selv om hun har eget bord. Har aldri tenkt over at det er asosialt, hun sitter jo rett med oss, bare med et LITE bord foran seg. Hun hadde ikke kommet nærmere med en tripptrapp akkurat, men snart tar vi vekk bordet foran stolen hennes. Det har bare vært der fordi hun synes det er stas å sitte i stolen og plukke på forskjellig mat og spise selv. Så hun sitter der og spiser kveldsmat feks, ved sofaen (vi spiser ikke kvelds sammen, men alle andre måltider). Er det noe vi IKKE har her i huset, så er det asosiale måltider, måltidene er KJEMPEviktige for oss.

Sist redigert av Dixie Diner : 26-03-15 kl 21:18.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-15, 20:28   #46
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine på 4 og 6,5 kommer til å bruke dem lenge enda i alle fall, det er lenge til de er løange nok til å sitte godt på en vanlig stol ved bordet vårt.

Gammel 26-03-15, 21:14   #47
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det første året hadde vi en sånn stol som man både kan ha ved bordet, og også lage med bord foran. Det syns vi fungerte bra.

Gammel 26-03-15, 21:17   #48
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ordla meg sikkert litt klønete, men hun sitter alltid med oss ved bordet selv om hun har eget bord. Har aldri tenkt over at det er asosialt, hun sitter jo redd med oss, bare med et LITE bord foran seg. Hun hadde ikke kommet nærmere med en tripptrapp akkurat, men snart tar vi vekk bordet foran stolen hennes. Det har bare vært der fordi hun synes det er stas å sitte i stolen og plukke på forskjellig mat og spise selv. Så hun sitter der og spiser kveldsmat feks, ved sofaen (vi spiser ikke kvelds sammen, men alle andre måltider). Er det noe vi IKKE har her i huset, så er det asosiale måltider, måltidene er KJEMPEviktige for oss.

Jeg skjønte hva du mente altså. Jeg vet at mange synes sånt bord fungerer veldig bra, men jeg liker ikke at yngstemann ikke får dele bord med oss andre. Jeg er klar over at det sikkert er jeg som er spesiell på dette.

Gammel 27-03-15, 07:36   #49
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønte hva du mente altså. Jeg vet at mange synes sånt bord fungerer veldig bra, men jeg liker ikke at yngstemann ikke får dele bord med oss andre. Jeg er klar over at det sikkert er jeg som er spesiell på dette.

Hehe, sånn er jeg også. Vi brukte også den IKEA-stolen, men tok alltid av bordet når de satt og spiste med oss. Bordet egnet seg imidlertid fint når de spiste litt utenom familiemåltidene.

Når det gjelder tripp-trapp, så bruker seksåringen fortsatt sin. Hun sitter ikke ordentlig behagelig på en voksenstol.

Gammel 27-03-15, 08:28   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at vi lot bordet stå på, var fordi hun rev i duken og/eller alt som stod i nærheten, så for å i det hele tatt få litt matro så lot vi bordet være på, da rakk hun ikke tingene på bordet (vi har lite spisebord) og alle fikk spise i fred, inkludert hun selv som ikke ble distrahert av alt som stod der. Ble overhodet ikke noe "avstand" heller, følte vi.
Nå er hun ett år straks og vi tar det nok snart av, men synes det funker bra.

Gammel 27-03-15, 09:46   #51
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke veldig høyt bord, og 3 1/2-åringen sitter ikke akkurat lenge ved bordet av gangen, så om hun ikke får beina i gulvet den lille stunden tenker jeg at det går bra. Toåringen kan sitte ganske lenge og kose seg, og da er det fint med tripptrappen. Den må nok justeres litt, dog.

Gammel 27-03-15, 15:42   #52
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har ikke veldig høyt bord, og 3 1/2-åringen sitter ikke akkurat lenge ved bordet av gangen, så om hun ikke får beina i gulvet den lille stunden tenker jeg at det går bra. Toåringen kan sitte ganske lenge og kose seg, og da er det fint med tripptrappen. Den må nok justeres litt, dog.

Det er ikke bena i gulvet som vi synes er problemet, men at armer og skuldre må løftes mer enn nødvendig for å komme opp til bordet. Håpløs "arbeidshøyde" for barna. Her har ikke vanlig stoler vært et alternativ for barna før de har vært store nok til akkurat det, og da er de store. Husker ikke når, men bortimot skolealder kanskje? Hm, nei, tror de satt enda lengre...

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 15:49   #53
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine er 12, 7 og 5 og bruker sine ennå.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 17:54   #54
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten har sitt sete flere cm høyere enn de vanlige stolene, og enda sitter han faktisk egentlig litt lavt. Han er 6,5 og skal følgelig sitte på tripptrapp lenge enda.

Sist redigert av Malama : 28-03-15 kl 18:10.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.