|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
I mål
|
![]() Sv: Tripp trapp
For meg har det vært uaktuelt at ikke barnet skal få dele bord med oss, jeg synes det er asosialt for måltidets del at de må ha eget bord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er enig i det. Her hadde vi babysete til Tripp Trapp, så han har sittet ved bordet med meg/oss siden han var helt nyfødt. Det første året han spiste selv hadde jeg sånn plast-stol fra IKEA, men ikke med eget brod. Den var genial fordi jeg kunne bære hele ungen med stol og det hele inn i dusjen etter måltidene.
![]() |
![]() |
#43 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tripp trappTakk for tips om å flytte fotplaten opp! Vi voksne liker nemlig godt TT, men det er litt liten plass til rompa... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
I mål
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ordla meg sikkert litt klønete, men hun sitter alltid med oss ved bordet selv om hun har eget bord. Har aldri tenkt over at det er asosialt, hun sitter jo rett med oss, bare med et LITE bord foran seg. Hun hadde ikke kommet nærmere med en tripptrapp akkurat, men snart tar vi vekk bordet foran stolen hennes. Det har bare vært der fordi hun synes det er stas å sitte i stolen og plukke på forskjellig mat og spise selv. Så hun sitter der og spiser kveldsmat feks, ved sofaen (vi spiser ikke kvelds sammen, men alle andre måltider). Er det noe vi IKKE har her i huset, så er det asosiale måltider, måltidene er KJEMPEviktige for oss.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 26-03-15 kl 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Tripp trappMine på 4 og 6,5 kommer til å bruke dem lenge enda i alle fall, det er lenge til de er løange nok til å sitte godt på en vanlig stol ved bordet vårt.
![]() |
#48 |
I mål
|
Jeg skjønte hva du mente altså. Jeg vet at mange synes sånt bord fungerer veldig bra, men jeg liker ikke at yngstemann ikke får dele bord med oss andre. Jeg er klar over at det sikkert er jeg som er spesiell på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Hehe, sånn er jeg også. Vi brukte også den IKEA-stolen, men tok alltid av bordet når de satt og spiste med oss. Bordet egnet seg imidlertid fint når de spiste litt utenom familiemåltidene.
![]() |
#50 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Tripp trappGrunnen til at vi lot bordet stå på, var fordi hun rev i duken og/eller alt som stod i nærheten, så for å i det hele tatt få litt matro så lot vi bordet være på, da rakk hun ikke tingene på bordet (vi har lite spisebord) og alle fikk spise i fred, inkludert hun selv som ikke ble distrahert av alt som stod der. Ble overhodet ikke noe "avstand" heller, følte vi.
![]() |
#51 |
|
![]() Sv: Tripp trappVi har ikke veldig høyt bord, og 3 1/2-åringen sitter ikke akkurat lenge ved bordet av gangen, så om hun ikke får beina i gulvet den lille stunden tenker jeg at det går bra. Toåringen kan sitte ganske lenge og kose seg, og da er det fint med tripptrappen. Den må nok justeres litt, dog.
![]() |
#52 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Det er ikke bena i gulvet som vi synes er problemet, men at armer og skuldre må løftes mer enn nødvendig for å komme opp til bordet. Håpløs "arbeidshøyde" for barna. Her har ikke vanlig stoler vært et alternativ for barna før de har vært store nok til akkurat det, og da er de store. Husker ikke når, men bortimot skolealder kanskje? Hm, nei, tror de satt enda lengre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Tripp trappKnerten har sitt sete flere cm høyere enn de vanlige stolene, og enda sitter han faktisk egentlig litt lavt. Han er 6,5 og skal følgelig sitte på tripptrapp lenge enda.
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15 Sist redigert av Malama : 28-03-15 kl 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|