Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når er klærne for små?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-15, 17:01   #41
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er klærne for små?

Skal sjekke den. Hadde håpet den holdt til konfirmasjon om en drøy måned, men det spørs vel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 17:03   #42
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håper det, for deres del. Guttungen her skal ha uniform på 17. mai i år, så det er ingen hast.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 18:06   #43
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Spesielt når ungene var babyer/minder så la jeg merke til at jeg brukte klærne mye lengre i hver størrelse enn det mine venner gjorde på sine barn. Fikk inntrykk av at mange kjøpte det jeg vil kalle for store klær og når de endelig voks inn i de så ble de kalt for små. Vi brukte klærne til de faktisk var for små/for trange osv.

Nå er jeg litt der selv at når jeg kjøper nytt så kjøper jeg heller litt stort enn det som såvidt er akkruat passe. Likevel føles det vanskelig å holde tritt; oppdaget akkurat igår at noen av buksene til Klumpen ikke er mer enn sånn akkurat, med andre ord ikke lenge igjen til de er for korte; jeg synes ikke om bukser som slutter før ankelen, verken på barn eller voksne. Med andre ord så synes jeg klær er for små om de blir for korte i beina, ryggen eller armene - eller tydlieg er for trange.

Jeg kjenner til venner som finner ett plagg i en størrelse til sine barn som er for lite og da skifter de ut alt i samme størrelse til større uansett. Her brukes klærne til de ikke passer lengre og det går fra plagg til plagg og ikke på akkurat hvilken størrelse som står i.

Gammel 23-03-15, 19:39   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Det er jo bare fint at de bruker opp klærne.

Eldstemann hater alt som er trangt så det ble lagt bort ganske fort men minsten min kan bruke klærne lenge. Vi får virkelig brukt opp arveklærne.

Det gjør vi også. Særlig gensere brukes gjerne i to år og så er de brukt av annen bruker før det.

Gammel 23-03-15, 19:41   #45
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er i hvert fall bedre med litt for korte ermer enn ermer som må brettes opp både to og tre ganger. Det er mye oftere en ser at foreldre tar i bruk neste størrelse til ungene enne at de får bruke klærne til de er for små. Jeg heller i retning av det siste, det er mye bedre enn å gå og tråkke på bukser som er for lange eller ha genserermene ned til fingertuppene.

Enig i det. Og særlig sommerstid gjør det i grunnen ikke noe om det bittelitt kort. Synes det er verre vinterstid.

Gammel 23-03-15, 19:42   #46
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Håper det, for deres del. Guttungen her skal ha uniform på 17. mai i år, så det er ingen hast.

Det er det som er så fint med korpsbarn!

Gammel 23-03-15, 19:43   #47
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Spesielt når ungene var babyer/minder så la jeg merke til at jeg brukte klærne mye lengre i hver størrelse enn det mine venner gjorde på sine barn. Fikk inntrykk av at mange kjøpte det jeg vil kalle for store klær og når de endelig voks inn i de så ble de kalt for små. Vi brukte klærne til de faktisk var for små/for trange osv.

Nå er jeg litt der selv at når jeg kjøper nytt så kjøper jeg heller litt stort enn det som såvidt er akkruat passe. Likevel føles det vanskelig å holde tritt; oppdaget akkurat igår at noen av buksene til Klumpen ikke er mer enn sånn akkurat, med andre ord ikke lenge igjen til de er for korte; jeg synes ikke om bukser som slutter før ankelen, verken på barn eller voksne. Med andre ord så synes jeg klær er for små om de blir for korte i beina, ryggen eller armene - eller tydlieg er for trange.

Jeg kjenner til venner som finner ett plagg i en størrelse til sine barn som er for lite og da skifter de ut alt i samme størrelse til større uansett. Her brukes klærne til de ikke passer lengre og det går fra plagg til plagg og ikke på akkurat hvilken størrelse som står i.

Gammel 23-03-15, 21:15   #48
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Selv om an bruker samme størrelse, er det jo forskjell på kroppen. Min har lange bein f.eks og buksene blir fortere for små hos han enn hos kompisen selv om de bruker samme størrelse.

Ja, men her snakker vi altså om min niese. Som er kortere, tynnere, og sånnsett yngre. Hun er 8 mnd yngre, og tre kilo lettere, det er ikke noe som helst på den kroppen som "drar" klær. Hun kan ha lengre bein, men der forklarer ikke hvorfor hun skal ha dresser, tights, gensre og kjoler i samme størrelse, eller helst større, enn sin eldre kusine som altså er lengre og tyngre (og fortsatt en lettvekter, sånnsett)

Så derfor synes min svigerinne at jeg har for små klær på min datter, fordi jeg godtar at en kjole ikke er fotsid, når den nå altså uansett ikke trengte være det, for den er fortsatt for lang i armene.

Gammel 24-03-15, 09:52   #49
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes bukser er for små når anklene begynner å vise. Men det kommer jo an på buksa også. Fireåringen her bruker bukser i str 86 som knebukser.

Overdeler er for små når håndleddene kommer frem når de strekker armen.

Jeg liker at klær, og særlig yttertøy, passer. Det vil si at jeg sjelden kjøper veldig mye vokserom i klærne (mine vokser sent), og de går ikke med oppbretter. Klær som er så store at de må brettes opp er som regel uansett alt for store i vidden også.

Gammel 24-03-15, 12:27   #50
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Med et spinkelt barn og et normalvektig ser jeg forskjeller på når klærne blir for små. Jentas klær blir for trange og korte, ofte blir de slitt og hullete også. Hun kan godt få litt for store klær, for hun har kroppsmasse nok til at det ser ok og passelig ut. Hennes klær må byttes jevnlig. Gutten vokser jo knapt nok ut av klærne sine, så det hender han får noe nytt selv om gammelt tøy fremdeles passer. Fordi jeg blir lei de samme klærne om og om igjen. Han kan ikke ha for store klær før han "drukner" i dem. For korte bukser og gensere byttes ut med en gang.

Gammel 24-03-15, 12:42   #51
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Noen var ukjent med gensere som blir for trange over hodet. Jeg tenker da på de vi har fra Mini A Ture. Har mange slike fordi de er lange og smale og passer smale barn. Det er så mye vide og stutte gensere.
http://www.miinto.no/p-445626-mini-a...r-evening-rose

Gammel 24-03-15, 12:53   #52
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge barna mine er smale og er ikke så glad i bomsete klær, så de går i mye klær som mange andre ville kalt for små. Så lenge de ikke blir kalde så får de velge selv. De har nok av større klær så de har et reelt valg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.