|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Rockesøster
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]For å ikke snakke om Frp-politikere som må fly på økonomiklasse.
|
|
|
#42 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Jeg synes ikke saken i hovedinnlegget var så sutrete, jeg. Dama ønsker å sette søkelys på systemet rundt barnehageinntak, og det synes jeg da hun må få lov til. Slik hun beskriver forholdene der hun bor skjønner jeg godt at det oppleves som llite forutsigbart og frustrerende. Jeg har også vært i den posisjonen at vi sto uten barnehageplass til ungen, riktignok fordi han var født så tidlig på året at han måtte begynne i barnehage fem måneder før nytt barnehageår, men likevel. Mannen min brukte minst en time i telefonen hver dag i to uker for å få det til, og det var snakk om tre barnehager. Det tar gjerne litt tid å ringe 31 stykker. Og dagmamma? Hvilken dagmamma? Finnes ikke, her vi bor, i alle fall.
|
|
|
|
#43 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Jeg har to seinhøstbarn og kan love jeg var temmelig stresset i barnehagekøen. Jeg var nemlig ikke i den situasjonen at jeg kunne vente til neste hovedopptak med å begynne å jobbe. Det ordnet seg og jeg sjonglerte en god del med søknadsplasseringen, men det tok ikke all verdens tid. Bare litt for mye, sånn administrering er utrolig kjedelig.
|
|
|
#44 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]
Det er mulig noen andre har nevnt det, men man har krav på ulønnet permisjon til å være hjemme med barn under sju år.
|
|
|
#45 |
|
Tankefull
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Slike leserinnlegg tar jeg for det de er, nemlig en persons meninger/erfaringer. Jeg syns kanskje de får mer plass i media nå enn før. Det jeg savner mest av alt er at media kan bidra til å løfte nivået opp fra enkeltpersons erfaring til generelle diskusjoner med fokus på utfordringer på samfunnsnivå.
|
|
|
#46 |
|
Dig for victory!
|
... dersom det ikke er "til vesentlig ulempe" for arbeidsgiver, ja.
|
|
|
|
#47 |
|
Dig for victory!
|
Det er jeg enig i! Og leserinnlegg blir litt mer synlige på nett enn når de er klemt sammen på ei grå og kjedelig avisside, da.
|
|
|
|
#48 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg veldig enig med deg i |
|
|
|
|
|
#49 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Jeg blir også lei av sutresaker. Barnehagesaken var litt sutrete, men samtidig er det jo en ordning som skaper mye trøbbel for mange småbarnsforeldre og ikke det aller dummeste man kan sutre over. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Ja, det såg eg på fb. Makan til tragiske idioter.
|
|
|
|
#51 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]De har jo visst dette fra de var gravide og det finnes faktisk andre muligheter. Null sympati fra meg. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Hmm... NRK har tatt bort bildene av jentene i veskesaken og bruker nå bare fornavn. Mon tro om det ikke er noen som hadde fått merke konsekvenser allerede i sosiale medier, sms etc. om det de hadde gått ut med - ref. mitt tidligere innlegg her.
|
|
|
#53 |
|
ctrl+z
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Saken med veskene gjør at jeg mister litt troen på verden, rett og slett, selv om jeg vet at dette ikke er normalen. Det er fint lite dyre vesker blant ungdommene jeg jobber med, hvertfall. Lite er det av fænsi designerkjoler og limousiner til ball også.
|
|
|
#54 |
|
Sviiisj!!
|
Ikke bare må de gå i butikken i friminuttet, de nå jo tydeligvis også stjele, siden de har brukt opp alle pengene sine på veske, stakkar!
|
|
|
#55 |
|
maler
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Det må være greit å skrive et personlig leserinnlegg om et problem som er helt reelt for mange småbarnsforeldre. Jeg synes det er arrogant å si at man burde planlagt bedre. Det enkleste er jo å planlegge barnet i sommerferien. Som mange gjør. Hyperpraktisk midt i sommeravviklinga på fødeavdelingene. Jeg synes ikke at et leserinnlegg kommer i samme kategori som de som stiller opp og lager nyhetssak av at de er urettferdig behandlet. Leserinnlegg må få være litt sutrete og personlige.
|
|
|
#56 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Jeg har aldri nok Kattaprikker.
|
|
|
|
#57 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Jeg synes det er rimelig arrogant å hevde at folk kan skylde seg sjæl hvis de får barn sent på året. Noen strever faktisk med å bli gravide, og tar nok derfor gjerne imot novemberbarn selv om de er født for sent på året til årrekke barnehageopptaket.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Peppy!
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Den artikkelen var da milevis unna et sutreinnlegg! Hun påpeker noen helt vanvittige forhold, som skaper store effektivitetstap for samfunnet. En nyutdannet lege vil vi ha ut i jobb. Ikke gå hjemme med barn, på grunn av manglende barnehage. At barnehagestyrere skal dille med ørtogfjørti telefoner fra foreldre som leter etter plass er total waste of time. Jeg ble utrolig provosert av å lese hva hun skriver. Og synes hun påpeker feil i politisk styring. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Samme her.
|
|
|
|
#60 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Selvsagt er systemet nå urettfeigt, det forstår jeg, men jeg reagerer på det hun sier om jobben din, og lurer på hvorfor ikke mannen kan være hjemme? I tillegg synes jeg det blir sutrete å klage over at hun må bruke dagene til å ringe rundt til barnehagene. Og så er det jo ikke slik at man ikke kan jobbe om man ikke får barnehageplass, det finnes vel dagmammaer/pappaer fremdeles? Vi måtte bruke det til eldste, å bli hjemme var ikke et alternativ. Men veskesaken av verre. :kvalm: Input: Man har innkjøring hos dagmamma også, så fremmedargumentet faller litt bort. Og jaggu er det mye rart som kaller seg barnehageansatt også. |
|
|
|
![]() |
|
|