|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#4 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?
Jeg forstod det som at det var snakk om store unger. Ble sittende og lure på hvordan jeg skulle få 16-åringen i seng så jeg kunne ta meg en biff. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Relativt store burde jeg skrevet, fortsatt barneskolen.
|
|
|
#6 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Vi spiser sushi om kvelden når de enda er våkne. De sitter da enten sammen med oss eller er på rommene sine. Lager ikke ekstra mat til dem, men de kan så klart få sushi. Nå spiser de vel heller skosåler, så jeg slipper å dele.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?siden jeg ikke drikker vin, er ikke "mat og vin" en samlende greie for oss, og vi klarer fint å ha lørdag sammen selv om middagen var pizza og en barnefilm.
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Vi gjør det hver lørdag, og ofte på fredager, vi bruker middagene i helgene til kjærestetid og har ikke det minste dårlig samvittighet for at mini får en egen middag før leggetid. Har egentlig aldri reflektert noe over det, vi har alltid spist senere i helgedagene, når vi fikk barn fortsatte vi med det og det er naturlig at mini ikke er med siden det er etter leggetid. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Vi ville gjerne gjort det om det hadde fungert for oss. Jeg synes ikke det er rart, men jeg synes gode måltider med barna og er viktig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
villende
|
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Nei, ikke nå lenger. Vi gjorde det innimellom før, da de var mindre og vi kunne spise kl 19, når de var i seng. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Det hender at eldste på ti og jeg spiser sammen, bare oss to. Yngste er da i seng. Det er uansett mat han ikke ville spist.
|
|
|
#12 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Vi har aldri spart middagen til etter at ungene er i seng. Jeg liker at familien spiser sammen og liker å dele god mat med barna. Mannen og jeg deler heller god drikke og noe snacks etter at barna er i seng hvis vi vil spise noe sammen bare vi to. Spiser vi biff er det ikke store stykkene til hver så veldig dyrt blir det ikke.
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Ja, men sjeldnere. Nå er det oftere voksne + to store som spiser sammen etter at de små er lagt.
|
|
|
#14 |
|
Det blir vel gjerne slik, ja.
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Ja, vi + 8-åringen spiser ofte noe når 4-åringen er i seng. Men da til film. Jeg er vanligvis hysterisk streng på at ingen får spise forran tven, så det er stas.
|
|
|
|
#16 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Jeg skjönner ikke at det skal vaere noe verre om man lager seg noe godt paa kvelden til bare de voksne enn at man gaar ut og spiser med barnevakt hjemme. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Spiser dere av og til uten ungene?
Helt enig. Og i og med at vi ikke har aktuelle barnevakter i nærheten har jeg i hvert fall ikke dårlig samvittighet for de (i praksis sjeldne) voksenmiddagene vi har. I tillegg har vi til min store overraskelse endt opp med å få to temmelig sære unger, så det er ikke som om vi snyter dem for favorittmaten, akkurat.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om min var veldig glad i en god biff kunne det aldri falle meg inn å spise det på kvelden uten han... Det vi passer på er å lage "sær" mat han er veldig glad for å slippe å få servert :P |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Sv: Spiser dere av og til uten ungene?Nei, men kunne gjerne tenke meg å gjøre det av og til. Men når eldstemann, på en god dag, er i seng 22.30, ville det blitt en veldig sein middag. |
|
|
|
![]() |
|
|