|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
kamerat
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Ikke mye. Vi (eller noen av oss) er på skøyter en håndfull ganger pr. vinter. Vi har dog alltid oppfordret ungene til å gå på skikurs om vinteren, og det har eldste gjort litt og yngste mye (både langrenn og alpint). Outsourcing, altså.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Jeg er oppvokst med skikkelig vinter og har gått mye på ski, slalåm og skøyter i hele barndommen. Vi hadde hytte på fjellet til jeg var ungdom.
05 og 08 Sist redigert av millact : 10-01-15 kl 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Jeg elsker ski og snowboard. Prøver å komme meg ut så ofte jeg kan. Mest ski nå, da kan jeg gå ut døra hjemme. Er ikke så flink til reise i bakken på snowboard lengre. Litt tung i ræva og.
![]() |
#44 |
Originala
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Mann og barn, til en viss grad. Jeg hater det, og blir pliktskyldigst med en tur eller to i løpet av sesongen. Men jeg kan bli med barna på aking eller stå trafikkvakt når de aker. Eller stå på sidelinja når de går på skøyter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Ikke jeg. Men pappa'n er flink til å ta de med ut på ski (langrenn), aking og skøyter.
![]() |
![]() |
#46 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Er det snø, så ryker i alle fall ungene på ski i hagen. Og vi har erfart at det er ikke sikkert det ligger til neste dag (Knerten fikk nye ski i januar 2014, prøvd første gang i desember samme år) så vi prøver å ha passe utstyr liggende, men jeg kjøper ikke skøyter før jeg ser at det er sjangs for at det blir is. Altså, jeg trenger ikke vente til den er helt trygg, men så lenge vinteren er i plussgrader blir det jo ikke is sånn den første uka i alle fall, så jeg kan vente til neste helg, og slik værmeldinga ser ut, så blir det ikke is den neste uka heller. Eller snø, for den del.
![]() |
#47 |
Epikur
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Jeg kjøper slalåmutstyr brukt på finn.no og det koster ikke all verden.
![]() |
#48 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Vi kjører nedoverski og jeg elsker å stå på skøyter! Derimot er ingen av oss veldig glad i langrenn, selv om vi prøver å like det hver vinter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 10-01-15 kl 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Vi prøver å komme oss på aking,ski eller skøyter i helgene. Har fullt langrenn og slalomutstyr til alle, men det blr mer slalåm enn langrenn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Vi bor i winterwonderland og er veldig glad i å gå på langrennski og skøyter. Slalom er jeg ikke så glad i, men det er mannens favoritt, så ungene blir med han. Vi går gjerne på ski hver helg, og i ukedagene også om det er tid og føre. Elsker 5 minus og blå-swix føre.
![]() |
#51 |
Tatt på
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Nei, vi driver ikke noe særlig med vinteraktiviteter. Her er det sjeldent snø om vinteren og leie hytte på fjellet koster for mye til at jeg er villig til å betale for det. Vi kan i teorien gå på skøyter i ishall, men det blir lite av det også. Aking er vi gode på når det en sjelden gang er snø.
![]() |
#52 |
villende
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Jeg elsker langrenn, forutsatt at det ikke er for mye is i løypene. Det innebærer at det ikke blir like mye ski i nærmiljøet som jeg skulle ønsket (jeg er fullstendig Bambi på isen, uansett om det er ski, skøyter eller sko jeg har på bena). Vi er ofte på fjellet, da. Og da går vi på langrenn hver dag. Skøyte blir det ikke like mye av, til tross for at vi bor rett ved siden av en bane hvor det er flott is, hvis det er kaldt nok. Slalom blir det noen ganger i sesongen, men det blir nok mer etter hvert da både mann og Snupp er veldig glad i det (også). |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Ja, vi er mye ute på aktiviteter om vinteren.
Samme greie her, og jeg tror vi har fått det til. Sitat husets 13-åring: Jeg er så glad jeg liker vinteren, da slipper jeg å gå og glede meg til sommeren halve året.
![]() |
#55 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Vinteren er gjerne litt ustabil på Nordvestlandet, men hele familien liker å gå langrenn (de fleste av oss både klassisk og skøyting). Alle står slalom og yngste også på snowboard. Vi voksne elsker å gå på toppturer, det er kjekkere enn slalom etter min mening. Ellers går vi mye på beina og også av og til på aketurer i marka.
![]() |
#56 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Ja - begynte å gå på det igjen egentlig for minsten sin skyld - men har endt opp med å like det skikkelig, skikkelig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Nei, jeg liker ikke vinteraktiviteter og har ikke stått på ski siden jeg var 12-13 år. Mannen er derimot glad i det så han tar med barna på aking, skiturer og snømann/snøhulebygging.
![]() |
#58 |
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Jeg synes vintersport generelt er traurige greier, men forsøker å motivere ungene så godt jeg kan. Det er liksom noe man må kunne her vi bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
intro
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?
Her begynner vi også å ane konturene av en superpappa på den fronten, faktisk. Barna fikk slalåmutstyr til jul, og de to siste lørdagene har mann og barn med stor iver vært borte i 8 timer.
![]() |
![]() |
#60 |
intro
|
![]() Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?Ja, sommer og aktiviteter som innebærer vann, er mange hakk verre for meg, da.
![]() |
![]() |
|
|