|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenHva med når overgangsalderen kommer da? Når arbeidsgiver sier "Nå er det 57, er du sikker på at det ikke er sluttnå?".
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenBetalt ferie vilel nok være lett å misbruke ja. Det store felertall trenger ikek det
|
|
|
#43 |
|
Leser
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensen
Da hadde jo jeg aldri fått ferie!
|
|
|
#44 |
|
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenHvis folk blir skikkelig syke av mensen så har de vel også i dag mulighet til å bli sykmeldt/ha fri? Det blir på linje med at enkelte av oss har migrene eller andre tilstander som kan sette oss ut noen dager ved jevne mellomrom. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenGleder meg til jeg skal bruke min ekstremt lange og tullete menssyklus som forhandlingskort i jobbintervjuer....
|
|
|
#46 |
|
Impulsiv innimellom
|
Bruker unge jenter som ikke har gravide og født hormonspiral? Trodde ikke det var et alternativ jeg, men det hadde vært genialt for flere av de unge jentene jeg kjenner som sliter med dette.
|
|
|
#47 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Eller ta med mine "svært regelmessige, korte og blodfattige menser" øverst på CVen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Og er ikkje hormonspiral avbefalt om du ønsker (fleire) barn? Eller var det i gamle dagar då eg fekk min første? :knirk:
|
|
|
|
#49 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Det har jeg aldri hørt. Og jeg fikk hormonspiral mellom første og andre barn. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Det kan kanskje ha med at min første måtte ha hjelp av pergo for å klaffe og at eg dermed blei fråråda hormonspiral før eventuelt barn nummer to?
|
|
|
|
#51 |
|
Sånn passe sane
|
Aldri hørt om. Jeg har hatt hormonspiral i flere runder og fått barn etterpå.
|
|
|
#52 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Jeg var midt i tjueårene og uten noen tidligere problem med å bli gravid, så det kan jo hende at det ble regnet som sannsynlig at jeg hadde nok tid på meg til å få barn selv om hormonspiral skulle lage noe tull med kroppen min. Tror det tok 3-4 måneder fra jeg tok den ut til mensen kom i rute igjen og litt over et år før jeg ble gravid.
Jeg tenker at ved slike problemer er det kanskje like greit å ha menssmerter. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Mother of Dragons
|
Nå er ikke jeg gynekolog, men de kan bruke Mirena.
|
|
|
#54 |
|
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenHar det ikke vært en del unge og idrettsaktive jenter som har tatt p-piller sammenhengende flere måneder og så hatt pause med blødning innimellom? Er det avbefalt nå? |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenDa får man håpe ikke alle kvinnene på samme arbeidssted har samme syklus..
|
|
|
#56 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenFolk er jo forskjellig og har det forskjellig når man har mens. Noen har lite plager, andre er sengeliggende. Hver 3 mnd ca har jeg monstermens og jeg er nesten en vaskeklut i ca 2 dager. Da har jeg ofte vert hjemme, og hvis jeg har vært på jobb har jeg måttet be om rolige aktiviteter/kontorarbeid.
|
|
|
#57 |
|
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenJeg har mye smerter og store blødninger. Jeg går ikke for full maskin mensdagene mine, det hender jeg jobber kortere dager og en og annen gang kommer jeg meg ikke på jobb. Men selv om en del og kanskje mange har problemer med smerter så er det likevel idiotisk å skulle gi mensferie til alle kvinner.
. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Jeg er arbeidsufør 4-5 dager per menstruasjon. Derfor går jeg normalt på ting som gjør at jeg ikke har en syklus. Men de gangene jeg har måttet ha medisinopphold pga barneønske, har jeg vært sykmeldt hver måned i en periode. Etter avtale ringte jeg bare, og fikk sykmeldingene i posten.
|
|
|
#59 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
trodde man måtte jobbe en mnd etter en sykemelding før man fikk en ny jeg (dvs sykepenger), men kan være at jeg husker feil
|
|
|
#60 |
|
|
Du har rett på sykepenger i 248 dager i løpet av 3 år. Når du når den grensa må du være arbeidsfør i 26 uker før du opptjener rett til en ny periode. |
|
|
|
![]() |
|
|