Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-14, 19:55   #41
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC til studiebruk. Hvilken bør jeg gå for?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

10 000,-, men det gjør absolutt ikke noe om den er billigere. Jeg er veldig opphengt i dette med lav vekt.

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

MacBook Air? Lav vekt og med f.eks Office installert så må det jo bare være tut og kjør for studiebruk++

Jeg elsker min MacBook Air.

Jeg kjøpte meg den til masterjobbingen i 2011, og den funker som gull enda. Ingen problemer med hverken oppstart, krasj eller noen ting. Og det er det med tryggheten og lite kødd som gjør at jeg digger Mac.

Jeg har 13 tommer, og synes det funker fint når man skal ha den med seg iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-14, 23:18   #42
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg elsker min MacBook Pro. Den har ikke verdens største minne, men jeg har iMac til de store tingene. Jeg har en 13.3 tommer.

Jeg og. Mannen har 11" Air. Den er også utrolig grei, men jeg liker nok størrelsen på min best. Nei, de er så fine begge to atte.

Gammel 12-12-14, 06:26   #43
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Surfaced pro 3

Genial liten maskin, godt tastatur, tar liten plass, fantastisk batterikapasitet. Har sittet på to 7 timers studiedager og notert i veil, ladet den i natt. Det er alt.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Surface kan absolutt være verdt å se på. Har Surface Pro 2 og er meget godt fornøyd. 3-ern har bl.a. større skjerm. Klarer man seg med 10,6" skjermen på Surface Pro 2 får man den nå til under 5000 med 256 GB SSD og 8 gigabyte minne. Da trenger man tastaturet i tillegg, som vel er noe under tusenlappen.

Kontra en vanlig bærbar pc er den ikke like god å jobbe med på fanget. Ytelsesmessig blir det egentlig ingen forskjeller - er samme prosessor etc. i Surface Pro-serien som i ultrabooks ellers.

Har ikke bestemt meg ennå ... Kan man for eksempel bruke rettefunksjonene i Word på denne?

Gammel 12-12-14, 11:05   #44
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Surface pro 3 er en fullblods laptop i nettbrettformat. Du får alt av Office til den, fullversjoner. Evt. Office 365 som er abonnementsversjonen. Den kjører Windows 8.1.

Gammel 12-12-14, 16:30   #45
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Surface pro 3 er en fullblods laptop i nettbrettformat. Du får alt av Office til den, fullversjoner. Evt. Office 365 som er abonnementsversjonen. Den kjører Windows 8.1.

Takk for svar!

Gammel 12-12-14, 19:00   #46
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Jeg har bestilt Mac book air! Hadde aldri trodd jeg skulle gå til det skritt å kjøpe meg et nytt apple-produkt. Jeg kjenner at det er litt skummelt.

Gammel 12-12-14, 19:00   #47
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Og tusen takk til alle som har bidratt i denne tråden!

Gammel 12-12-14, 20:16   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg har bestilt Mac book air! Hadde aldri trodd jeg skulle gå til det skritt å kjøpe meg et nytt apple-produkt. Jeg kjenner at det er litt skummelt.

Du blir garantert happy!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 16:14   #49
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Dere som ofte har mac eller PC i veska eller sekken, har dere den i etui eller noe annet? Anbefal meg gjerne noe konkret!

Gammel 14-12-14, 16:22   #50
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en sånn. Men min er sjokkråsa. :P

Gammel 14-12-14, 16:29   #51
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en av de minst glorete av de på denne sida.
Ebay, altså. Søk på macbook sleeve eller noe sånt, så får du opp en milliard treff.

Gammel 14-12-14, 16:34   #52
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for tips!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.