|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Nå skjønner jeg ikke helt sammenhengen mellom å være opptatt av hvordan man ser ut og det å eksponere seg selv halv- eller helnaken. At man har fokus på at man vil se "respektabel" ut betyr ikke at utseende og kropp er det eneste man har å fare med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Skrikene etter oppmerksomhet blir bare høyere og høyere og mer og mer opplagte og plagsomme. Vi som i alle år bare ubevisst har skreket etter oppmerksomhet 1) skjønner ikke dette og 2) blir eitrende forbanna når disse unge nekene faktisk får nettopp det.
![]() |
#43 |
I could be violet sky
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?
![]() |
#44 |
Permakulturell
|
Her setter du fingeren på noe viktig. Jeg tror det er tanken på kjendisstatusen som får mange til å ta til dels hårreisende skritt for å nå opp dit. Klær spiller liksom ikke så stor rolle da.
![]() |
#45 |
|
Her er jeg SÅ enig! Hvorfor kan ikke folk flest få øynene opp for at datamanipulerte bilder ikke er det som er Vakkert med stor V? Ta en kikk gjennom HMkatalogen, spesielt undertøyssidene, og se hvor mye som egentlig er manipulert og airbrushet. Man kan bli gal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
Selvfølgelig er mye "programmert", men det er ofte ting som egentlig ikke blir betegnet som tiltrekkende i samfunnet i dag. Brede hofter og fett på kroppen, for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() |
#48 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Denne er nok en gang på sin plass å vise synes jeg: (Kilde: youtube.com) Dessverre synes ikke mange ungjenter av i dag å tro på at det er slik det i virkeligheten foregår. Jeg hadde gleden av å se Beyoncé al natura her på St.Maarten for noen måneder siden. Uten sminke, uten spiker-rette mellomblonde hair-extensions, uten kunstige øyevipper, uten glinsende våt plump-up lipgloss, uten plåtå-pumps og push in-and ups..... Hun så ut som en hvilken som helst annen jente her. Hverken mer eller mindre. Ja, sorry, men det er faktisk sant. :knuser illusjoner: Allikevel tror jeg mange ungjenter drømmer om å se ut som Beyoncé.....
![]() |
#49 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Veldig fint at du minnet oss om den, Elin. Det er lett å glemme at de man ser i bla' ikke er helt ekte. Bare tenk på den serien "10 år yngre på 10 dager", der man stort sett bare læerr folk å sminke seg, kle seg og sender dem til frisør. Jeg ser jo det selv, nå jeg kommer hjem til 'dalen og treffer jenter jeg er jevngammel med og de ser 10 år eldre ut enn meg, minst. Det er ikke mye som skal til, litt trening, mye vann, sminke, frisør og ålreite klær som fremhever det beste er ofte nok til å være sånn passe smashing/grei nok ut.
![]() |
#50 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Jeg tror det kanskje har noe med flere ting å gjøre...
![]() |
#51 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Det er en skummel verden min datter skal vokse opp i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Jeg har ingen problemer med lettkledde unge jenter.
![]() |
#53 |
I could be violet sky
Jeg mente mer at begrepet "stygt" er definert av samfunnsidealet, noe kan ikke være stygt uten at det er i forhold til noe annet. Jeg har fremdeles problemer med hvordan en kropp virkelig kan være stygg, men innser at det nok blir mer et filosofisk spørsmål. Utsagnet "det finnes stygge kropper" er nødvendigvis et subjektivt utsagn.
![]() |
#54 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Tja. Definér det du mener er det motsatte til stygt.
![]() |
#55 |
I could be violet sky
Objektivt sett knapt mulig, siden det (vakkert, pent, nydelig, sexy whatever) er nøyaktig like relasjonelt som "stygt".
![]() |
#56 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Kan man ikke ha en stygg kropp og likevel være fornøyd altså?
![]() |
#57 |
I could be violet sky
Jo, det hadde vært fint. Det var det jeg skulle ønske man kunne. Bare ikke "stygg" da. Helst skulle ikke en kropp vært noe noen ville brukt adjektivet "stygg" på i det hele tatt. Jeg lever igjen i en utopisk verden.
![]() |
#58 |
Ustabil
|
For å understreke det så tror jeg ikke at de som er motstandere av kroppsidealet bare er misunnelige. Men jeg mener - som Lykkeliten så fortreffelig forklarer - at vi alle er med på å skape "samfunnet". |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Bina; Jeg skjønner hva du sier nå tror jeg. Og jeg er til dels enig med deg også, men jeg er uenig i at det er et likhetstegn mellom det å stelle seg og sminke seg litt, og det å dynge seg ned med tung sminke og kle seg alt for utfordrende.
![]() |
#60 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Hva som er "for mye" er selvsagt individuelt. Vi har vel alle en slags ide om når man går fra å være sminket til å være prostituert. Når det gjelder unge jenter i diverse show så syns jeg ikke jevnt over de er så veldig sminket. På mange måter tror jeg at dagens tenåringsjenter er flinkere til å sminke seg forsiktig enn vi var da jeg var tenåring... Kanskje de har begynt tidligere? |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
feminisme |
|
|