|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Undre du deg? | |||
| Ja |
|
36 | 17,65% |
| Nei |
|
168 | 82,35% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg tenker aldri over om folk har brus eller vin i glasset, annet enn at det hender jeg undrer meg litt over hvorfor en del mennesker velger å drikke alkohol når de oppfører seg som idioter når de får promille. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholDer jeg ferdes er det som regel veldig forutsigbart hvem som drikker og ikke drikker -og ingen grunn til å undres. Ellers må jeg jo innrømme at jeg har vært ufrivillig barnløs med alle antenner ute i såpass mange år at jeg nok fortsatt legger ekstra godt merke til det når damer avstår fra alkohol.
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
Hvis jeg visste alle disse tingene, går jeg ut fra at jeg hadde kjent personen, og da ville jeg nok undret meg litt om han ellers drakk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Men det trenger da virkelig ikke bety noe av dette. Jeg hadde aldri i livet tenkt at det betydde at noen var FOR glad i alkohol om det var en fest de drakk noe annet? Eller at det sier noe om at personen ikke er glad i alkohol sånn generelt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Jeg synes veldig sjelden det skjer, at jeg får spørsmål. Jeg velger ofte å ikke drikke, av beleilighetsgrunner. (Skal kjøre hjem, skal tidlig opp, slanker meg, har treningsplaner, har bare ikke lyst på osv.) Jeg kan knapt huske at noen har spurt hvorfor. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Sånn er jeg også. Og om andre velger å ikke drikke, så tenker jeg ikke noe spesielt over det.
|
|
|
|
#7 |
|
Rockesøster
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg undrer meg ikke over at folk ikke drikker alkohol, og jeg er en del i settinger der der det flyter av sorten, men jeg velger å avstå uten at jeg er veldig plaget med at noen kommenterer eller undrer seg over det. En og annen kom igjen, Nextlife, ta deg ei øl med oss, men ingen spør hvorfor jeg ikke drikker da, og ingen er plagsomt oppfordrende.
|
|
|
#8 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg er i den kategorien selv, jeg drikker rett og slett ikke og har ingen store grunner; begynte bare aldri. Det vil si, jeg prøver vel en slurk vin i året når jeg får det servert til mat, sånn i håp om å like det men jeg liker det bare ikke. Cider og søte drinker kan også gå ned men da kan jeg jo egentlig like gjerne drikke brus. Øl liker jeg heller ikke. Mannen drikker heller ikke(alkoholisert far har gjort sitt der) så ja, nei, jeg saver ingenting og har ingen problemer med det selv. Men jeg opplever stadig at andre synes det er rart eller at andre utelater å invitere oss/meg av den grunn - som om vi skulle være "festbremser" av den grunn.
|
|
|
#9 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNei. Men jeg opplever ofte at andre undrer seg over hvorfor ikke jeg drikker. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNei, men det hender at folk synes det er veldig rart at jeg tar meg et glass vin. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, det kan jo hende man har spesialbestilt vin til alle retter, og så ender man med å sitte og drikke den alene? Det er jo unektelig litt kjipt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Ja, det er en litt spesiell setting. Da ville jeg faktisk forventet en grunn. Ellers bryr jeg meg ikke nevneverdig om hva andre drikker/ikke drikker såfremt de ikke drikker seg ekle. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Det ville vært kjipt ja. Men snakker ikke folk sammen om sånt først altså? Hvis jeg var invitert bort på noe som var sånn måtte jeg for eksempel forsikre meg at jeg ikke hadde vakttelefonen og for det andre organisert barnevakt som var trygg nok til at jeg ikke plutselig måtte hjem med bil?
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg tror aldri jeg har opplevd at alle har drukket vinen min ihvertfall, det er alltid noen som kjører eller ikke vil ha av en eller annen grunn. Jeg blir ikke sur av den grunn, men det er jo kjekkere jo flere som smaker på den, slik at vi har en felles referanse å snakke om? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ferdiglada
Her tenke eg omvendt. Blir eg invitert bort er alt sånt sjekka av før eg drar for eg ser det som overveiende sannsynlig at det blir servert alkohol og eg i tillegg har med ei flaske eller to. I min omgangskrets hadde eg blitt veldig overraska over å ha blitt invitert til middag fredag/lørdag der det ikkje blei servert alkohol til maten.
|
|
|
|
#18 |
|
Øyboer
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg tenker lite over det. Kansje om det er noen jeg vet prøver å bli gravid eller har snakket om å prøve. Ellers tenker jeg stort sett bare "yes, ikke alene i dag". |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Her var det snakk om kollegaer ute på byen mener jeg :krysskopler også: Da bryr jeg megvirkelig ikke.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNei, jeg undrer meg ikke.
|
![]() |
|
|