|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?*stryker nøkkelost av handlelista til evt. Tallulah-besøk*
|
|
|
#6 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Kardemomme og anis. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Jeg liker visst ikke krydder når jeg ser hva folk ramser opp.
|
|
|
#8 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Det aller beste jeg får er koriander. Jeg kan spise blader rett av planten, det er helt fantastisk.
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Jeg tror egentlig jeg liker alt 'rent' krydder. Kan ihvertfall ikke komme på noe jeg ikke liker. Salte blandinger som piffi og grillkrydder styrer jeg unna. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Jeg er motsatt av Filifjonka. Jeg elsker timian og kardemomme.
|
|
|
|
#11 |
|
lettere utlada
|
Ja, fennikel er jeg heller ikke fan av...
|
|
|
#13 |
|
Helt konge
|
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Sichuanpepper |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Det at noen syns koriander smaker såpe er visst genetisk, så jeg er overrasket over at noen har klart å øve seg opp til å like det. I min bekjentskapskrets er det en urt man enten elsker eller hater (jeg elsker det). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Jeg greide overhodet ikke koriander for kanskje sånn ti år siden. Men så begynte jeg å prøve meg med å ha det på indisk mat og litt forskjellig, og nå har jeg nesten alltid en krukke stående i vinduskarmen. Bruker det på toppen av brødskiver og knekkebrød og i salat og mye forskjellig, og blir lei meg hvis vi ikke har. Så der må jeg ha overvunnet genene eller noe. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Taco krydder. Sånne krydderposer som selges med taco. Det er noe der jeg blir skikkelig kvalm av, kjenner samme lukt av noen røde supper i kantinen. Jeg har hatt det slik siden første graviditet.
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Samme her, men jeg har gjort det samme med timian. I barndommen smakte alltid ertesuppa skikkelig timian. Det har en særegen smak, men jeg setter stor pris på den nå. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Kanel har jeg et ambivalent forhold til. Det er jo et typisk barnevennlig krydder, og jeg har alltid likt det, men i de siste årene synes jeg at det ikke alltid er like godt. Det passer til sitt bruk (og aldeles ikke i kaffe!), men kanelstang i kjøttgryter blir veldig fort too much. Da må det være ørlite. Det er i grunnen bedre uten. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bare sær
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Timian og karve.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er ditt ikkefavorittkrydder?Jeg kom på at jeg ikke er storfan av safran. Ikke norsk karri heller, men det er jo et blandingsprodukt, ikke et rent krydder. Rosépepper er heller ikke superdigg.
|
![]() |
|
|