Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor ofte gjør du forskjellige typer husarbeid?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-07, 17:31   #41
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte gjør du forskjellige typer husarbeid?

Har vaskehjelp som tørker støv, støvsuger og vasker alle gulv og bad hver uke.

Vasker vinduer to ganger i året.
Vasker og henger opp klær 4-5 ganger i uka.
Skifter på sengene annenhver uke.
Stryker sjelden klær.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 17:48   #42
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir helt svett av å lese noen av innleggene her.. Heldig vis noen som er på mitt nivå og.. men burde nok bli litt flinkere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 01:12   #43
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi gjør det meste før eller siden. Sjelden "før", egentlig. Egentlig lenge etter at det trengs, i mange tilfeller. Vaske vinduer gjør vi vel i praksis aldri. Og vi gjør definitivt ikke husarbeid hver dag. Men oppvaskmaskinen blir i alle fall kjørt nesten hver dag.

Kan ikke annet en å signere denne jeg, for dette er oss.

Gammel 15-01-08, 09:16   #44
Aniand
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2008
Aniand har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har 160m2 å holde reint i tillegg til 100% jobb, så jeg merker jeg gjør ikke så mye husarbeid som jeg gjor når jeg var hjemme i permisjon.

- Støvsuger 1 til 2 ganger i uken, da tar jeg ALLE rom.
- Vasker kjøkken, stue, gang, vaskerom bad og loftstue hver 14.dag noen
ganger en gang i uka, alt etter behov.
- Vasker soverommene 1 gang i mnd.
- vasker bad 1 gang i uka, men tørker vasken og doen fri for støv opp til flere ganger pr uke.
- Vasker vinduene når det trengs
- vasker klær når det begynnr å fylles opp, er alt for dårlig å brette sammen å legge på plass, så det kan ligge ti maskiner før jeg begynner å brette sammen
- tar oppvasken daglig, har oppvaskmaskin
- skifter på senga ca en gang i mnd, noen ganger oftere.
- Når jeg vasker gulvene tørker jeg også støv.

Aniand er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 09:39   #45
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor ofte gjør du forskjellige typer husarbeid?

Tja, det som nesten daglig skjer her i huset er oppvaskmaskinen. Også tar jeg noen maskiner klær et par ganger i uken.
Også skifter jeg på sengene ukentlig, fordi jeg synes det er så deilig å legge seg i rent sengetøy, og ellers ved behov for avkommets del da.

Alt annet er litt så som så etter behov, men ikke før det må gjøres i hvertfall.
Badet og kjøkkenet er jeg mer nøye med enn andre rom.
Vaske og støvsuge hver dag kunne aldri falt meg inn.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 10:24   #46
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nok blant sjuskene i tråden. Vaskemaskin og oppvaskmaskin kjøres stadig vekk, men ellers er det dårlig stilt. Å vaske og støvsuge hver dag gidder jeg bare ikke, og jeg synes strengt tatt ikke det er nødvendig heller. Vasker gjerne et par uker etter at jeg oppdager at det trengs. Vinduer vaskes sikkert en hel gang i året.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 10:31   #47
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

- Bruker tørrmopp hver dag på stue/kjøkken og tar over med en våt klut på flekker.

- Tar vask + do + speil/kraner på badene hver dag.

- Tørker støv hver dag eller annenhver dag, særlig på de stedene det er mye støv... (ventilasjonsannlegg fører til skjev fordeling )

- vasker 1 maskin klær hver dag (men rydder ikke sammen så ofte, kanskje hver 3. dag, så det hoper seg opp)

Resten av husvasken (støvsuging + vask generelt = 1 til 2 ganger per uke, alt ettersom)

Barnefingreflekker på vinduer osv. tas når de ses, ofte hver dag... Generell vindusvask ellers er sjelden.

Skifter sengetøy til barna hver uke.
Skifter sengetøy til oss, annenhver uke.

Har du mye overskudd?

Isåfall kan du komme hjem til meg og kvitte deg med det

Toppen en gang i uka, og da tas det mest nødvendige.

Doen og badet vaskes ofte.

:ønsker meg fortsatt vaskehjelp:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 10:59   #48
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klær: vaskes hver mandag og fredag + legges sammen fortløpende (mens man titter på tv ).
Støvtørk: Gjøres 1 gang i uken
Vasking av gulv: gjøres annenhver uke, eller etter behov
Støvsuging: 1-2 ganger i uken
Sengetøy: skiftes annenhver uke
Bad: vaskes 1-2 ganger i uken, ellers etter behov.
Vinduer: vaskes 1 gang i måneden
Ellers så ryddes det hver eneste dag, rett etter at storesøster har blitt levert i bhg, og rett etter at hun har lagt seg.

Men dette er nå når jeg er hjemme i permisjon, vet jo ikke hvordan det blir når jeg går ut i 100% jobb igjen

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:11   #49
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Gærne folk. Støvsuge hver dag?!

Vi har to hunder.

Resten tar vaskehjelpen. Utenom klær, da. De tar jeg.
Og kjøkkenet flere ganger daglig.

Gammel 15-01-08, 11:18   #50
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Bor på 150 kvm.

Støvsuger huset maks en gang i uken, det hender jeg tørrmopper en gang i tillegg.
Vasker gulvene med vann og såpe til jul (altså en gang i året. Fjerner ellers flekker som kommer på gulvet.
Vasker klær intensivt ca 2 ganger i uken, tromler det og legger det sammen og i skapet samtidig.
Stryker og merker tøy en gang i uken.
Jeg har pusset vinduer en gang siden vi flyttet hit i 1998. Mamma har gjort det en gang fordi hun syns vi er så sjuskete.
Vasker badet minst en gang pr uke.
Tørker støv ca annenhver uke.
Skifter på senger hver 3. uke.
Vasker opp hver 2. - 3. dag. Vi har oppvaskmaskin, men vasker store kasseroller og arbeidskniver + litt andre småting som ikke går i maskinen.

Vi har en katt og skulle nok sikkert vasket litt oftere, men klarer ikke å prioritere å gjøre det. Hadde jeg bodd på 40 kvm hadde jeg kanskje vasket litt oftere.

Gammel 15-01-08, 11:20   #51
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Husarbeid, fremmedord.. Jeg hater virkelig husarbeid. Men det støvsuges nok en til to ganger i uken, fortrinnsvis av mannen. Han vasker også en gang i uka. Rydde gjør jeg hver dag, legger lilles leker på plass osv. Også vasker jeg opp hver dag. Klær vaskes etter behov.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:23   #52
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Endelig noen som er enig med meg!

Jeg synes stadig jeg hører "det er ikke særlig ryddig her, men det er ihvertfall rent".

For det første lurer jeg på hvordan man klarer å gjøre rent når det ikke er ryddig. Dessuten er det mye viktigere for meg også å ha det ryddig. Da finner man jo ting. Slipper å stresse og kaste bort tid på å lete etter f.eks. "den andre skoen".

Og støvsuge hver dag? Er dere gale?

Signerer denne i sin helhet

Gammel 16-01-08, 00:01   #53
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg støvsugar når eg kjenner at det knaser under beina.

Her om dagen sa storesøster at hun fikk så mange smuler under føttene når hun gikk barbeint, så da skjønte jeg at det var på tide å ta fram støvsugeren. Hun pleier ellers aldri å kommentere at vi har det rotete, og skritter over kleshauger og rot med den største selvfølgelighet. Er sjuskethet arvelig?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 00:19   #54
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Og bortsett fra badet, tror jeg ikke jeg har vaska gulvene mer enn tre-fire ganger på de tre årene vi har bodd her...

:host, hark, kaffen i vrangstrupen:

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.