|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Skjærer du opp brødet i butikken? | |||
| Ja, som regel |
|
130 | 61,32% |
| Noen ganger |
|
26 | 12,26% |
| Nei |
|
45 | 21,23% |
| Kjøper ikke brød i butikk eller hos baker |
|
10 | 4,72% |
| Brødskiver! |
|
1 | 0,47% |
| Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Stort sett, men dropper det om det er kø foran maskinen.
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Nei - og følg med nå, for her kommer en utrolig setning fra sjuskemunn: Vi kjøper ikke brød.
|
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, fordi mannen insisterer. Jeg skjærer selv av og til, skylder på kø. Vi tar ut fryste brødskiver til matpakker.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Nei, aldri. Vi fryser ned halve brød og tar opp, skjæring går fort til de to som skal ha brød i matboksen. Jeg skjærer mine glutenfrie i skiver, men hjemme og med kniv.
|
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, med mindre brødet er varmt, eller veldig fullt av korn, så bruker jeg brødskjæremaskina. Stort sett er det bare Guttungen som spiser brød til hverdags, så da fryser jeg ned og tar opp skiver etter behov.
|
|
|
#7 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, alltid. Syns ikke brødet blir tørrere (vi kjøper alltid av de groveste brødene) og i matpakkesesong (= ikke skoleferie) går det som regel nærmere ett brød om dagen.
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Jepp, vi spiser mye brød (slik at brødet ikke rekker å bli tørt) og har dårlig tid om morgenen. Ferdig oppskåret brød er gull verdt da. Har brukt den ekstra mye siden overhysteriskhygienenabo fortalte meg at den var en bakteriebombe. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Når vi snakker om bakteriebombe, så tror jeg det er mer bakterier på frukten som gud og hvermann nevler på.
|
|
|
#11 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?
|
|
|
|
#12 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Jeg brukte skjæremaskin da jeg bodde i Stavanger for sånn ca 10 år siden så jeg syns du er litt treig.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Mine barn får også skalker. Hvor galt kan det være liksom? De tar på handlevogna også.
|
|
|
#15 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Vi spiser frukt fra butikken også.
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, alltid, og så oppbevarer vi brødet i fryseren, så man kan ta opp ønsket antall skiver og tine i brødristeren. (Eller smøre matpakke av frosne brødskiver, så matpakken holder seg bedre.) Det er vanligvis bare Poden som spiser brød hos oss, og han rekker ikke å spise opp et brød før det er tørt eller muggent hvis det skal ligge fremme.
|
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, selvfølgelig - jeg visste ikke at det fantes folk som ikke benyttet seg av noe så genialt!
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?
Jeg liker ikke brød i plastpose heller. ;D |
|
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Ja, det gjør vi også hvis den ligger der til smaksprøver. Og vi tar smaksprøver når de deler ut. Spiser mat som har gått ut på dato gjør vi også.
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?Vi gjør det også. Det er jeg her i huset som skjærer stygge, skeive skiver, så jeg skylder ikke på barna en gang
|
![]() |
|
|