Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Uniform (ala sykepleier) i barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-14, 13:37   #41
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?

I lillesøsters barnehage får de faktisk en del klær hvert år. T-skjorter, collegegensere og fleecejakker i nøytrale farger og med en liten logo. De velger selv om de vil bruke det, og det er ikke slik at de ser uniformert ut siden det er helt vanlige klær.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 14:20   #42
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Skulle ønske det var mer uniform i barnehagene. Jeg sliter utrolig på klærene. De 1200kr vi får i året holder ikke. Kjøper stort sett basic ensfarget gensere fra kjede butikkene. De varer noen mnd og må vaskes hver dag.

Ene barnehagen jeg er inni nå får de ansatte ikke penger men velge fra samme sum i klær fra katalog med trykk på. Problemet er at de får ikke prøve klærene før de kjøper de og ikke bytte de om de ikke passer. Så skaper stor frustrasjon. Men de som får klær som passer bruker de mye. T-skjorter, hettegensere, yttertøy osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 14:42   #43
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ene barnehagen jeg er inni nå får de ansatte ikke penger men velge fra samme sum i klær fra katalog med trykk på. Problemet er at de får ikke prøve klærene før de kjøper de og ikke bytte de om de ikke passer.

Akkurat det er teit. Der jeg jobbet fikk vi en str. av hvert plagg til prøving på arbeidsplassen og så bestilte alle den str. som passet dem. Det var en del valgfrihet med farger også. Levert av Stormberg, som jeg synes har ganske ok klær.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 14:46   #44
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får skalljakke i goretex, skallbukse i goretex, goretexsko vinter, goretexsko høst/vår, ullundertøy og innesko. Ja, og den fine vinterdressen da. Man kan også få tykt regntøy, men nesten ingen har det og bruker det. Kunne ønske vi fikk svarte joggebukser og enfargete trøyer også. Vi får ingen innetøy og heller ikke betaling siden vi får så mye yttertøy.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 15:21   #45
artemis
Aktiv

Medlem siden: Jun 2012
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Min umiddelbare reaksjon er at jeg syns det blir litt for institusjonsaktig, og at en like gjerne kan vaske vanlige enkle bomullsklær hver dag.

Har alle unger et så "negativt" forhold til institusjonsklær som mange (voksne) i denne tråden her da? Jeg lå flere perioder på sykeshus i alderen 1-5 år, og forbinner institusjonsklær med noe trygt og oversiktlig. Enkelt å plukke ut hvilke voksne jeg skulle forholde meg til og ty til. Som voksen syns jeg også det gir meg god oversikt over hvem som er ansatte og hvem som er sivile når jeg kommer inne på sykehus / eldrehjem / helsestasjon/ whatever, og dermed hvem jeg skal henvende meg til osv. Kun positive vibber til institusjonsklær herifra altså.

Vanlige bomullstopper fra kleskjedene er vel ikke i nærheten av å være så slitesterke som arbeidsuniformer, så skjønner godt at det hadde vært greit med noe annet.

Dersom de ansatte i vår barnehage hadde begynt å bruke "uniform" hadde jeg tenkt "Jøss, så praktisk! Det var lurt." Og selvfølgelig morsomt om de hadde noen med farger (annet enn hvitt og kirurggrønt). Og det er vel det.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 15:25   #46
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Får ansatte i barnehage noe klestillegg, forresten? Det er jo relativt stor slitasje på klærne og man må ha utstyr man nødvendigvis ikke trenger ellers.

Vi får 1000 kr året, før skatt. Og det dekker ikke stort.

Jeg sliter ut min andel olabukser årlig på jobb. Ikke bare pga vasking, men også pga all krabbinga jeg holder på med. Vi er på gulvet store deler av arbeidsdagen.

Gammel 19-06-14, 15:41   #47
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi får skalljakke i goretex, skallbukse i goretex, goretexsko vinter, goretexsko høst/vår, ullundertøy og innesko. Ja, og den fine vinterdressen da. Man kan også få tykt regntøy, men nesten ingen har det og bruker det. Kunne ønske vi fikk svarte joggebukser og enfargete trøyer også. Vi får ingen innetøy og heller ikke betaling siden vi får så mye yttertøy.

Det var jo ganske bra utstyrspakke, sånt koster!
Vi får 2400 kr i året, gikk opp 100% i fjor.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 16:03   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Vi får 1000 kr året, før skatt. Og det dekker ikke stort.

Jeg sliter ut min andel olabukser årlig på jobb. Ikke bare pga vasking, men også pga all krabbinga jeg holder på med. Vi er på gulvet store deler av arbeidsdagen.

Det er jo helt latterlig lite.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 17:18   #49
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Egentlig så er det ikke helseuniforn vi burde hatt men mer som en maler. Bukser med puter på knærne og mange lommer og ensfargede t-skjorter og gensere.

Mannen som jobber mest på kontor får mer arbeidsklær, og høyere lønn enn meg.

Det koster mye å klær til alle årstider som er gode og behagelige.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 17:28   #50
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke jobbet på småbarns, men med fireåringer, og jeg syns ikke jeg hadde behov for spesielle klær inne. Opplevde heller ikke at klærne ble spesielt skitne innendørs, og vil nok foretrekke å bruke mine egne klær i jobben. Ikke de jeg er mest redd for, men vanlige hverdagsklær som tåler vask. Det er ikke SÅ ofte det skjer at en blir full av spy og bæsj og snørr at en trenger å koke klærne hver dag.

Yttertøy for alle slags vær og temperaturer er helt klart en stor utgift, og jeg hadde blitt veldig glad for å få jobb i en barnehage som utstyrte personalet godt med sånt. Innendørs vil jeg gjerne være "meg selv" uten uniform.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 17:32   #51
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

En venninne av meg er barnepleier i USA, og der går alle sykepleierne på barneavdelingen i kjortler med gøyalt mønster. Ingen er like. Jeg kan godt forstå ønsket om å bruke noe sånt på en småbarnsavdeling.

Får ansatte i barnehage noe klestillegg, forresten? Det er jo relativt stor slitasje på klærne og man må ha utstyr man nødvendigvis ikke trenger ellers.

Vi fikk 70 kr mnd i klesgodtgjersle.Det dekket ikke mye.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 19:48   #52
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg har jobbet med 1-3-åringer i 20(!!!) år, og jeg har sjelden/aldri bæsj, spy og snørr på klærne.
Men slitte knær i jeansen, det blir det fort.

Gammel 19-06-14, 19:50   #53
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er mye mer problematisk at ansatte har klær som ikke vaskes på 60 grader. Det er egentlig ganske smittevernpolitisk betenkelig. Jeg synes de som jobber med unger skal ha hyggelige farger på seg, utover det må det først og fremst være vaskbart og praktisk.

Gammel 19-06-14, 20:01   #54
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne godt tenkt meg noen sånne overdeler. Praktisk med tøy som tåler 60 graders vask og har lommer.
Jeg vil gjerne ha lommer så jeg kunne hatt noen engangshansker og litt tørkepapir, og nøklene. Der vi var tidligere(midlertidig i nesten halvannet år)måtte vi ha nøkler til enkelte dører, og det var liksom ikke bare en! Vi prøvde med nøkler som hang i snor, enten rundt halsen eller i linningen, men da ble det leketøy eller i veien.

Og det er stor forskjell på fireåringer og ettåringer!

Gammel 19-06-14, 20:07   #55
Guttemammis

Standard

Huff, nei, jeg kunne absolutt ikke tenke meg sånne overdeler.
Vi har veldig sjeldent syke barn, så våre klær smitter tydeligvis ikke videre.

Gammel 19-06-14, 21:29   #56
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo helt latterlig lite.

Derfor er det bra at vi tjener så godt.

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg har jobbet med 1-3-åringer i 20(!!!) år, og jeg har sjelden/aldri bæsj, spy og snørr på klærne.
Men slitte knær i jeansen, det blir det fort.

Her er det mest rester av snørr/pålegg/sikling som preger mine klær. Store mengder på skuldrene mine, så litt mindre nedover.
Ja, så hender det at føttene mine blir dusjet i melk. Det lukter jo aldeles strålende utover dagen.

Savner jobben min, og gleder meg til ryggen er bra nok så jeg kan komme tilbake igjen. Fineste jobben jeg kan tenke meg.

Gammel 19-06-14, 21:36   #57
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Derfor er det bra at vi tjener så godt.

Her er det mest rester av snørr/pålegg/sikling som preger mine klær. Store mengder på skuldrene mine, så litt mindre nedover.
Ja, så hender det at føttene mine blir dusjet i melk. Det lukter jo aldeles strålende utover dagen.

Savner jobben min, og gleder meg til ryggen er bra nok så jeg kan komme tilbake igjen. Fineste jobben jeg kan tenke meg.

I vinterhalvåret kan det også forekomme snørr skulderen (og i håret!).
Men ellers forekommer det sjelden at jeg blir så tilgriset som beskrevet i tråden,
det er ikke hverdags for meg.
Enda jeg er vel en av dem som koser og klemmer mest på ungene.
Har selvfølgelig fått både avføring, urin og oppkast på meg i løpet av 20 år,
men det er så sjelden at jeg ikke kan si at akkurat det sliter på tøyer mitt.

Og stinemor, jeg jobber 60% nå, det er deilig for psyken......, men ikke fysikken.
Så bli ordentlig bra.

Gammel 19-06-14, 22:04   #58
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

I vinterhalvåret kan det også forekomme snørr skulderen (og i håret!).
Men ellers forekommer det sjelden at jeg blir så tilgriset som beskrevet i tråden,
det er ikke hverdags for meg.
Enda jeg er vel en av dem som koser og klemmer mest på ungene.
Har selvfølgelig fått både avføring, urin og oppkast på meg i løpet av 20 år,
men det er så sjelden at jeg ikke kan si at akkurat det sliter på tøyer mitt.

Og stinemor, jeg jobber 60% nå, det er deilig for psyken......, men ikke fysikken.
Så bli ordentlig bra.

Jeg har alltid snørr på meg (flere er kronisk forkjølet det første året, og med kos og gjerne litt gråt, så er det fri flyt), men jeg ser at kollegaene mine sjeldent har det.
Skulle tro snørret var mitt.

Jeg jobber 25% i vinter, men så gikk jeg på en skikkelig smell, og ble satt LANGT (!!) tilbake ifht den lille progresjonen jeg hadde opparbeidet meg.

Gammel 19-06-14, 22:08   #59
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttemammis: barnehage uten syke barn?

Gammel 19-06-14, 22:12   #60
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Guttemammis: barnehage uten syke barn?

Samme har jeg undret meg over
Litt er det jo, men veldig lite til at det er småbarnsavdeling.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.