|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Borte
|
![]() Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?I lillesøsters barnehage får de faktisk en del klær hvert år. T-skjorter, collegegensere og fleecejakker i nøytrale farger og med en liten logo. De velger selv om de vil bruke det, og det er ikke slik at de ser uniformert ut siden det er helt vanlige klær.
![]() |
#42 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?Skulle ønske det var mer uniform i barnehagene. Jeg sliter utrolig på klærene. De 1200kr vi får i året holder ikke. Kjøper stort sett basic ensfarget gensere fra kjede butikkene. De varer noen mnd og må vaskes hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?
Akkurat det er teit. Der jeg jobbet fikk vi en str. av hvert plagg til prøving på arbeidsplassen og så bestilte alle den str. som passet dem. Det var en del valgfrihet med farger også. Levert av Stormberg, som jeg synes har ganske ok klær.
![]() |
![]() |
#44 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?Vi får skalljakke i goretex, skallbukse i goretex, goretexsko vinter, goretexsko høst/vår, ullundertøy og innesko. Ja, og den fine vinterdressen da. Man kan også få tykt regntøy, men nesten ingen har det og bruker det. Kunne ønske vi fikk svarte joggebukser og enfargete trøyer også. Vi får ingen innetøy og heller ikke betaling siden vi får så mye yttertøy.
![]() |
#45 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
![]() ![]() |
Har alle unger et så "negativt" forhold til institusjonsklær som mange (voksne) i denne tråden her da? Jeg lå flere perioder på sykeshus i alderen 1-5 år, og forbinner institusjonsklær med noe trygt og oversiktlig. Enkelt å plukke ut hvilke voksne jeg skulle forholde meg til og ty til. Som voksen syns jeg også det gir meg god oversikt over hvem som er ansatte og hvem som er sivile når jeg kommer inne på sykehus / eldrehjem / helsestasjon/ whatever, og dermed hvem jeg skal henvende meg til osv. Kun positive vibber til institusjonsklær herifra altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Vi får 1000 kr året, før skatt. Og det dekker ikke stort.
![]() |
#47 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var jo ganske bra utstyrspakke, sånt koster! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Glamorøs
|
Det er jo helt latterlig lite.
![]() |
#49 |
Øyboer
![]() Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?Egentlig så er det ikke helseuniforn vi burde hatt men mer som en maler. Bukser med puter på knærne og mange lommer og ensfargede t-skjorter og gensere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?Jeg har ikke jobbet på småbarns, men med fireåringer, og jeg syns ikke jeg hadde behov for spesielle klær inne. Opplevde heller ikke at klærne ble spesielt skitne innendørs, og vil nok foretrekke å bruke mine egne klær i jobben. Ikke de jeg er mest redd for, men vanlige hverdagsklær som tåler vask. Det er ikke SÅ ofte det skjer at en blir full av spy og bæsj og snørr at en trenger å koke klærne hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Drømmer
|
Vi fikk 70 kr mnd i klesgodtgjersle.Det dekket ikke mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
![]() Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?Jeg har jobbet med 1-3-åringer i 20(!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
maler
|
![]() Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?Jeg synes det er mye mer problematisk at ansatte har klær som ikke vaskes på 60 grader. Det er egentlig ganske smittevernpolitisk betenkelig. Jeg synes de som jobber med unger skal ha hyggelige farger på seg, utover det må det først og fremst være vaskbart og praktisk.
![]() |
#54 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?Jeg kunne godt tenkt meg noen sånne overdeler. Praktisk med tøy som tåler 60 graders vask og har lommer.
![]() |
#55 |
![]() Sv: Uniform (ala sykepleier) i barnehage?Huff, nei, jeg kunne absolutt ikke tenke meg sånne overdeler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Firebarnsmor
Derfor er det bra at vi tjener så godt.
Her er det mest rester av snørr/pålegg/sikling som preger mine klær. Store mengder på skuldrene mine, så litt mindre nedover.
![]() |
#57 |
I vinterhalvåret kan det også forekomme snørr skulderen (og i håret!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Firebarnsmor
Jeg har alltid snørr på meg (flere er kronisk forkjølet det første året, og med kos og gjerne litt gråt, så er det fri flyt), men jeg ser at kollegaene mine sjeldent har det.
![]() |
|
|