|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Jeg bruker lett eau de toilette eller bodylotion med dufter som helst er sitrusbaserte. Jeg synes muskparfymer, skyllemidler, røyk og en del naturlige kroppslukter er det værste.
|
|
|
#42 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Jeg bruker litt skyllemiddel til klesvasken og jeg bruker parfyme hver dag. Jeg liker at det lukter godt, selv om jeg bare kjenner en liten dunst av parfymen jeg bruker av og til.
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Gammel vane, og fordi jeg liker lukten. Bruker en veldig lett eau de toilette, men har begynt å begrense det av hensyn til barna og allergikere. Selv reagerer jeg mye mer på røyklukt og hårpodukter enn parfyme, for ikke å snakke om parfymert vaskemiddel.
|
|
|
|
#44 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Fordi jeg liker lukten. Men det blir sjeldnere og sjeldnere. Tåler ikke parfyme og nyser som en gal av det. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Jeg er kanskje rar, men jeg synes absolutt mennesker som bruker passe mengder av en parfyme de kler godt, er å foretrekke (fremfor dem som lukter "naturell menneske"). Og jeg er nok heldig, for det gjelder de fleste jeg omgås.
|
|
|
|
#46 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Jeg liker heller ikke kroppslukt. Jeg tør nesten påstå at jeg hater kropp og hårlukt. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Jeg bruker parfyme fordi jeg synes det lukter nydelig, det er en del av morgenritualet og ev. hvis jeg skal ut på kvelden. Omtrent som sminke. Jeg er veldig glad i parfyme, både på meg selv og på andre. Jeg synes det er fint at andre lukter godt og liker at andre lukter anderledes enn jeg. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?
|
|
|
#50 |
|
|
Folk som bruker parfyme lukter jo også menneske, i tillegg til parfymen. Det ene tar ikke bort det andre. Vask og antiperspirant tar bort kroppslukt. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Men om man bruker en parfyme man faktisk passer, så går kroppslukten og parfymen sammen (og blir bedre enn bare parfymen i seg selv). Jeg synes det er bedre enn bare kroppslukt. Og rene kropper lukter også menneske.
|
|
|
|
#52 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Jeg bruker ikke parfyme til hverdags, det hender jeg bruker bittelitt en sjelden gang. Jeg kan ikke bruke parfyme på jobb, og da tenker jeg ikke på det ellers heller. Jeg synes vel strengt tatt det er svært sjelden at parfyme lukter godt på folk, stort sett er det mer til sjenanse. Mange bruker mer enn de tror.
|
|
|
#53 |
|
|
Så du påstår at parfymedusj et par steder på kroppen nøytraliserer de andre luktene dine? |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Personlig pessimist
|
Nei, hvor påstår jeg det?
|
|
|
|
#55 |
|
maler
|
Jeg er ikke enig i det. Jeg er enig i at bittelitt av en parfyme som passer kan være helt ok, men jeg tror aldri jeg har kjent parfymelukt på et menneske som overgår fravær av parfyme for å si det sånn. Folk som er rene synes jeg lukter helt fint. Folk som ikke er rene lukter ikke godt om de har på seg parfyme heller.
|
|
|
#56 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Da er vi uenige om det. Jeg synes parfyme i passe mengder, som kler personen, lukter nydelig.
|
|
|
|
#58 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Jeg bruker det for å lukte godt, både for meg selv og andre. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Fordi det lukter godt vel. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor bruker du parfyme?Jeg bruker parfyme hver dag, en liten dæsj her og der, kjenner ikke selv lukten. Det er like naturlig å bruke det som deo for meg. Det er en del av min velvære. |
|
|
|
![]() |
|
|