|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?
Mamma sin gamle veide ikke i nærheten av hva min gjør. Hennes var fjerlett og jeg advarte henne at min var mye tyngre.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Lofotbunaden er god å ha på seg. Litt varmt med ull på østlandet, bare. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Min løkendrakt føles ikke tung og sitter godt i livet. I år var utfordringen at det var litt for trang slik at den egnet seg best til å stå i. Og blir det tungt for føttene.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#5 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg har Romeriksbunad, og den er bare god å ha på seg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg har nordmørsbunad. Ikke den mest spenstige å se til, men den er behagelig på.
|
|
|
#7 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg har Nordlandsbunaden, og opplever ikke den som tung. Jeg tror det meste av vekt på den bæres på hofte- og midjeparti.
|
|
|
#8 |
|
heimføing
|
Jeg tror Tromsbunaden har vært mer vanlig i Tromsø-området enn i Midt-Troms. Nordlandsbunaden var den vanlige bunaden før. Blå for de som var fra kysten, grønn for de fra innlandet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg har jærbunad og synes ikke den er ubehagelig tung å ha på. Det som derimot tar knekken på ryggen er å stå i timesvis å se på tog |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Kusinene mine har den ja. Fin, men tipper den er ganske lik å bære som min.
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg har Nordlandsbunad og synes ikke den er tung. Mulig det er fordi den sitter greit på hoftene?
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg har alltid følt at min sunnhordlandsbunad var veldig tung og slitsom å gå med men etter en kombinasjon av en siste tilpasning til "voksenkropp" og en liten vektnedgang etter det igjen, så var den slett ikke så verst i år.
|
|
|
#13 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Takk for god info om Nordlandsbunaden
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg vil tro en todelt bunad er lettere å bære enn en hel. Nordlandsbunaden er hel, selv om den ser todelt ut, og jeg tror også Tromsbunaden er det. Selv har jeg Lofotbunaden, og den er todelt, så mesteparten av vekta henger på hoftene. Det er alltid deilig å kle den av seg etter en hel dag med den på, men jeg har aldri tenkt på at den er tung mens jeg har den på. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg har romeriksbunad og syns ikke den er særlig tung?
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg tenker at en brokadevest og/eller bringeduk er stivere og kan være mer ubehagelig enn mykt tøy med snøring i brystet. Bergensbunaden synes jeg generelt bare er behagelig, om enn varm og litt tung. Men den må jo passe.
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg tror også en todelt bunad er bedre enn hel. Jeg har Hedmarksbunad med vest og stakk. Ull begge deler. Den er behagelig å ha på når den passer, noe den for øyeblikket gjør. Ingen problemer med den i år, kjente jeg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Borte
|
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg har vestfoldbunad og syns den henger tungt på skuldrene. Jeg har veid den tidligere og mener den veier mellom 5 og 7 kilo. Den er sydd i ett stykke og er i tykk ull hele veien. Jeg har fortsatt vondt i skuldrene i dag etter å ha hatt den på fra 7-18 på 17. mai. Jeg ville aldri anbefalt den til noen som sleit med ryggen.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke bunader er minst ubehagelige å ha på?Jeg har nordlandsbunad og synes ikke den virker tung, men jeg bærer nok mye av den på hoftene. |
|
|
|
![]() |
|
|