Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør dere 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-14, 15:58   #41
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør dere 17. mai?

Opp rundt kl 0530 for og kjøre rundt i skrangletog (sitter i 17 mai komiteen)
Spise is
Hjem og gjøre klar barna
Spise is
Tog
Spise is
Slappe av ett par timer før lekene starter, i år må jeg vel rett til skolen.
Reiser til skolen og vinner hesteskokastingen, og konkurrerer mot svigers i styltrer!
Spiser mere is
Reiser så hjem, sparker skoene i veggen, lufter noen ihjelsvettede ben som er fulle i gnagsår. Slenger ræva i sofaen, ligger der i 5 minutter før all isen må ut igjen.......

Gammel 28-04-14, 16:50   #42
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi står opp, ungene ser på tv mens jeg stresser utavfan ( som oftest har jeg sovet veldig lite pga forberedelser til 17 mai på skolen, fau)for å gjøre meg ferdig så jeg kan hjelpe ungene og så står jeg og kjefter på mann for at han er treg. Så stresser vi til skolen for at jeg må passe på at alle klassene får fanene sine og at alt er på plass til toget. Så går vi i toget, barnehagen til ungene går i det toget så vi alle bruker å gå. I år blir det noe annet da jeg verken er i fau eller har barnehage unger barnetoget på skolen får som oftest kl 1030 vi bruker ofte å være der 1 time før pga at jeg har vært med på å organisere ting. Gleder meg til å kanskje rekke å spise frokost i år

Etter toget spiser vi kake og ungene pølser på skolen ilag med mine foreldre.
Så bær det til manns farmor og farfar, hele familien til mann bruker å være innom der på 17 mai.

Kl 16 er det folketog, er det fint vær så går vi det og er i sentrum på restaurant eller ute kafé etter på.

Er litt forskjellig på hva vi gjør på ettermiddagen

Gammel 28-04-14, 16:53   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hvor vi går i tog. Enten er det kjapp frokost, tog, lang brunsj (ofte inviterer vi en vennefamilie eller min mor, far og bror m/fam.) og så aktiviteter på skolen om ettermiddagen. Ellers er det lang frokost, tog og aktiviteter på skolen om ettermiddagen. Vi er ofte ikke hjemme før 19.00, så vi gjør sjelden på så veldig mye 17.mai om kvelden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 21:58   #44
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opp tidlig, ta på bunader, levere eldste i skoletoget som starter tidlig. Vi ser på. Så på skolen for is, kake, leker osv.

I år skal eldste gå med korpset, første gang. Vet de skal møte grytidlig (det husker jeg fra min tid i korpset også). Etter det får vi andre kle oss, ha frokost og kjøre inn til byen for å se toget. Der blir det endel festlighet med korpset samt arrangement der og flere tog.............

Gammel 01-05-14, 17:05   #45
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rolig morgenen.
Tog på skolen med start kl 11
Arrangement på skolen etterpå. Trolig noen oppgaver. Alle trinnene har ansvaret for et eller annet, så stor sjans for oppgaver.
Ca 15 hjem.
Middag
Rolig kveld.
Iår er første året mine foreldre skal feire 17. Mai med oss. Og trolig siste året vi er på skolen denne dag.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 17:06   #46
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal foreslå Sverigetur. Ungene blir fornøyde om de får is, og det kan vi kjøpe i Sverige.

Gammel 01-05-14, 17:21   #47
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Frokost på jobb kl. 8. Flaggheising og tale for dagen før jeg har ansvar for å få lærere og elever ned til sentrum, opp Karl Johan og tilbake til jobb. Deretter skal jeg på arrangementet i Grorudparken med aktiviteter og konsert (takk skal du ha Fabian... Grrr...). Vi har ryddevakt fra kl. 18.

Festkonsert i Grorudparken

Det blir sikkert fint, men det blir også et stort og uoversiktlig arrangement.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 17:54   #48
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

I år arrangerer vi 17.mai på skolen, så: smører smitter, pynter pavlova, fyller gassballonger, popper popkorn, dirigerer syngende barn, organiserer og styrer, rydder ... Alt på skolen fra ca 10/11-18, tenker jeg. Blir tid til en god 17. mai-frokost her først, da, men etterpå tror jeg vi er ganske ferdige.

Sist redigert av ming : 01-05-14 kl 19:09.
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 18:34   #49
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Ferdig med togbarn. Så fremt været tillater det gjentar jeg suksessen fra i fjor: fjelltur.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 20:18   #50
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Årets plan:
Klokka på senest 06.15 - så jeg forhåpentligvis rekker å løpe gjennom dusjen og ordne meg selv, før korpset starter opp utenfor her klokka sju. Er ikke ungene våknet før det, så våkner de iallefall da.
Da bruker vi å stå i vinduet og se på, og ungene vifter med flagg.
Frokost, og få på ungene klær.

Så kommer utfordringen. Grunnlovsjubileum og digert, digert tog. 2 unger, 1 i bhg og 1 i 1 klasse. I mamma. *ler*
Jeg prøver å få x til å ta jentungen i bhg toget, men har mormor som backup der.
Jeg tar guttungen. Han er lovt vogn + øreklokker, så kommer vi oss sannsynligvis gjennom. Jeg kjenner at det er det er viktigere for meg at guttungen får en fin opplevelse med toget og 17 mai, og han vil selv bruke vogna og sier "Men mamma, barna i klassen min vet at jeg har hatisme og er litt rar noen ganger, så det gjør ingenting". Så får resten tenke hva pokker de vil.

Hvis vi overlever toget, så er det straka veien ut på hytta, til sodd eller grilling. Å drasse med meg ungene oppe på skolen etter toget - no way. Toget er nok for Storebror.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 09:57   #51
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Så kommer utfordringen. Grunnlovsjubileum og digert, digert tog. 2 unger, 1 i bhg og 1 i 1 klasse. I mamma. *ler*
Jeg prøver å få x til å ta jentungen i bhg toget, men har mormor som backup der.
Jeg tar guttungen. Han er lovt vogn + øreklokker, så kommer vi oss sannsynligvis gjennom. Jeg kjenner at det er det er viktigere for meg at guttungen får en fin opplevelse med toget og 17 mai, og han vil selv bruke vogna og sier "Men mamma, barna i klassen min vet at jeg har hatisme og er litt rar noen ganger, så det gjør ingenting". Så får resten tenke hva pokker de vil.

Hvis vi overlever toget, så er det straka veien ut på hytta, til sodd eller grilling. Å drasse med meg ungene oppe på skolen etter toget - no way. Toget er nok for Storebror.

Så fin han er.

Gammel 02-05-14, 10:17   #52
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år er første året som separert - og 17.mai feiring. Barna er hos meg, og vi har ikke helt avklart hvordan vi gjør det. Om begge er med eller ikke

Men barna skal gå i tog i sentrum (), og så er det opplegg på skola etterpå, med kaker, mat og diverse aktiviteter. Jeg tipper barna vil på det. Mor er ikke så , men sånn er det nå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.