|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-trådVi kjøpte Britax KidFix til tvillingene i fjor (de var rett rundt/over 4 år da de byttet), og er veldig godt fornøyd med de setene |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-trådBåde jeg og guttene er veldig godt fornøyd med Britax setene vi har.
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-trådMin lange jente på 9 og 150 cm sitter enda i sin britax hvis vi kjører langtur. Det passer en liten stund til.
![]() |
#44 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-tråd
Jeg hadde aldri tatt sjansen med det setet, og vet det har blitt reagert på at det blir anbefalt. Mener det var noe med at man faktisk ikke vet hvordan kroppen vil reagere på påkjenningen ved en kollisjon? Jeg husker ikke helt. En annen ting jeg tenker på er at det må være særdeles klamt, varmt og ubekvemt å ha denne puten foran seg. For den må jo virkelig være tett og stramt på slik at barnet ikke fyker over eller under tenker jeg...
![]() |
![]() |
#45 |
Slik jeg forstod det vil funksjonen være tilnærmet lik en airbag, men jeg har for lite kunnskap til å kunne se hele bildet så jeg er på veldig gyngende grunn. Jeg har tenkt at det i alle fall ikke kunne skade, men heller være hensiktsløst, men du mener at det hevdes å kunne føre til ytterligere skader altså? Slik jeg forestiller meg det vil jo bilbeltet først og fremst holde barnet igjen, og så vil denne puten være i såpass nærhet til kroppen at det som er utenfor beltesonen blir formet i en mer gunstig bue mtp vektfordeling enn hva som hadde vært tilfellet uten denne. På den andre siden kan det vel bli et faremoment dersom denne delen av bilens karosseri får seg en trøkk slik at puten skaper farlig situasjon i stedet for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-trådBilbeltet fester bare puten til barnet, ikke selve barnet. Ved rundvelt kan barnet rett og slett bli slengt ut av setet.
![]() |
#47 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-trådSåå, helt konkret anbefaler dere britax eller lignende bakovervendt når vi snart må kjøpe nytt sete til en liten kar som alt nå er 106-107cm og passert 20kg?
![]() |
#48 |
![]() Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-trådAction, beltestolene sier minst 15 kg og det går jo fint. Usikker på hva jeg ville gjort. Min ble snudd for et år siden fordi alt vi prøvde i bilen ble for trangt eller ikke passet godt i bilen.
![]() |
#49 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Stemmer. Det var det jeg hadde fått med meg.
![]() |
![]() |
#50 |
Jeg har prøvd å lese denne sikkert tjue ganger, men jeg er for trøtt til å skjønne hva du mener Sist redigert av Odelia : 06-04-14 kl 01:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
I mål
|
![]() Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-trådAcino: Jeg ville snudd. Min lillesøster er omtrent like stor og vi kjøpte nytt bakovervendt til henne ifjor. Jeg tenker hun kan sitte i det til over sommeren fordi det nå blir mindre klær og sko, men vi snur til høsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
![]() Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-trådEnig med Apsn, Acino. Hadde også snudd ham.
![]() |
#53 |
|
![]() Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-trådJeg snudde min gutt da han var 107 cm og 17 kg, selv om han var bare 3 år.Han satt rett og slett ikke godt i setet sitt mer og det var vanskelig å få strammet selene godt siden de begynte så langt nede på ryggen hans. Han sitter som sagt i Britax KidPlus og jeg er veldig fornøyd med det. Selv om jeg optimalt skulle hatt ham bakover minst et år til.
![]() |
![]() |
#54 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er akkurat det det gjør. Beltet legges dobbelt i den kanalen på yttersiden av puten. Det eneste som holder barnet fast er puten. Ingen ting over skuldrene.
![]() |
#55 |
Akkurat, det var jeg ikke klar over, takk for informasjonen! Da er det setet uaktuelt for oss. Rart at dette er lov, men hva vet jeg om konstruksjoner av bilstoler. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|