Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dugnader: Er det verdt det

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-14, 10:08   #41
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnader: Er det verdt det

Jeg synes dugnadsfilosofien dere opplever høres elendig ut, Nenne. De forskjellige lagene bør legge til rette, ikke sabotere.

(Når det gjelder salg av dopapir ser jeg for meg at det er den mest takknemlige jobben av alle, men det er mulig jeg tar feil siden jeg aldri har prøvd det. Alle trenger det, og det er omtrent lik pris som i butikken. Sist jeg fikk forespørsel om å kjøpe dopapir var svaret enkelt, selvfølgelig kan jeg kjøpe det. Jeg kunne kjøpt flere pakker også om nødvendig, og ser for meg at dersom vi blir bedt om å selge det er det enten lett å bli kvitt eller jeg kjøper alt selv - her blir det brukt uansett. Det siste krever selvsagt at man har en eller to tusenlapper som kan forskutteres fra det løpende budsjettet og at man har plass. Men ellers ser jeg ingen hindringer. )

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 10:23   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

banana, problemet er jo at man gjerne må kjøpe både fra tennisklubben og fotballen og basis, 2 ganger i året, minimum 5 pakker hver gang; og at alle naboene og flesteparten på jobben skal det samme. Det blir veldig mye dopapir, og klubbene får tross alt bare en liten del av det. Noen tjener mye penger her.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 10:41   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

banana, problemet er jo at man gjerne må kjøpe både fra tennisklubben og fotballen og basis, 2 ganger i året, minimum 5 pakker hver gang; og at alle naboene og flesteparten på jobben skal det samme. Det blir veldig mye dopapir, og klubbene får tross alt bare en liten del av det. Noen tjener mye penger her.

Ikke sant. Og i tillegg er mange, meg selv inkludert, sære på dopapiret. Jeg vil ikke ha et ekkelt papir.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 11:04   #44
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke sant. Og i tillegg er mange, meg selv inkludert, sære på dopapiret. Jeg vil ikke ha et ekkelt papir.

Det er jo sant. Når jeg har kjøpt har det vært flott papir, mykt og pent og alt. Men det er sikkert ikke sånn alltid. Som sagt, jeg har ikke mye erfaringsgrunnlag.

Sist jeg kjøpte ble jeg fortalt at innkjøpet er relativt billig fordi de kjøper mye, og at den fortjenesten som butikkene vanligvis får går til laget. Jeg håper det er lagene som tjener pengene og ikke produsenten eller grossisten. :naiv:

Gammel 26-02-14, 11:05   #45
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Sist jeg kjøpte ble jeg fortalt at innkjøpet er relativt billig fordi de kjøper mye, og at den fortjenesten som butikkene vanligvis får går til laget. Jeg håper det er lagene som tjener pengene og ikke produsenten eller grossisten. :naiv:

For hver pakke som selges til 250-300 kroner får laget 100 kroner. Så i stedet for å måtte kjøpe 4-5 pakker selv, ville jeg nok heller ha gitt 400-500 kroner direkte til laget vi selger for, for å være ærlig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 11:06   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok de tjener på det, men hvis hver familie må betale 500 kr i dopapir de ikke trenger, så hadde det vel vært bedre hvis de kunne betalt fortjenesten (kanskje 200-250) rett til klubben?

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 26-02-14 kl 11:22.
Gammel 26-02-14, 11:07   #47
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok de tjener på det, men hvis hver familie må betale 500 kr i dopapir de ikke trenger, så hadde det vel vært bedre hvis de kunne betalt fortjenesten (kanskje 200250) rett til klubben?

Det var veldig mye da.... Kan blir vanskelig selv for familier med god råd

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 11:10   #48
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dopapiret vi selger er av veldig god kvalitet så jeg kjøper gjerne opp et lager til oss, men det er en hel del dyrere enn i butikken altså. 300 betaler vi for 6 pk. Klubben får halvparten av fortjenesten på hver pakke, så det er ikke den verst dealen egentlig. Av det igjen får laget man tilhører halvparten og det er jo fin å få litt rett i lagkassa også.

Og det at ordningen er helt frivillig å delta i gjør jo at man blir ganske velvillig til å delta.

Og så tenker jeg at det blir en rar dag om vi ikke lenger har behov for dopapir.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 11:23   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det var veldig mye da.... Kan blir vanskelig selv for familier med god råd

En liten bindestrek her og der.

- No. 4 -
Gammel 26-02-14, 11:24   #50
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil velge dopapiret mitt selv!
Jeg legger ned noen timer i løpet av året som lagleder for jentelaget på årgangen til lille E(Far har hatt en økt på Ws lag), men heller det enn å måtte selge kalendere med bilder av fotballspillere før jul(og alle som har barn i området her har minst et barn i klubben, dvs at de har mer enn nok med egne kalendere), lodd(akkurat det samme der), dopapir eller å møte på varetelling hos Meny(som sparer masse penger på at det er idrettslaget som gjør jobben på en helligdag).
Kioskvakter og dugnad under cuper og turneringer er også helt greit.

Jeg synes det er mer realt å heller legge på kontingenten. Loddsalg og kalendersalg er "tvungen" ekstrakontigent som koster oss 750.- pr barn i året, i tillegg til annen dugnadsjobb.

Gammel 26-02-14, 11:24   #51
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dopapiret er flott det altså! - Iallfall det jeg kjøper fra idrettslag. Av ting mang selger, er ikke det så ille.

Her er de store på å samle inn tomflasker. Det kan da umulig gi all verden med inntekt? Si at de får to fulle poser med 1,5l flasker, så er kanskje hver pose med 8 flasker - altså 20 kroner pr pose?....

Gammel 26-02-14, 11:49   #52
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper idrettslagpapir og det er veldig bra kvalitet på det vi har. gsåsær:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 12:37   #53
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Men dopapiret er flott det altså! - Iallfall det jeg kjøper fra idrettslag. Av ting mang selger, er ikke det så ille.

Her er de store på å samle inn tomflasker. Det kan da umulig gi all verden med inntekt? Si at de får to fulle poser med 1,5l flasker, så er kanskje hver pose med 8 flasker - altså 20 kroner pr pose?....

Tja, vi gir fort bort 150-200 kr i flasker når de er innom her.
(ikke storforbrukere av brus, men veeeldig trege pantere)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 15:39   #54
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

For hver pakke som selges til 250-300 kroner får laget 100 kroner. Så i stedet for å måtte kjøpe 4-5 pakker selv, ville jeg nok heller ha gitt 400-500 kroner direkte til laget vi selger for, for å være ærlig.

Men da måtte du kjøpt dopapir i tillegg, altså. Men men. Dette er ikke noen big deal for meg, og det er jo en avsporing av tråden. Vi er sikkert forskjellige, akkurat det med dopapir er for meg helt greit, og andre ting er helt greit for andre. Sånn er det bare.

Gammel 26-02-14, 15:41   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men da måtte du kjøpt dopapir i tillegg, altså. Men men. Dette er ikke noen big deal for meg, og det er jo en avsporing av tråden. Vi er sikkert forskjellige, akkurat det med dopapir er for meg helt greit, og andre ting er helt greit for andre. Sånn er det bare.

Ja, men diffen er jo 200,-/pakke. Du får en del dopapir på Rema for det, altså.

- No. 4 -
Gammel 26-02-14, 15:43   #56
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det var voldsomt mye salg.
I klubben her er det blitt bestemt at det ikke skal pålegges barna å selge på dørene.
Men så ble årskullet enige om å selge 7 bokser med vitaminer hver for å få inn penger til felleskassen hvor de skal gjøre noe sosialt sammen for pengene.
Ellers er det kun kioskvakt og dommervakt vi har.

Gammel 26-02-14, 15:43   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tillegg skal man jo stable alt dette dopapiret. Vi har ikke plass til å kjøpe en pall dopapir, samme hvor fantastisk kvalitet det skulle være. Da tar jeg heller kakelodd for 300 altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 18:34   #58
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Men det er alt for få som selger Lillebrors karamellkaker på døra her.
Faktisk ingen.

Men da en ungdom ringte på døra her og solgte dopapir for å finansiere russetiden og skulle ha 350,- for en sekk takket jeg nei gitt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 18:48   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt dopapir av en på jobb i dag.

Gammel 26-02-14, 19:00   #60
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dopapiret de selger er greit nok med et er tre ganger så dyrt som Lambi på obs. Jeg kjøper av venner og kjente for å være snill av og til.

Lodd synes jeg er greit når det kommer som kontingent, for eksempel slik at kontingenten er 500 kr og man får ei loddbok med 50 lodd til 10 kr stykket man kan selge eller betale selv. Da er det valgfritt om man selger eller kjøper selv, gitt at premiene er sponset slik at alt går til klubben. Hallvakter og vaffelsteking på egne arrangementer er helt greit fordi det må til for å få til hyggelige arrangementer. Men alt som pløyes rett inn i A-laget (og det har jeg inntrykk av at er det meste mange steder) er jeg på langt nær så velvillig innstilt overfor. Jeg synes vel at alt som skal gjøres enten skal være frivillig eller utgjøre en del av kontingenten. Stor innsats for lite penger for å holde kontigenten kunstig lav har jeg lite til overs for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.