|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Ellers er jeg litt delt. Selvfølgelig latterlig i-landsproblematikk, samtidig har vi ganske lange tradisjoner i Norge for litt unntakstilstander under enkelte sluttspurter i vinter-OL. Det skjer tross alt bare hvert fjerde år, og jeg tror at bonding-effekten av at en hel avdeling står og gauler sammen foran en tv ved kaffemaskinen på innspurten av stafetten fint oppveier tiden man taper.
|
|
|
#42 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Vi har ingen storskjermer eller tv'er stående i noen fellesarealer, så det blir ikke noen "gå fra kontoret for å se"-aktivitet i hvert fall. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?
At OL-sjefen ser OL i arbeidstiden må vel strengt tatt være innenfor.
|
|
|
#44 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Enig, men eg anser det som sjølvsagt at det eventuelt ikkje skjer på en slik måte at det går ut over undervisning, pasientar, møtedeltaking, konsultasjonar el.l. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Vi har TV hengende rett ved siden av "gruppa" av skrivebord, og det blir nok til at man kan se en del ja. Sjefen er nok trolig den mest ivrige...
|
|
|
#47 |
|
heimføing
|
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Ah, en fin ting ved å jobbe sammen med ikke-sportsinteresserte. Slipper å høre på lyden av sport og folk som brøler. I motsetning til tidligere jobb da jeg hadde skrivebordet mitt rett bak en tv, og folk ble sure når jeg ba de skru ned lyden. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?På mannen min sin arbeidsplass er det 4-5 tv'ar i kvart rom omtrent, så der vil nok OL bli vist ja
|
|
|
#50 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Ja når jeg er på kontoret + i kantina. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
heimføing
|
Kom forresten på at jeg ikke har jobbet her under OL før, og har sett at det er kommet opp en tv lenger borti lokalet. "Slik at kundene kan se OL," er det noen som sier. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Det som interesserer meg mest (langrenn) går som regel i 11 tiden (lunsj), samt skiskyting, som går på ettermiddagen
|
|
|
#53 |
|
Leser
|
Litt usikker på hva du egentlig spør om. Har full mulighet til å se OL i arbeidstiden (på lik linje med at jeg kan sitte og se videoer med søte kattunger hele dagen). Jeg gjør det ikke, ingen på min avdeling gjør det (som jeg vet om). Tror dog det har med med folkene på avdelingen (andre interesser) enn at det har vært oppe til diskusjon noen ganger.
|
|
|
#54 |
|
Borte
|
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Vi ser litt når det er noe spennende. Ikke så viktig for meg, men jeg tror det er sånt som øker trivsel og produktivitet.
|
|
|
#55 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Innspurter/finaler/slutten av finaler er vanlig å få med seg på min jobb - der norske utøvere deltar vel og merke. Jeg er ikke veldig sportsinteressert, men synes det blir hyggelig arbeidsmiljø med slike fellestiltak. Streaming håper jeg de sperrer for, siden jeg bruker mye nett i jobben - som da går ufattelig treigt når mange streamer. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
intro
|
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Vel, vi tilbrakte en gang en lunsj med å se prinsebryllupet i England på storskjerm, så alt er mulig.
|
|
|
|
#57 |
|
Off the map.
|
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Vi har en TV i lokalet. Jeg tipper den vil stå på med moderat lyd, så vil vi samles rundt den når det er høydepunkter. Vi har alle mye å gjøre, så det er uansett begrenset hva man har tid til av slikt.
|
|
|
#58 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Jeg ser på TV mens jeg jobber, men tror ikke jeg ville klart å se på OL, som krever for mye oppmerksomhet. En god jobb for kundene kommer først. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Helt utrolig å skape debatt om noe så idiotisk. Jeg skal ikke se noe som helst av OL, av helt prinsipielle grunner uansett, men å se på TV på jobb som helsesøster hadde jo gjort seg?
|
|
|
#60 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kan du se OL i arbeidstida?Jeg tipper det er høy sannsynlighet for at noen setter det på i lunsjen, og at det kanskje surrer og går en og annen tv/radio i bakgrunnen.
|
![]() |
|
|