Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan du se OL i arbeidstida?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-14, 11:39   #41
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du se OL i arbeidstida?

Ellers er jeg litt delt. Selvfølgelig latterlig i-landsproblematikk, samtidig har vi ganske lange tradisjoner i Norge for litt unntakstilstander under enkelte sluttspurter i vinter-OL. Det skjer tross alt bare hvert fjerde år, og jeg tror at bonding-effekten av at en hel avdeling står og gauler sammen foran en tv ved kaffemaskinen på innspurten av stafetten fint oppveier tiden man taper.

Det er ikke verre enn FP-surfing i kaffepausene.

Gammel 05-02-14, 11:46   #42
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ingen storskjermer eller tv'er stående i noen fellesarealer, så det blir ikke noen "gå fra kontoret for å se"-aktivitet i hvert fall.
Men jeg har ofte på radioen mens jeg sitter på kontoret, og jeg kommer nok sikkert til å ha en stream i innspurter og særlig interessante øvelser på en av skjermene mine hvis det ellers går greit med det jeg holder på med. Regner med at det blir mange streamere bortover gangen her. Jeg tror IT sperra nrk sist det var et mesterskap, fordi nettet vårt ikke takla alle som streama sporten. Men det var mer en praktisk avgjørelse enn en nekting av å ha på tv.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 11:48   #43
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

OL-sjefen?

At OL-sjefen ser OL i arbeidstiden må vel strengt tatt være innenfor.

Her jeg jobber er det nok aksept for å se innspurter o.l., og jeg regner med at storskjermen på kontorlandskapet utenfor her vil bli brukt en del. Personlig er jeg glad jeg kan lukke døra til eget kontor og slippe unna gnålet.

Gammel 05-02-14, 11:52   #44
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers er jeg litt delt. Selvfølgelig latterlig i-landsproblematikk, samtidig har vi ganske lange tradisjoner i Norge for litt unntakstilstander under enkelte sluttspurter i vinter-OL. Det skjer tross alt bare hvert fjerde år, og jeg tror at bonding-effekten av at en hel avdeling står og gauler sammen foran en tv ved kaffemaskinen på innspurten av stafetten fint oppveier tiden man taper.

Det er ikke verre enn FP-surfing i kaffepausene.

Enig, men eg anser det som sjølvsagt at det eventuelt ikkje skjer på en slik måte at det går ut over undervisning, pasientar, møtedeltaking, konsultasjonar el.l.

Eg kan fint sjå ein del OL i arbeidstida, men det går berre ut over meg sjølv. Det er eg som må ta att arbeidsoppgåvene ved andre høve.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 11:56   #45
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OL-sjefen?

Eller LO-sjefen som noen kaller henne.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:16   #46
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Vi har TV hengende rett ved siden av "gruppa" av skrivebord, og det blir nok til at man kan se en del ja. Sjefen er nok trolig den mest ivrige...

Gammel 05-02-14, 12:19   #47
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, en fin ting ved å jobbe sammen med ikke-sportsinteresserte. Slipper å høre på lyden av sport og folk som brøler. I motsetning til tidligere jobb da jeg hadde skrivebordet mitt rett bak en tv, og folk ble sure når jeg ba de skru ned lyden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:21   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan gjøre stort sett akkurat hva jeg vil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:24   #49
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På mannen min sin arbeidsplass er det 4-5 tv'ar i kvart rom omtrent, så der vil nok OL bli vist ja

På min arbeidsplass vil eg tru det blir vist i eit felles-område, slik at ein kan sjå litt innimellom om ein vil. Det syns eg er heilt greit. Eg er ikkje interessert lenger. Eg var det som ungdom og ung vaksen - det var jo fantastisk stemning når både liten og stor og alle ein kjente jubla. Det var ei boblande lykkestemning som eg aldri har greidd å finne tilbake til. For dei som framleis har den kjensla, så forstår eg at dei gjerne vil ta del i fellesskapet og beruselsen.

Gammel 05-02-14, 12:25   #50
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja når jeg er på kontoret + i kantina.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:29   #51
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ah, en fin ting ved å jobbe sammen med ikke-sportsinteresserte.

Kom forresten på at jeg ikke har jobbet her under OL før, og har sett at det er kommet opp en tv lenger borti lokalet. "Slik at kundene kan se OL," er det noen som sier.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:36   #52
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som interesserer meg mest (langrenn) går som regel i 11 tiden (lunsj), samt skiskyting, som går på ettermiddagen
Jeg er i overkant glad i vintersport på tv da

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:41   #53
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Hva tenker du om dette, og kan du se OL i arbeidstida?

Litt usikker på hva du egentlig spør om. Har full mulighet til å se OL i arbeidstiden (på lik linje med at jeg kan sitte og se videoer med søte kattunger hele dagen). Jeg gjør det ikke, ingen på min avdeling gjør det (som jeg vet om). Tror dog det har med med folkene på avdelingen (andre interesser) enn at det har vært oppe til diskusjon noen ganger.

Gammel 05-02-14, 12:43   #54
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ser litt når det er noe spennende. Ikke så viktig for meg, men jeg tror det er sånt som øker trivsel og produktivitet.

Jeg sitter fritt til og kan godt høre på radioen hele dagen om jeg vil, så lenge jeg gjør jobben min også. Hører på musikk to-tre timer pr. dag om jeg har krevende oppgaver og ønsker å lukke meg inne/landskapet ute.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:49   #55
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Innspurter/finaler/slutten av finaler er vanlig å få med seg på min jobb - der norske utøvere deltar vel og merke. Jeg er ikke veldig sportsinteressert, men synes det blir hyggelig arbeidsmiljø med slike fellestiltak. Streaming håper jeg de sperrer for, siden jeg bruker mye nett i jobben - som da går ufattelig treigt når mange streamer.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:51   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, vi tilbrakte en gang en lunsj med å se prinsebryllupet i England på storskjerm, så alt er mulig. Da var jeg så sarkastisk at jeg nesten ble kasta ut, men om vi får en stafettinnspurt på storskjerm, får nok pipa en annen lyd.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:56   #57
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har en TV i lokalet. Jeg tipper den vil stå på med moderat lyd, så vil vi samles rundt den når det er høydepunkter. Vi har alle mye å gjøre, så det er uansett begrenset hva man har tid til av slikt.

Jeg tror ledelsen synes det er bedre enn at alle uansett kommer til å streame dette til hver PC.

Jeg tenker å høre litt på radio mens jeg jobber, men langt i fra hele tiden.

Gammel 05-02-14, 13:18   #58
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser på TV mens jeg jobber, men tror ikke jeg ville klart å se på OL, som krever for mye oppmerksomhet. En god jobb for kundene kommer først.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 13:26   #59
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Helt utrolig å skape debatt om noe så idiotisk. Jeg skal ikke se noe som helst av OL, av helt prinsipielle grunner uansett, men å se på TV på jobb som helsesøster hadde jo gjort seg?

Gammel 05-02-14, 14:22   #60
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper det er høy sannsynlighet for at noen setter det på i lunsjen, og at det kanskje surrer og går en og annen tv/radio i bakgrunnen.
Jeg ser ikke for meg at folk legger til side arbeidet for å sitte pal og se på OL.

Det er dog mange av tingene jeg gjør som krever fint lite hjernekapasitet, og det kan fint utføres med skiskyting på øret.

Jeg er ikke en slik som blir fullstending oppslukt og ikke blir tilsnakkendes om det er en tv i nærheten, så jeg klarer meg. Men jeg vet jo om folk som ikke kan gå forbi en tv uten å stoppe fullstending opp (både i bevegelse og hjernekapasitet) så det er klart at det er ikke alle det passer for.

Jeg så på sjakk i går, f.eks.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.