|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har det alkoholfritt, og alle barn inviteres. Konfirmanten har 5 små søsken, heldigvis ligger lokalet vegg i vegg med en knallfin barnehage som de kan få løpe og ta`n løs på.
|
|
|
#2 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Da har jeg bestilt mat
|
|
|
#3 |
|
Javel
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har også mai-konfirmant. Det meste er i boks allerede (tror jeg). Vi blir rundt 30 med stort og smått og skal ha det hjemme. Bunaden er ferdig (må bare hente skjorta), koldtbord og kake er bestilt, invitasjoner er sent og vi har bestilt fotograf (til uka etterpå - benytter sjansen til å ta familiebilder i tillegg). Har kjøpt duker og litt bordpynt. Her går det i hvitt og lilla. Blir hvite duker, lilla løper med små glasslystestaker og små glassvaser til blomster.
|
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Jeg har sett på invitasjoner på kortshop. Må lage dem i helga, og få sendt dem ut.
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: En konfirmasjonstråd?Jeg bestilte invitasjoner hos nfoto. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Her blir det hvitt og isblått etter ønske fra henne selv. Duker, servietter og bordkort er bestilt.
|
|
|
#8 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: En konfirmasjonstråd?Jeg ville ikke gitt noe i tillegg til bunad, nei! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har konfirmant 26.april. Vår første, så vi er veldig spente!
|
|
|
#10 |
|
Fartsfantom
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Jeg tror du kan gjøre som du lyster. Vi har hatt konfirmant to ganger. Begge gangene var det vi som foreldre som inviterte, men jeg har sett også at det er konfirmanten som inviterer. Gjør det som faller dere naturlig, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
trenger lading
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Har konfirmasjon her 20.9. Lokale får vi låne av jobben til samboer. Tenkte først å ha hjemme, men vi har nyfødt baby da, og gjør det enklere da. Ikke tenkt så mye lenger enda. Tenker det blir koldtbord og kaker laget av besteforeldre, stebestemor, oss og en kollega (lager kjempefine kaker... håper hun får min vikariat så hun fortsatt bor her.
Sist redigert av Svanen : 18-02-14 kl 17:13. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Hektisk vår her, men vi har da fått ordnet en del til festen den 3. mai. Det ramler inn med telefoner om gjester som vil komme, så da får vi nesten innse at det nærmer seg.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har 2 konfirmanter 4. mai. Selskapet skal vi ha på et hotell i nærheten, 3 retters middag, og medbragte kaker. Det er kirkelig konfirmasjon. Invitasjonene gikk ut i dag, men de involverte er informert om datoen tidligere. Siden vi skal ha det på hotell, så slipper vi jo unna endel planlegging, men jeg må høre med hotellet om hvordan det blir med pynting o.l.
|
|
|
#15 |
|
Javel
|
Sv: En konfirmasjonstråd?Kjenner at tiden går litt for fort her jeg også. Vi har holdt på med oppussing og omrokkering av barnerom (sånn istedenfor å ta stua før komfen hihi) så dagene går ett.
|
|
|
|
#18 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: En konfirmasjonstråd?Her er det en mildt sagt lite engasjert konfirmant som vil mene minst mulig om sin egen dag, og det er veldig frustrerende! Mat- samma det! Bordkort - samma det! Pynt - samma det! Osv osv.
|
|
|
#19 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: En konfirmasjonstråd?Vi har nyfødt baby nå, og konfirmasjonen er jo 3.05. Jeg tar det med knusende ro, og tenker at alt ordner seg |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En konfirmasjonstråd?Det nærmer seg med stormskritt! Bare 6 dager til nå!
|
![]() |
|
|