|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
can-jur
|
Sv: Bruker du lue?
|
|
|
|
#42 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
... og vi som er varme av oss må søke om dispensasjon, og dokumentere med kroppstemperaturskjema at vi faktisk ikke fryser, og at forkjølelsen skyldes smitte fra våre mer frosne kollegaer, ikke luemangel...
|
|
|
#44 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Bruker du lue?Jeg bruker sjelden lue. Det skal mye til at jeg fryser på hodet. Jeg bruker gjerne buff i ull eller bomull på tur, det er litt lettere, men isolerer. Og så liker jeg pannebånd. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Bruker du lue?Jepp, hele vinteren. :harmanstrikkasinegenlueskalmanjammenvisedettilver den:
|
|
|
#46 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Bruker du lue?Bruker lue, hatt eller pannebånd(er veldig glad i calorimetry-båndet) spesielt fra +-5 grader.
|
|
|
#48 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Bruker du lue?Jeg kan godt bruke lue, men jeg har så mye og tykt hår, at det skal litt til før det er behov.
|
|
|
#49 |
|
flisespikker
|
Sv: Bruker du lue?Jeg bruker lue hvis det er så kaldt at jeg synes jeg trenger det, men det skal i alle fall være under ti minus før jeg synes jeg trenger det til vanlig hverdagsgåing. (Jeg går ikke mye på ski og kjører aldri alpint eller snowboard, da ville jeg nok trengt det mer.) Jeg er ganske varm av meg, og håret er tykt nok til å holde på ganske mye varme, og jeg misliker å være for varm. I tillegg er ikke luesveis så veldig pent, men jeg er ikke så forfengelig at jeg går rundt og fryser.
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du lue?Jeg bruker lue, men kan også fint være ute uten. Jeg har masse og tykt hår og nå når jeg enten dytter barnevogn eller har bæresjal blir det faktisk ofte for varmt. Om jeg ikke bruker lue om vinteren er det ikke av forfengelige grunner, men fordi jeg rett og slett blir for varm med.
|
|
|
#52 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bruker du lue?Jeg fryser "alltid" og bruker lue om høsten, vinteren og tidlig vår. Noen ganger bruker jeg lue inne på jobb og, fordi jeg fryser. Hadde jeg hatt med meg lue på ferie i sommer ville jeg ha brukt den da og. Sist redigert av Éowyn : 19-12-13 kl 11:01. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Bruker du lue?Jeg bruker lue hvis det er kaldt (minusgrader tenker jeg) og jeg skal være ute lenge. Jeg bruker det ikke til jobb, da skal jeg jo uansett bare sitte i bilen. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bruker du lue?Bare hvis det er skikkelig, skikkelig kaldt. Jeg synes ikke jeg kler så godt lue, det er mest derfor, ikke redselen for luesveis. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Bruker du lue?Ja hele året. Kule baggy luer. Tåler trekk dårlig + kler lue. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Bruker du lue?Jeg vet ikke om jeg har noen luer engang. Det må være minst -10 hvis jeg skal bruke lue, evt at jeg skal oppholde meg lenge ute i kulden. Det er ikke fordi jeg er forfengelig, men jeg liker ikke følelsen av lue på hodet og jeg savner ikke lue heller, for jeg føler meg ikke kald (jeg er generelt varm av meg).
|
|
|
#57 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Bruker du lue?Jadda, jeg hater å fryse og er bare forfengelig når det passer seg. Noen ganger ser det bra ut, men jeg kan også finne på å bruke north-face, lua dersom jeg kommer på at det er så kaldt. Sånn vindtett kaps-lue til fjellbruk. Det ser IKKE bra ut, men du verden så varm og god.
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du lue?Ja, hele vinteren og de ukene med dårlig skiføre i juli/august. Har mange luer. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Livsnyter
|
Sv: Bruker du lue?Jeg bruker lue fra sen høst til tidlig vår. Siden jeg er så mye ute og går med hunden eller trener ute så har det blitt en vane å alltid ta på lue i denne årstiden. |
|
|
|
![]() |
|
|