Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Klær i barnedåp

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-13, 00:36   #41
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær i barnedåp

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Flyttes umiddelbart over til avdeling for i-landsproblemer.

Hey! Som Bitter Prestedatter™ veit eg faktsik kva eg snakker om, for ein gongs skuld!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 00:37   #42
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg går ikkje i slike kalde trekyrkjer med rørovner under setet, som converseskorne smelter på.

Varmerør under benker i trekirker er pålagt sikret med gitter nå for tida.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 00:37   #43
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Varmerør under benker i trekirker er pålagt sikret med gitter nå for tida.

Der ser du - det er lenge sidan eg har gått der. Då eg var 12 smelta conversesålen min.

The glass is refillable.
Gammel 19-10-13, 00:39   #44
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der ser du - det er lenge sidan eg har gått der. Då eg var 12 smelta conversesålen min.

Jeg har også smeltet sko og plastposer og korpermer på sånne. Men det var i steinkirke.

Gammel 19-10-13, 00:41   #45
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har også smeltet sko og plastposer og korpermer på sånne. Men det var i steinkirke.

Vi kan i alle fall konkludere med at det er tryggast å ha på seg så mykje klede over skuldrene og på låra, at ein ikkje har behov for å varme føtene på varmerøra, uavhengig av om det er tre- eller steinkyrkje. Er det der myten om å vere tildekka i kyrkja kjem frå?

The glass is refillable.
Gammel 19-10-13, 00:45   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meget mulig. Jeg hadde alltid korkappe uansett, så jeg var trygg.

Gammel 19-10-13, 00:49   #47
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Du sa jo akkurat at du og hadde smelta skor, jo.

The glass is refillable.
Gammel 19-10-13, 00:56   #48
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Du sa jo akkurat at du og hadde smelta skor, jo.

Er man frysepinn så er man frysepinn. Dessuten var de røra sånn plassert at man traff dem enten man sikta på dem eller ikke.

Gammel 19-10-13, 01:55   #49
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri hatt på spaghettikjole uten sjal hvis jeg beveget meg inn i en kirke. Spesielt ikke i oktober. :ikke kirkegjenger:

Gammel 19-10-13, 10:00   #50
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Er det ikke typisk at det er dere ikke-aktive kirkegjengere som har sterkest meninger om dette, og så tror alle at det er vi som står for alle disse reglene.

Jeg har ingen sterke meninger om dette i det hele tatt, jeg tenker ikke at folk med bare skuldre i kirken er galt - det hadde bare aldri falt meg inn selv. Spagettistropper og bare skuldre har jeg vel igrunnen nesten bare på ferie i varmere land, og knapt nok da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 11:19   #51
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg gi i gave? Er helt blank! Det er niese.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 11:25   #52
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble veldig glad for bøker og barnehagesekk til mine barn.

Gammel 19-10-13, 12:33   #53
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Den Store Hvite Sangboka? Eller andre i den serien?

Gammel 19-10-13, 13:36   #54
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte Kardemommeby/Karius og Baktus barneservise, den store barnesangboka
og smykke med inngravert navn.
Niesen min fikk håndmalt stol med dato for fødselsdag og navn fra oss, sånt må bestilles i god tid.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 13:46   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Lurte litt på den barneutgaven av Wiik & Walsøe.

Guttungen har prøvd bukse, skjorte og sko og det funker godt nok, selv om jeg egentlig ikke liker linbukse og svarte sko sammen.

Jentungen vil ha en lang, kremfarget kjole. Men hun har masse å velge i. Kan la ha hvit kjole i barnedåp hvis man ikke er dåpsbarn?

Gammel 19-10-13, 13:59   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jentungen vil ha en lang, kremfarget kjole. Men hun har masse å velge i. Kan la ha hvit kjole i barnedåp hvis man ikke er dåpsbarn?

Kan ikke tenke meg annet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 14:45   #57
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oioioi, ta glansen fra dåpsbarnet?!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 14:51   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Oioioi, ta glansen fra dåpsbarnet?!

Ja, ikke sant? Men jentungen fikk ikke ha hvit kjole i bryllupet til dåpsbarnets foreldre... Altså, bruden mente hun ville se ut som en brudepike.

Hm, kanskje jeg skal benytte anledningen til å døpe jentungen i samme slengen?

Gammel 19-10-13, 17:25   #59
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, ikke sant? Men jentungen fikk ikke ha hvit kjole i bryllupet til dåpsbarnets foreldre... Altså, bruden mente hun ville se ut som en brudepike.

Hm, kanskje jeg skal benytte anledningen til å døpe jentungen i samme slengen?

Du får stille opp i kø.

Rørosbabypledd og barnebunaddsøljer er fine gaver. Og sparebøsse.

Gammel 19-10-13, 17:29   #60
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Av dei tinga Ungen fekk har barnebestikk i stål, gyngehest, barnehagesekk og Ergo-carrier vore i dagleg bruk etter festen.

Ungen fekk og fleire bøker (natta-historier, barnebibel og eventyrbok) som eg trur han vil få stor glede av når han blir eldre og fleire sølvskeier og sparebøsse og andre "standardgaver".

The glass is refillable.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.