Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Halloween 2013

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-13, 12:22   #41
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween 2013

Vi er litt anti dette men gutta synes det er helt topp og de går jo ut allikevel.
Så jeg fant to rimelige masker på Nille. Pluss et lite gresskar til å ha t-lys i og noe annet småstæsj.
Må kjøpe inn noe smågodt til utdeling.

Gammel 23-10-13, 12:25   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken dag skal kidsa ut? Torsdag eller fredag?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 13:18   #43
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi er litt anti dette men gutta synes det er helt topp og de går jo ut allikevel.
Så jeg fant to rimelige masker på Nille. Pluss et lite gresskar til å ha t-lys i og noe annet småstæsj.
Må kjøpe inn noe smågodt til utdeling.

Halloween med gresskar og utkledning etc. synes jeg er gøy! Jeg er dog anti denne godtetiggingen, og nettopp derfor feirer vi i år Halloween med klassen og gjør det til noe sosialt kjekt for alle, uten tigging. Merker at Halloween er såpass populært og noe barna har snappet opp, så helt unna kommer vi ikke - da kan vi like godt henge oss med, men med egen "vri". Så får de enkelte gjøre det de vi i sitt nabolag på sjølveste kvelden, tenker jeg. Mine barn får i år som i fjor eventuelt gå til godt kjente naboer, besteforeldre etc., men ikke mer enn det - ikke pr. i dag.

Gammel 23-10-13, 13:32   #44
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Planen er kyrkjegardskake, grønne muffins, gelehand m/ makk rundt og sjølvsagt ishand i "blod" til drikke. Me kjører på med heimelaga pynt også, for her får eg stort sett berre tak i masseprodusert Nille- plast. Eg tråler Pinterest etter gode idear fleire gongar i veka.

Kyrkjegårdskake fekk eg ein gong på 80-talet. Sukkerbunn med lakrislisser i (mark), og med seigmenn i (lik), svarte lakriskubbar som gravsteinar, og ho samla godt.

Og eg har bidradd i ein hallovenn, nei, Halloween-tråd.

Gammel 23-10-13, 14:49   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Får man slike hansker på apoteket, eller? De er ikke innsatt med noe gusj?

Clas Olsen har.

Gammel 23-10-13, 14:53   #46
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvilken dag skal kidsa ut? Torsdag eller fredag?

Torsdag. Halloween feires alltid den 31. oktober uavhengig av hvilken ukedag.

Gammel 23-10-13, 14:57   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Torsdag. Halloween feires alltid den 31. oktober uavhengig av hvilken ukedag.

:noterer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 14:58   #48
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frøkna er helt rystet over at det er trening på Halloween, er ikke Halloween-kvelden nærmest en helligdag??

Her blir det nok en stille og rolig feiring, vi skal selvfølgelig pynte, lage vår obligatoriske høstsuppe m/rundstykker og invitere nærmeste familie og gode naboer. Frøkna har ikke gått knask eller knep de siste 2 årene, Mini er veldig i tvil, han blir å gå i nærmiljøet, men dette er nok siste året han går. Vi ser film og spiser godis hjemme - koselig det også!

Gammel 25-10-13, 22:47   #49
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Har noen tips til passelig skummel film for niåringer?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 23:08   #50
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Har noen tips til passelig skummel film for niåringer?

- The Nightmare Before Christmas
- Beetlejuice
- Corpse Bride
- Monsterhuset

Gammel 25-10-13, 23:12   #51
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Fløyel, du er den beste Halloween-damen, men den bananen altså!

Jeg trenger en kappe til Mini (7), helst lang og svart med rødt for. Har noen sett noe slik?

Vi har spart i mange år og var av de plagsomme som startet denne hersens tradisjonen tidlig. Mini gikk knask eller knep for første gang da han var 2 år :kledd som djevelunge: og da var det ikke mange hus å besøke, men vi har vært standhaftige (søster'n og jeg). Nå har Frøkna og nevøen å blitt for store, så de får ikke gå, de kan bli litt for skremmende å få på døra. Søte skumle små er velkomne da!

Mini skal forresten gå som en Minion, så veldig skremmende blir han ikke.

Minion er en slik en:

Sist redigert av Fløyel : 25-10-13 kl 23:20.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 00:09   #52
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

8- og 12-åringen skal gå selv, sammen med venner. 6-åringen vil være hjemme sammen med meg. Jeg skal kle meg i svarte klær og ha svart kappe som jeg kan gjemme meg inni. Ansiktet blir hvitt med svarte øyne og bred skjelettmunn/tenner. På hodet en svart, krøllete parykk. Så skal jeg da stå ute og skremme barn som kommer

Gammel 28-10-13, 22:17   #53
energibombe
Aktiv

Medlem siden: Oct 2012
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har invitert alle jentene i klassen på utefest. Skal servere pølser, solo og popkorn. Kanskje boller også.

Håper de vil danse litt og leke på egen hånd.

Har aktiviteter for de i backup siden dette er første forsøk på halloweenfest hos oss:
Potetløp ( eller øyeeple)
sekkeløp
ballongleken (heter den det? der alle får en ballong og det er om å gjøre å smelle de andre sin)
blindbukk
bowling
kaste i bøtte
sette hale på grisen (tja, finne på noe annet da)

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 22:22   #54
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ingen fan av Halloween og vesla har dermed aldri vært ute da og bedt om godteri. Hun hører om det i bhg og har nå mast i et år om å få kle seg ut i år og gå rundt hun også. Jeg har vært veldig usikker og aner ikke hvor vanlig det er i dette området. Jeg har i alle fall ikke tenkt å gå rundt med henne alene. Så nevnte jeg dette for en venninde i dag som sa at hennes tenåring skulle være med 7-åringen sin å gå, da foreslo hun at hun kunne høre emd tenåringen om ikke vi kan komme dit så kan vesla gå med de.

Så, gjør vi det? Jeg har jo på en måte lyst til at hun skal få lov siden dette er noe hun har lyst til, men da vil jeg jo heller aldri bli kvitt maset i årene fremover.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 22:29   #55
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Blir full fart Halloween i år, men pynte og fikse litt skal vi rekke. Eldste skal møte jenter i klassen før de går sammen, og vi skal ha pølse med brød her på egnet servise, før jeg går ut med 3 på 8 år og 2 på 5 år. Min tur å vandre i år. Jeg skulle ikke kjøpe noen kostymer i år, men det ble tre nye gitt. Men men. De gleder seg stort, og jeg krysser fingre for at det ikke regner.

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Så, gjør vi det? Jeg har jo på en måte lyst til at hun skal få lov siden dette er noe hun har lyst til, men da vil jeg jo heller aldri bli kvitt maset i årene fremover.

Så klart gjør du det. Etter hvert gjør du det med innlevelse og glede også. Ikke fordi at Halloween betyr noe for deg, men fordi barnet, forventningene og dets glede over å få dele det med deg betyr noe. A moment in time.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 23:12   #56
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg er ingen fan av Halloween og vesla har dermed aldri vært ute da og bedt om godteri. Hun hører om det i bhg og har nå mast i et år om å få kle seg ut i år og gå rundt hun også. Jeg har vært veldig usikker og aner ikke hvor vanlig det er i dette området. Jeg har i alle fall ikke tenkt å gå rundt med henne alene. Så nevnte jeg dette for en venninde i dag som sa at hennes tenåring skulle være med 7-åringen sin å gå, da foreslo hun at hun kunne høre emd tenåringen om ikke vi kan komme dit så kan vesla gå med de.

Vi har pleid å la dem gå i noen hus der vi vet at de er velkomne. Etterhvert nå går de med klassevenninner og de går bare til folk de kjenner og som synes at det er greit og hyggelig. Slik får de kledd seg ut og får godteri, men plager ikke noen som ikke "er med på leken".

Jeg har skjønt det som at regelen er at de som ikke vil være med slukker utelyset og så går ingen til dem. Så nå har jeg kjøpt ny lyspære til oss, i håp om at det kommer noen hit.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 23:16   #57
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Gammel 28-10-13, 23:25   #58
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Mine to skal på Halloween fest hos nabogutter og gleder seg til det. De skal gå en runde med dem også.

Gammel 28-10-13, 23:26   #59
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Når pleier barna deres å gå? Jeg ser for meg at skremmende kostymer midt i leggetiden ikke er helt festlig for toåringen... Vi kan selvsagt slokke lyset, men er det sånn at alle går frem til 19 og ingen etterpå? Da blir vi jo de kjipe.

Gammel 28-10-13, 23:48   #60
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Her starter de 17.30-18.00, ferdige til 20, de minste har med foreldre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.