Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tidlig er egentlig "tidlig"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-07, 01:56   #41
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor tidlig er egentlig "tidlig"?

Jeg står ikke opp før sju. Barn som våkner før da kommer opp i foreldresenga og sover litt til. Etter kl. 08 er det ikke tidlig lenger i min bok.

Gammel 08-05-07, 03:16   #42
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs på omstendighetene. Da jeg var student, hendte det at vi forsov oss til butikken, som stengte kl. 18 på lørdag. I disse dager synes jeg Blobben har sovet leenge hvis hun sover til 07:30.

Alt etter 10 er OK, alle dager. Ikke ring meg før 9 – heller ikke på jobb, hvis du faktisk vil at jeg svare fornuftig. :B-menneske:

Åpenbart. : peker på klokka:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 09:12   #43
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn syv... Før det er jeg ikke tilregnelig.

Om jeg hadde en jobb feks fra kl syv, hadde jeg sikkert sagt seks eller noe.

Men hvorfor ikke få ungen til å legge seg igjen, når de står opp klokka fem? Eller forsøke å legge de en halvtime senere? Jeg har regulert alle mine sånn. Eller, den eldste trenger ikke regulering, hun hadde sovet til 10 om hun kunne. Hun sovner sent og står opp tidlig, men kan og sove lenge om hun får sjangsen.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 10:14   #44
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nabbe: Tro meg, det er slettes ikke alle unger som er leggbare og som har et ubegrenset antall sovetimer å ta av. Min har fra før han ble 1 år sovet 10-11 timer i døgnet. Nå er han 2 år. De gangene han våkner etter kl. 6 så er det store problemer med å legge ham om kvelden, så løsningen for oss er også å begrense nattsovingen ved at vi vekker ham kl. 6 de morgenene han plutselig prøver å sove lengre. Legger vi ham senere (noe som også er vanskelig ettersom han er trøtt på kvelden) så våkner han reproduserbart tidligere.

Gammel 08-05-07, 10:22   #45
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Men hvorfor ikke få ungen til å legge seg igjen, når de står opp klokka fem? Eller forsøke å legge de en halvtime senere?

Tro meg, jeg har forsøkt det meste. Som babyer og småbarn (de er nå 3 og 5 1/2) har de blitt bedre. Om det bare var så lett å legge dem senere! Gjett om jeg har fått høre det noen ganger...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 11:00   #46
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg forsøkte også det meste, da jeg hadde en sønn som skulle opp klokka fem. Fem var absolutt ikke akseptabelt å stå opp for noen av oss, så han fikk pent legge seg igjen. Men han var jo enkel da, var jo bare å amme han i søvn igjen, og ikke gjøre noe vesen av det. Han holdt vel på sånn i en periode, bare, mellom 2 og 3 eller noe.

Jada, jeg vet at mange unger feks står opp tidligere selv om de legges senere, det gjorde Khadija også, helt fram til jeg til slutt skjønte at jeg måtte ta det veldig gradvis, og forsyve ting litt etter litt. Det funket for oss.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 11:36   #47
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Med barn er alt før 7 tidlig - helger som ukedager. Uten barn (les: hver andre helg når de er hos faren) er alt før 10 tidlig.

Gammel 08-05-07, 12:04   #48
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Før 7 er tidlig.

Gammel 08-05-07, 12:41   #49
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Usj. Alt før 8. Egentlig 10, men nå som Maia har entret denne verden må vi bare pelle oss opp. I rimelig tid, som det sies. Vi står gjerne opp en gang mellom 8 og 9, og det passer fint. Skulle gjerne hatt henne i seng litt før på kvelden (neida, hun har ikke så stort søvnbehov), men siden jeg har tendenser til å sitte lenge oppe uansett når hun sovner, så passer det perfekt med sene morgener.

Som barnløs kunne jeg godt sove til både to og tre. Men jeg greide også fint å innfinne meg på sjappa klokka kvart på sju en lørdag morgen.

Gammel 08-05-07, 14:13   #50
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg definerer alt før 05.00 som tidlig. Jeg har en mann som står opp halv fem hver morgen og barn som våkner 05.30 (og alltid har gjort det), så grensen har blitt forskøvet med årene.

Før-barn-Blondie syntes alt før 13.00 var tidlig.

Gammel 08-05-07, 17:18   #51
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skal også innrømme at jeg sa "tidlig om morgenen" om 13.00 før jeg fikk barn.

Gammel 08-05-07, 18:02   #52
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg skal også innrømme at jeg sa "tidlig om morgenen" om 13.00 før jeg fikk barn.

Man ringer ganske enkelt ikke til barnløse før kl. 12 i helgene, hvis man ikke kjenner dem godt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 19:26   #53
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Alt før kl. 06 er tidlig på morgenen. 8:30 er seint, også lørdag eller søndag. Legge seg før 22 er tidlig, etter midnatt er seint.

Gammel 08-05-07, 19:30   #54
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg har forøvrig blitt så gammel at om jeg blir liggende til lengre enn 10 før jeg står opp, blir jeg stiv og støl og lemster i hele kroppen. Da er det bedre med en middagshvil.

Jeg får tung hodepine om jeg sover lenger enn til 8... Uansett når jeg la meg.

Gammel 08-05-07, 19:37   #55
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Før syv er grytidlig, før åtte er tidlig, ni er passelig !

Gammel 08-05-07, 21:07   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man ringer ganske enkelt ikke til barnløse før kl. 12 i helgene, hvis man ikke kjenner dem godt.

Joa. Hvis de ringer deg kl. 02 om natten, aaakkuratt da poden hadde lukket øynene sine igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:02   #57
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Men hvorfor ikke få ungen til å legge seg igjen, når de står opp klokka fem? Eller forsøke å legge de en halvtime senere? Jeg har regulert alle mine sånn. Eller, den eldste trenger ikke regulering, hun hadde sovet til 10 om hun kunne. Hun sovner sent og står opp tidlig, men kan og sove lenge om hun får sjangsen.

hehe, fint for deg...
"få ungen til å legge seg igjen" du, lillegutt på 4.5 år er lysvåken han når han våkner. Og det gjør han stort sett når sola står opp. Og det er et problem om sommeren, takk og pris bor vi ikke lengre nord.

Han legger seg 20:30-21:00, og sover han natta igjennom i ett strekk er vi overlykkelige. Sover han lengre enn 0600 er det fullstendig hallelujastemning i hjemmet. Han har kommet seg, det var uendelig mye verre før.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 12:33   #58
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iben var lys våken da hun våknet kl 06 i dag. En halvtime senere sov hun.

Gammel 09-05-07, 12:36   #59
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Minstemann starter morgenen 5.30. DET er tidlig.
Før sov hn til 7 og det var helt greit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.