Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Røyker du?
Ja 35 12,37%
Nei 248 87,63%
Deltakere: 283. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-13, 16:04   #41
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røyker du?

Begrenset festrøyker, kan jeg kanskje kalle meg, men jeg kjenner så få som røyker og da stopper det seg selv. Røyker kanskje 20 sigaretter i året.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 16:17   #42
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Nei, jeg er veldig antirøyk, så har aldri prøvd engang.

Jeg kjenner dessverre mange som røyker. Både unge og eldre. Og de er overalt. I alle fall her i nord. De kan stå ved siden av røyking-forbudt-skiltet , og enda flytter de seg ikke om man påpeker det.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 16:23   #43
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Røyker ikke, men kan ta en festrøyk i blant. Jeg liker å festrøyke, men kjøper aldri røyk med hensikt å festrøyke. Mange snuser av de som tidligere røyket i min omkrets. Forøvrig er det få av mine venner som noen gang har røyket fast.

Gammel 28-07-13, 16:24   #44
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke nå. Røykte i perioder og sporadisk frem til 2009, men nå blir jeg kvalm av lukten og det frister ikke lenger.

Gammel 28-07-13, 16:27   #45
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg røyker.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 16:37   #46
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg sluttet for litt over fem år siden, da jeg ble gravid. Det var egentlig skuffende enkelt. Jeg kan fortsatt ta en røyk på fest, men jeg er så sjeldent ute på sånt at det ikke er noen større fare for at det skal skli ut. Det er gjerne ikke så godt som jeg tror det skal være heller.

Gammel 28-07-13, 16:41   #47
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Jeg var sporadisk festrøyker, men jeg tror jeg har sluttet med det også.

Gammel 28-07-13, 16:53   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har heldigvis aldri røkt, og jeg syns alt som har med tobakk å gjøre er direkte ufyselige greier, så jeg kommer aldri til å forsøke heller.

I min familie, er det bare svogeren min som røyker, og han røyker kun på fest. I næreste vennekretsen vår er det ingen som røyker fast, og bare ei som er festrøyker.

Gammel 28-07-13, 16:54   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og jeg kjenner veldig mange som gjør det.

Hvorfor? Nei, det er jo ingen gode grunner for det, jeg er klar over hvor skadelig og teit og "ut" det er og i det hele tatt. Men jeg gjør det nå allikevel. En dag kommer jeg til å slutte, og det blir nok fint, men ikke i dag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 16:57   #50
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Nei jeg gjør ikke det.

Gammel 28-07-13, 16:59   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig synes jeg sånne "hvorfor gjør du det?"-spørsmål er litt festlige. Kanskje jeg skal begynne å spørre alle som spiser sjokolade jevnlig om hvorfor de gjør det? Og hvorfor alle som ikke klarer å kaste godteri ikke bare gjør det?

Gammel 28-07-13, 17:01   #52
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg har gjort det før men sluttet for 3 år siden. Jeg har sluttet når jeg har blitt gravid men dessverre begynte jeg igjen men denne gangen har jeg klart meg, å jeg har faktisk ikke savnet det heller. Jeg kjenner en god del som røyker men dem jeg er mest sammens med i hverdagen gjør det ikke så kanskje derfor jeg ikke tenker på å savne en røyk nå å da, før var jeg sammens med en del som røykte.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 17:04   #53
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Aldri prøvd.

Mannen var festrøyker til jeg traff ham, og ba ham slutte.

Svigermor røyker, og svigerfar også (sigarillos for hans del, lukter ikke bedre akkurat)

I min familie nærmeste familie er det ingen røykere, lenger uti slekta flere eksrøykere og noen jeg ikke har nok kontakt med til å vite om har sluttet.

På jobb er det vel ingen.

Det er ikke "ingen", all den tid begge mine svigerforeldre er aktive røykere, men stort sett slett ikke mange i alle fall.

for min egen del, aldri prøvd og aldri vurdert det heller.

Gammel 28-07-13, 17:18   #54
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Egentlig synes jeg sånne "hvorfor gjør du det?"-spørsmål er litt festlige. Kanskje jeg skal begynne å spørre alle som spiser sjokolade jevnlig om hvorfor de gjør det? Og hvorfor alle som ikke klarer å kaste godteri ikke bare gjør det?

Ojsann, jeg overså det der med " hvorfor".

Tja. Fordi det er digg?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 17:54   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg kjenner ingen som gjør det heller, tror jeg. Bortsett fra svigerfar. Han røyker til gjengjeld for en hel bataljon.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 17:55   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo bli med meg en dag, å se selv mennesker som sitter inne i de røykfulle stuene sine, og som bruker hele dagen på å puste. Det er alt de gjør. Forstøver, innhalator, haugevis med medisiner og dyp konsentrasjon om å puste inn - og ikke minst ut. Gåturen til toalettet krever mange pauser, og alt handler i grunnen om å puste. Godteri, ja, jo, men det er faktisk annerledes med røyken.

Og jeg skal ikke nevne ventetiden på fergekaia i stekende hete, hvor det er komplett umulig å åpne et vindu for å få litt luft uten å oppleve at røyken siger inn vinduet fra alle som står utenfor bilene sine og røyker. Forferdelig uvane som i aller høyeste grad berører andre.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 17:58   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du kan jo bli med meg en dag, å se selv mennesker som sitter inne i de røykfulle stuene sine, og bruker hele dagen på å puste. Det er alt de gjør. Gåturen til toalettet krever mange pauser, og alt handler i grunnen om å puste. Godteri, ja, jo, men det er faktisk annerledes med røyken.

Og jeg skal ikke nevne ventetiden på fergekaia i stekende hete, hvor det er komplett umulig å åpne et vindu for å få litt luft uten å oppleve at røyken siger inn vinduet fra alle som står utenfor bilene sine og røyker. Forferdelig uvane som i aller høyeste grad berører andre.

Klart jeg vet det er forskjell på røyk og godteri. At begge uvaner kan føre til store helseproblemer er fortsatt en sannhet.

Hele "alle røykere ødelegger for alle andre og er egoistiske jævler som ikke tar hensyn"-diskusjonen gidder jeg altså ikke ta flere ganger.

Gammel 28-07-13, 18:00   #58
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en sannhet, men din uvane er faktisk langt verre, og fører med seg lange flere plager. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å ikke få puste.

Gammel 28-07-13, 18:06   #59
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Hele "alle røykere ødelegger for alle andre og er egoistiske jævler som ikke tar hensyn"-diskusjonen gidder jeg altså ikke ta flere ganger.

Jeg, personlig, er jo glad for at røykerene faktisk trer ut av bilene sine og hvert fall på den måten sørger for at barna de har i bilene slipper stanken, og jeg synes ord som "egoistiske jævler" blir veldig feil i den sammenhengen, det gjør diskusjonen lite fruktbar og fjerner fokus. Helt uavhengig av hvor hensynsfull man er som person vil røyken berøre andre skulle man tenne seg en røyk et sted hvor det er mye folk, sånn er det bare.

Jeg har ikke tall på hvor mange som røykte på Tusenfryd, røykeforbudet til tross, og jeg tror ikke disse menneskene gir beng i alle andre, jeg tror avhengigheten trumfer det meste, og man simpelthen bare må.

Gammel 28-07-13, 18:27   #60
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er en sannhet, men din uvane er faktisk langt verre, og fører med seg lange flere plager. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å ikke få puste.

Tja, hva med dem som blir så overvektige at de ikke får puste? Synes det der blir litt snålt, selv om jeg er ganske antirøyk selv. Og spørsmål om hvorfor når man vet det er skadelig, når man er eksrøyker selv er i hvert fall snålt. Så lenge man har røykt en gang i løpet av de siste tjue årene, vet man svaret på det selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.