|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriSelvsagt driter jeg ikke i min egen hage. Mye greiere å skite i blomsterbeddet til han fyren nedi veien, han som jeg egentlig ikke liker så godt.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg ser det levende for meg...
|
|
|
#3 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg kan ikke fordra katter. Vi vil ikke ha katt og ønsker selvsagt ikke naboenes katter heller. Hadde vi hatt lyst på katt så hadde vi skaffet oss vår egen. Jeg syns ikke katter burde få gå fritt rundt i borettslag.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriMen helt seriøst, dette fant jeg på dyrebeskyttelsens web sider: |
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg spruter på mine egne når de driver der de ikke skall være, så det er helt greit. Naboen vår synes det er greit at vi har katter, for de tar rotter. :bevist: :urk:
|
|
|
#6 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHer jeg bor er det mange som har katt, inkludert meg selv. Og aldri er vi plaget med gauling om natta i hvert fall. Det betyr vel at vi i dette nabolaget har vært "flinke" til å få kattene våre kastrerte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Signerer. Steriliserte katter gauler vel ikke om natta, gjør de? Min er en diger bamse som helst sover daff i senga til en av oss om natta. For å flåse litt; det burde være skuddpremie på folk som ikke steriliserer kattene sine!
|
|
|
#8 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg har ikke katt, men har stor toleranse for frittgående katter. Naboen har katt og den begynte å bæsje i sandkassen vår, men da lagde vi bare et lokk. Vi er ikke plaget av bråking eller lukt.
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg liker ikke katter. Heldigvis er det veldig få i vårt nabolag. Jeg synes andres katter er plagsomme.
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg synes gaulingen er verst, altså. Bæsjingen tenkte jeg ikke over i det hele tatt før vi fikk hund i hus som synes kattebæsj er en delikatesse.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#12 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriLiker ikke katter. Er alt for mange i tettbygde strøk, og de er ikke kastrerte de rundt oss i alle fall. :/
|
|
|
#13 |
|
Curlingkone
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg syns katter er alrighte dyr. Men jeg mener katter bør steriliseres uansett kjønn så lenge man ikke driver systematisk avl, og de bør ikke være gratis å anskaffe slik som nå. De bør merkes tydelig med chip, tatovering i øret og halsbånd i tillegg om det er i tettbygd strøk.
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, man kan forby katter i tettbygde strøk. Det er en større rett å kunne springe på egen plen uten å skli i katttedritt enn å ha katt.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Katter må man lære seg å leve med, akkurat som naboer, helt klart. Men man skal ikke måtte lære seg å leve med at andre bryter reglene for dyrehold. Det er ikke katter jeg har problemer med, det er katteeiere som ikke rydder opp etter dem slik de plikter å gjøre i følge reglene her jeg bor. |
|
|
|
#16 |
|
Curlingkone
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriI enkelte strøk kunne kanskje et forbud mot kattehold være smart ja. Og regler skal overholdes av alle dyreeiere.
|
|
|
#17 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg synes man må tåle at en katt i ny og ne spankulerer over plenen, på lik linje med at man må tåle litt høylydt ungelek eller at naboen av og til har fest. Jeg synes ikke man skal tåle å få ødelagt hagemøbler og barnevogner, ei heller bråk og lurveleven døgnet rundt av hverken store eller små. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet er tydeligvis litt forskjellig hva man opplever som problemet. Det hender jeg hører kattehyling om kvelden, men det er sjelden og kortvarig og ikke noe som plager meg. Jeg har ikke fått katter inn på besøk, og det gjør meg ikke noe at naboens katt bruker min hage som snarvei. Jeg hadde ikke giddet å bry meg om en og annen bæsj heller. Problemet er at når snøen går så er det nok kattebæsj i hagen min til å fylle 2-3 bæreposer. Hver eneste vår. Og det kan ikke ryddes i en fei, det smelter gradvis frem og det er ut med hakke og spade hver eneste dag en periode. Det blir bare for mye, altså. Vi må legge ut planker som flytebrygger for å komme oss tørrskodd over. |
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har sagt i fra til den ene katteieren, men jeg vet ikke hvem eierne er til de tre andre kattene som har hagen vår som fellesareal.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNår det gjelder å si fra til eieren så må man vite hvem som eier katten, men noen ganger vet man ikke en gang hvilken katt som står bak. Jeg har ikke stått rolig og sett på at katter har etterlatt seg 3 bæreposer med bæsj i hagen her, liksom. Dette har skjedd når jeg ikke har vært tilstede. |
|
![]() |
|
|