|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Vi har løst problematikken ved å invitere til mammakvelder med vin og fjas, pappakvelder med øl og hva de måtte ønske seg, og foreldrekvelder med mat og øl og vin og moro.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg hadde aldri i verden gått om det invitert på pub, helt uavhengig av hvem andre som ble invitert.
|
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Problemet her har jo vært at det kun har vært mødrekvelder det har vært lagt opp til, det er det jeg synes blir feil. Hvis det er andre arrangementer for fedre og et tredje for begge parter er jo situasjonen løst.
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Vi har hatt ila dette første skoleåret hatt 4-5 samlinger med alle invitert, med treff på gård, i akebakken, ute i skogen der ungene har en gapahuk i regi av skolen etc. Mer med fokus på miljø. Så det er ikke som at ikke alle har vært inkludert. Bare for å ha det sagt. Og det er mer eller mindre alltid de samme som ikke kommer - det er dog en helt annen diskusjon.
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!...og jeg innser at jeg virker som den overentusiastiske mammaen som digger slike sosiale settinger, styrer på og skal spleise alt og alle, mens sannheten er at jeg egentlig er ytterst lite engasjert og hater såkalt "tvangssosialisering"!!
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!
Men det er jo supert at noen gidder. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Jada. Og jeg tror det kan bli veldig hyggelig jeg. Har allerede en god tone med et par av mødrene, og kommer det ikke så mange fler, vel - så får vi en koselig jentekveld vet jeg. Kommer det fler blir det i grunnen ok å lære de andre å kjenne noe bedre. Så, aldri så galt osv ...
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg skjønner virkelig ikke hva problemet med mødretreff er? Hvorfor er det et latterlig konsept? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
For min del ligger problemet i at jeg inviteres til ost, kjeks og vin, men hadde jeg vært en mann hadde jeg blitt invitert til øl og ..eh.. ostepop? Det handler om føringene man legger når man inviterer den ene gruppa kontra den andre, ikke at den ene gruppa inviteres.
|
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Jeg hadde ikke invitert til ost og vin hadde jeg stått for inviteringen, (liker bare pils og norvegia |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
For min del, så tenker jeg sånn: Enten hadde det vært et formål for å bygge skolenettverk, og da er det mest praktisk å bli kjent med alle foreldrene, og det hadde jeg prøvd å møtt på.
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Så du tenker at enten møter du på en nettverksbygging som er rent pragmatisk, må den måten at du prøver å rekke over alle og kun gjør det for nytte, eller så gidder du ikke møte? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Vel, det hadde blitt godt nettverk faktisk, for da hadde man kommer i kontakt med også de fedrene som involverer seg med barna.
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Esme, det er kanskje noe spesielt med oss som har en sånn jobbsituasjon at vi er like mye gift med jobben på kveld og natt som med hjemmet for å sette det på spissen? Jeg ser jo det at mange som jobber sammen med meg har en litt annen familiedynamikk enn mange av de jeg møter andre steder.
Problemet er som følger: Dametreff for å bli kjent med andre damer på privaten, kjempefint! Hvis dette er den arenaen der man skal løse opp i klassemiljøet og man da inviterer bare kvinner fordi man antar at det er de som er forventet å følge opp barn, ha oversikt over famlien og i det hele tatt være de som er den som styrer sosialt liv i familien blir det feil. Ikke fordi det ikke fortsatt er vanligst, men fordi det er ganske mange som ikke har det sånn også. Noen fordi de er alene, noen fordi de har en familiestruktur som er litt mindre tradisjonell.
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Dette er jeg enig i. Dersom det er spesielle greier som virkelig skal løses opp i, bør man finne en annen løsning. Og da synes jeg uansett ikke alkohol bør være med. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Helt enig i dette. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Nettopp. I sykehusmiljø hvor begge foreldrene prøver å bidra så mye de kan, men at det er hipp som happ hvem av mor og far som er hovedansvarlig blir jo "mødretreff" helt pussig. Omtrent som at man skulle bare ha treff for foreldre som har oddetalls gateadresse.
|
![]() |
|
|