Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-13, 22:00   #1
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du det fremdeles er stas med Starbucks?

Frappuchino! Den får jeg ikke bedre andre steder.

Svart Starbucks liker jeg ikke. Og jeg synes ikke cappuccinoen alltid er like god, det blir litt for tilfeldig (og det er jo nettopp det kjedekonseptet skal sørge for at det IKKE skal være, eller?). Mens man i utlandet får kjempegod iskaffe, presterte de på OSL sist å gi meg VARM!!! iskaffe. Helt sant. Noen isbiter i et glass og to espressoshots oppi. Og så påstod de at "det er sånn de lager den". Bull.

Min yndlingskaffe får jeg på Steam (min mening). Gode alternativer er Stockfleths, Kaffebrenneriet og Dromedar i Bergen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:41   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Min yndlingskaffe får jeg på Steam (min mening). Gode alternativer er Stockfleths, Kaffebrenneriet og Dromedar i Bergen.

Steam lager god kaffe i Stavanger også, veldig god latte.

Gammel 26-05-13, 22:52   #3
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Steam lager god kaffe i Stavanger også, veldig god latte.

Ledelsen for Steam har veldig god opplæring av sine barista og har kaffe av relativt høy kvalitet. De setter sin stolthet i å levere god kaffe.
Det er kun Steam jeg går på her i Stavanger, men der er jeg til gjengjeld hyppig innom. Gode frapper, god "vanlig" kaffe og godt bakverk.
Jeg har egentlig også alltid likt Starbucks, men det var før jeg fant ut hva god kaffe var. Men enda går jeg gladelig innom når jeg er i London eller usa. Frappen er god synes jeg, og sesongvarene pleier å være brukbare.

Gammel 26-05-13, 22:00   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri likt Starbucks, ikke i utlandet, ikke her. Kjøpte vanlig filterkaffe der i går, den smakte vondt.

Men hey, da blir det kanskje kortere køer hos de som lager GOD kaffe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:18   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drakk min første Starbucks-frappé mokka i Krakow i mars. Ikke særlig imponert. Jeg elsker den de har på Waynes, den er mye bedre.

Gammel 26-05-13, 22:24   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke stas. Dyrt og generisk.

Men i utlandet, sånn som feks Hellas, er de en garanti for helt grei kaffe.

Kaffefuglen, Dromedar, Kaffebrenneriet osv har kjempegod kaffe.

Gammel 26-05-13, 22:26   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Nei :boikott:.

Gammel 26-05-13, 22:30   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

For å presisere: De må gjerne komme hit, jeg kommer ikke til å sette mine bein hos dem. Først og fremst fordi man får langt bedre kaffe en sillion andre steder, men også fordi jeg synes det er trist at store internasjonale kjeder kommer for å skvise ut mer genuine, lokalt forankrede steder.

På oppsiden frigjør det kanskje en plass på Dromedar for min rumpe+ familie midt på tjukkeste lørdagen? .

Gammel 26-05-13, 23:38   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ikke stas. Dyrt og generisk.

Men i utlandet, sånn som feks Hellas, er de en garanti for helt grei kaffe.

Kaffefuglen, Dromedar, Kaffebrenneriet osv har kjempegod kaffe.

Hellas? Har de Starbucks i Hellas? Forresten har de jo ofte god iskaffe i Hellas. Kommer ikke på hva de kaller den nå igjen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 23:41   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hellas? Har de Starbucks i Hellas? Forresten har de jo ofte god iskaffe i Hellas. Kommer ikke på hva de kaller den nå igjen.

Er det ikke bare "Frappe" de kaller det da? Med isbiter og masse sukker. Det er iallefall rågodt! Slår Starbucks any day of the week .

Gammel 26-05-13, 23:43   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hellas-Frappé er godt, men vanlig kaffe er høgg. De har Starbucks på Rhodos.

Gammel 26-05-13, 23:45   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hellas-Frappé er godt, men vanlig kaffe er høgg. De har Starbucks på Rhodos.

Har aldri vært på Rhodos. Tror ikke jeg kommer dit heller, og ihvertfall ikke for Starbucks.

Gammel 26-05-13, 23:46   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Er det ikke bare "Frappe" de kaller det da? Med isbiter og masse sukker. Det er iallefall rågodt! Slår Starbucks any day of the week .

Ja, det kan godt være du har rett.

Gammel 26-05-13, 23:53   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Apropos kaffebarer: Tallulah - vet du når Il moro i Thorvald Meyers gate ble borte? Vi gikk dit i kveld for is og kaffe, så var jo borte til stor fortvilelse for liten og stor.

Gammel 26-05-13, 23:44   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Med fare for å virke dum: Hva er det med den frappuccinoen på Starbucks som dere snakker om?

Gammel 26-05-13, 22:25   #16
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt enig med Tallulah. Skjønt jeg har hatt noen magiske Starbucks-øyeblikk i San Francisco og New York, den gang navnet fortsatt hadde en eksotisk klang. Grytidlige jet lag-morgener da man kommer ned på gaten nesten før noen andre, kjøper kaffe latte og blåbærscones, og sitter på en benk mens man ser byen våkne til liv.

Ellers var det gledelig - og litt komisk - det massive lettelsens sukk som bredte seg i bussen da vi var i Kina for å hente Ullungen. Rett før bussen svingte opp foran hotellet i Guangzhou, fikk en person i reisefølget øye på en Starbucks. Alle jublet; etter fem dager i Beijing med skrekkelig kaffe over alt, var dette en gedigen opptur.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:40   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Norge, dyrt og dårlig som mange andre kjeder som har etablert seg her.

Gammel 26-05-13, 22:44   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns de er en utrolig dyktig bedrift, og det kan man jo respektere sånn i seg selv. De er er gode på konsepter og produktutvikling og branding og alt det der.

Men kaffen er kjedelig og for meg har det aldri vært så kjempestas. Norge ligger jo ganske langt fremme på kaffebarer og "trenger" ikke Starbucks for å utvikle det markedet, syns jeg.

Gammel 26-05-13, 22:48   #19
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Neh, frappuccinoene er morsomme et par ganger, men så er det BTDT.

Gammel 26-05-13, 22:50   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er frelst på frappucinoen. Den synes jeg ikke man får bedre noe annet sted. Men de kan ikke leve på å selge den til sånne som meg -jeg kommer kanskje til å kjøpe den 3-4 ganger i løpet av et år.
Ellers kommer jeg sikkert til å gå innom der hvis jeg vil ha en stor latte -jeg synes både den er bedre der + at jeg liker den skikkelig stor. Men latte kjøper jeg kanskje 1 gang i måneden eller noe. Selv om vi har en meget god kaffebar i bygget der jeg jobber.
Svart kaffe kjøper jeg ikke på Starbucks, nei. Bare i utlandet, der svart kaffe gjerne smaker høgg de fleste andre steder.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.