Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Drikker dere alkohol på 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Drikker du alkohol på dagtid på 17 mai?
Nei 137 75,69%
Ja, et glass 20 11,05%
Ja, flere enheter alkohol i løpet av dagen 24 13,26%
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-13, 22:34   #41
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?

Jeg tar meg også gjerne ett glass eller to med vin 17.mai. Om jeg har lyst.

Gammel 11-05-13, 22:35   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, altså, om jeg ikke har lyst, så lar jeg være, jeg også. Det er på ingen måte obligatorisk.

Gammel 11-05-13, 22:37   #43
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Tror jeg stiller meg ved siden av 007 på balkongen om noen år.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 22:38   #44
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, altså, om jeg ikke har lyst, så lar jeg være, jeg også. Det er på ingen måte obligatorisk.

Gammel 11-05-13, 22:40   #45
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, altså, om jeg ikke har lyst, så lar jeg være, jeg også.

Hedonist. Tsk, tsk.

Gammel 11-05-13, 22:46   #46
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det blir som oftest et glass vin eller to til middagen.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 22:49   #47
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det gjør vi.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 22:52   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg drikker ikke alkohol på 17. mai. (Klart jeg drikker denne dagen også, melk, vann, saft, brus. Men nei, jeg drikker ikke alkohol)

Jeg drikker ikke alkohol resten av året heller, så det er svært lite aktuelt å gjøre det denne dagen.

Gammel 11-05-13, 23:19   #49
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg må bare slutte å svare i sånne tråder, de får meg til å føle meg som en alkis. At jeg kanskje har drukket to glass vin på to-tre av de siste 15 syttendemaiene betyr ikke at jeg "drikker", at jeg MÅ det eller noe som helst i den retning.

Men det er da opptil flere som sier at de tar et glass eller to i løpet av dagen?

Gammel 11-05-13, 23:44   #50
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det kommer helt an på opplegget den dagen. Jeg ville også svart av og til når det passer sånn. Noen ganger har vi vært invitert på lunsj/grilling med venner etter barnetog og skolearrangement, da er det gjerne litt vin og champagne i svært siviliserte former.

Ja, sånn.

Gammel 11-05-13, 23:49   #51
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke drukket alkohol 17. mai siden jeg var ung og barnløs, i allefall ikke som jeg kan huske (har vært mamma i 17 år, så det er lov å ikke huske alle årene).

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 23:50   #52
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tror ikke det, det har liksom aldri vært en del av opplegget. Mye bilkjøring og barneaktiviteter. Jeg kunne fint hatt et glass vin hvis det hadde passet, men det har det ikke gjort så langt.

Gammel 12-05-13, 00:02   #53
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?

Jeg tvinger i meg vinen enten jeg vil eller ikke.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 00:07   #54
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg drikker ikke alkohol på dagtid 17.mai.

Dersom vi skulle feiret 17.mai, skulle det være på Guttungens premisser, det være seg barnetog og påfølgende artigheter på skolen, ergo ingen alkohol.

Nå har jeg aldri vært i selskap i forbindelse med dagen, men om det skulle være at vi ble invitert i et slikt i etterkant av artighetene, og det ble servert vin til maten, ville jeg kunne tatt et glass, med god samvittighet, om selskapet var i gåavstand hjem igjen.

Gammel 12-05-13, 00:07   #55
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. 17. mai er dagen for den første utepilsen, hvis det er vær til det.

Vi har årelang tradisjon om å innta lunsj/is/pils på en kafé i byen, rett etter barnetoget. Ungene får is, og vi voksne drikker pils. Da drikker vi én pils hver, og det er den beste pilsen i året, siden det nesten alltid er den første vi nyter ute.

Dette begynte som en tradisjon da vi studerte, og vi har aldri sett noen grunn til å kutte den ut. Sånn bortsett fra at vi ikke pleide å slutte etter den første pilsen da vi var studenter da, og det gjør vi nå.

Også blir det gjerne en flaske vin når ungene har lagt seg da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 00:08   #56
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tvinger i meg vinen enten jeg vil eller ikke.

Som en ekte helt.

Gammel 12-05-13, 00:11   #57
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg skal på 17. mai frokost, som jeg skal i år, så er det den eneste dagen i året jeg drikker champagne om morgenen. :bergenser:

Et glass champagne om morgenen, og en øl til middag/kveldsmat etter skolearrangementet.

Så jeg får sette meg i båsen sammen med Filfjonka.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 00:13   #58
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Så jeg får sette meg i båsen sammen med Filfjonka.

Der er åpenbart jeg også, så det kan jo bli rett så hyggelig.

Vi sees i 17. mai-båsen, damer!

Gammel 12-05-13, 00:15   #59
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ØNSKE 17. mai oftere innebar champagne.

Jeg finner liksom ikke ut av 17. mai. Det er en merkverdig dag som jeg ikke helt finner meg til rette i.

Gammel 12-05-13, 00:19   #60
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Polyanna. Jeg synes at 17. mai er den eneste dagen i året som er blitt merkbart kjedeligere etter at jeg fikk barn.

17. mai prebarn var tidlig oppe, champagne før morgenprosesjonen (kl. 7 om morgenen), frokost, helst ute, før vi så på Hovedprosesjonen. Så en hyggelig tur gjennom byen og hjem for å hvile seg og middag før fakkeltog om kvelden.

Nå er det bare stress i byen som er alt for full og barn som ikke ser noen ting. Og så det uendelig kjedelige skolearrangementet. Om to år har jeg sjetteklassing for siste gang (på skolen vår er det sjetteklasse som har ansvaret for arrangementet). Etter det er det ferdig for min del. Da skal jeg begynne å gå i morgenprosesjonen igjen, så skal jeg ha en rolig formiddag hjemme, eller gå på fjellet om det er vær til det, og så åpent hus og forhåpentligvis masse gjester om ettermiddagen/kvelden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.