|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Mitt dyreste plagg: ei jakke til 900 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg har lite virkelig dyre klær. Fordi jeg ikke synes det er verdt det, og fordi det sjelden er min stil. Da snakker jeg om klær, og om de "store" merkene. Jeg har en god del klær som er i prisnivået under; Replay, Evisu, Filippa K og lignende. Ellers kjøper jeg det jeg liker (men jeg orker sjelden bare å gå inn på H&M med mye teens og lange køer), men ser helt klart at det er en sammenheng med pris og kvalitet. Jeg er ikke spesielt flink til å ta vare på tingene mine, og håndvask er ikke-eksisterende hos meg.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Er det virkelig forbudt å kopiere? De store kjedebutikkene kopierer jo fra de store designerene som bare det?
|
|
|
#4 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?
Da jeg skulle kjøpe ei jakke til dattera mi i fjor høst oppdaget jeg at absolutt alle kjedebutikkene kjørte "variasjoner over et tema"; rosa, brun, beige og hvit. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Mine kær er vel 50/50 av dyrt og billig. Jeg har ikke mye av typen avsindig dyrt, men bruker en del panger på finkjoler, kåper, støvletter, sko, smykker, noe designting, mens resten er en salig blanding av Lene V, Vero Moda, HM, Lindex osv.
|
|
|
#6 |
|
fri
|
Ja, det er jo ikke så lett, og heller ikke så viktig å lage helt lik. Men så lenge man ikke sier at det er en ekte, så er det kanskje ikke ulovlig da. Enklere å si at plagget f.eks er OM-inspirert. Men da er det jo ikke så unikt lenger heller. Det beste ville jo være å finne helt sin egen stil og lage helt unike klær. Men det krever noe helt annet enn å kopiere andre. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Har veldig få veldig dyre klær og er egentlig veldig glad for at jeg finner så mye jeg liker hos H&M, Vero Moda osv.
|
|
|
#8 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Hadde jeg bodd i Oslo, hadde jeg definitivt sydd myyye mere klær enn det jeg gjør pr i dag. Herregud så mye billige stoffer de har, og finner man det ikke i byen, kan man jo dra til Drammen (er det ikke der Stoff og Stil ligger?) istedet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
fri
|
Ja, Stoff og Stil ligger utenfor Drammen, og der er det kjempebra utvalg og skikkelig billig. Ellers synes jeg ikke det er imponerende utvalg i Oslo. Enten er det skikkelig dårlig utvalg og kjipe stoffer på vanlige sybutikker, eller så er det skikkelig dyrt på eksklusiver butikker. Og jeg finner sjelden noe jeg liker på innvandrerbutikkene, synes det er litt for mye glorete og simpel kvalitet. Men man kan jo selvsagt gjøre kupp innimellom. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg kjøper alltid skikkelige sko som ofte koster en del. Klærne mine forøvrig kjøper jeg ofte hos H&M. Jeg er egentlig veldig lite fornøyd med meg selv på det siste punktet der. Jeg føler at terskelen for å kjøpe nye ting blir lav (det er jo så billig ...
|
|
|
#11 |
|
Skrekkøgle
|
Jeg finner alltid masse pent på innvandrerbutikkene. Spesielt en som heter Lakshmi, og også på Sheiks Fashion, men der er det ganske dyrt, om man skal ha kvalitet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Jeg har lite av det dyreste tøyet, men mye av det i midtsjiktet. Er glad i Filippa K, Marlene Birger, Noa Noa, MNG, Floyd, Mods of Norway osv.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Varierer.. men jevnt over billige klær. Spesielt det siste året pga vektnedgang. Dessuten er jeg sånn som skifter stil og går lei fort.. så da er det kjekt med billig
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Nå har jeg lest noen flere innlegg, og det slår meg at flere føler for å rettferdiggjøre at man kjøper dyrere klær etterhvert som man får mer penger (iallefall litt rettferdiggjøring i en bisetning e.l.). |
|
|
|
#16 |
|
er her
|
Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?Mye billig og litt dyrt.
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Jeg er så enig. Etter min mening bør man, når man er kommet i en sånn situasjon at man ikke behøver å se på prisen lenger, heller tenke mer på hva man kan gjøre for andre enn på hvor mye mer man kan bruke på seg selv.
|
|
|
#18 |
|
Shake it out!
|
Er det noen som sier at man ikke kan gjøre begge deler?
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Hørt'n før.
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Jeg er såpass grunn at jeg blir riktig glad av fine klær, jeg.
|
|
![]() |
|
|