Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelagde kyllingnuggets?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-13, 17:33   #41
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?

Da er nuggetsene laget, etter Tallulahs oppskrift og med samme tilbehør, og alle likte dem. Det vil si, bare mannen likte limemajonesen. Sønnen tåler ikke rått egg så han kan ikke spise det, og den slo ikke an hos meg. Jeg liker noen ganger aiioli, men er ellers veldig sart når det gjelder majones.

Men gode nuggets, det ble nok til niste på skolen i morgen sammen med rå gulrotstaver og en liten boks med ketchup. Fint å ha med mat han har laget så å si selv. Jeg insisterte nemlig på at han skulle kutte opp kyllingfiletene, selv om han syntes det var ekkelt å skjære i rått kjøtt. Og han raspet, blandet, dyppet, rullet og satte inn i ovnen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 18:43   #42
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg laget etter Syrins oppskrift på fredag og de ble veldig gode.

Og jeg lærte noe nytt. Jeg har panert fisk i årevis, og alltid synes det var en litt grisete og vanskelig greie. Det har aldri falt meg inn å bruke en hånd til eggeblandingen og en til den tørre paneringen. Det er fremdeles grisete, men veldig mye enklere.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 18:46   #43
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke sånn skrekkelig glad i panering egentlig, bortsett fra egg og mel/salt/krydder til fisk. Den gode gamle parmesankyllingen er jo veldig mye bedre enn nuggets, men jeg kan godt lage disse igjen hvis det er et ønske fra ungen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 21:01   #44
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg laget parmesankyllingen i går men kuttet kyllingen i mindre biter og kalte det nuggets, funket som bare det og ungene spiste masse. Hadde jeg sagt at det var parmesankylling så hadde nok ikke vært like begeistret.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.