|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Ingen giftige eller farlige dyr skal vel tillates, og da ser jeg ikke helt forskjellen på å finne en katt noen er gått lei enn å finne en reptil noen har gått lei. At noen er redd dem er jo ikke noe vektig argument, det finnes mange som er livredde hunder og også katter, uten at noen foreslår å forby dem av den grunn.
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er jo løskattene her og trenger hjem, da må vi ta vare på dem. Men okei, nå er jeg ikke den som kan mest om reptiler. Hvordan blir dette i praksis, vil det drives avl på dem i stor skala for salg til Norge osv?
|
|
|
#3 |
|
|
De fleste som har katt i Norge har ikke tatt til seg en hjemløs katt altså. Om vi avlivet alle "hjemløse" katter og hadde kastrasjonspåbud for dem som ikke vil avlive katten sin, hadde vi jo kjapt løst problemet.
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Kastrasjonspåbud er jeg selvsagt for. Katter er jo et stort problem i norsk natur, de utrydder jo fuglebestander blant annet.
|
|
|
#5 |
|
ER faktisk grei i bånn!
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
vel, i praksis vil alt være nøyaktig som før, eneste forskjellen er at vi kan være stolt offentlig over vår hobby, og vise frem dyrene våre |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Signerer Skilpadda. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Det er jo ikke katter heller altså. I grunnen er svært få av de husdyrene vi har i dag naturlig her i landet.
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Her er positivlisten som har blitt nevnt noen ganger!
|
|
|
#9 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Det er sikkert greit for de som synes det er spennende, men da må de passes på slik at jeg ikke finner fler døde gekkoer i hagen min!
|
|
|
#10 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Det er over hode IKKE greit at du skal finne et dyr, enten en slange eller annet dyr i hagen fordi noen har gått lei, Skremmern |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!nei det er ikke forskjell mellom katt og slange om man skal tenke rent, kjæledyr. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!men når dere snakker om katter her, så vil jeg bare passe på at dere er klar over at reptilene på positivlisten ikke kan lage problemer her i Norge? de kan ikke formere seg og lage slike problemer i det hele tatt, temperaturene her kommer til å ta knekken på de ganske fort å greit |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Temaet er jeg igrunnen lite opptatt av, mn hadde et par kommentarer.
Som tidligere ansatt i departement vil jeg bare få påpeke at det ikke er nødvendigvis er en person som sier nei - selv om en minister fronter saken. Ofte ligger politiske grunner bak, herunder grunner fremforhandlet med andre partier.
Live with it. Vi skal aldri ha kjæledyr og båt. Livets harde realitet for våre barn, som de bare må lære seg å leve med.
|
|
|
#14 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
live with it.. du hadde jobbet i departemang sa du? jeg vil tro det ja.. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#16 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!ja, men skilpadder blir store og gamle. og krever ganske stor plass. nei, har du ikke behov til å sitte deg inn i reptilsaken så er det ikke noe som tillsier at du skal det. eneste vi i miljøet ber om, er at man skal få bestemme selv hvilket kjæledyr man skal få ha, så lenge dette ikke går utover dyrevelferd, eller er farlig for mennesker, eller er farlig for Norsk natur |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!det blir ikke det samme som hasj debatten nei! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Sammenligningen omhandlet bortkastetdelen. At kjæledyr i form av katter og hunder er bortkastet, så da kan vi likesågodt tillate flere kjælredyr. Så veldig bokstavlig var det likevel ikke ment.
|
|
|
#19 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er glad for at det likevel ikke skal bli lovlig å ha reptiler som kjæledyr. Hvis det var et skriv å skrive under på for å støtte et forbud, skulle jeg signert der.
|
|
|
|
#20 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!ja alkohol og hasj er skadelig. men reptiler som er på positivlisten, er fortsatt ikke skadelig! |
|
|
|
![]() |
|
|