|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere
Jeg fikk ikke helt dreisen på han. Men mulig det var fordi jeg hørte på to av bøkene mens jeg gikk tur med voffen og måtte prate litt med han og andre på veien så jeg mistet sammenhengen i bøkene. Og så var det drit kjedelig å høre en type lese sånn på øret. Så lydbok har jeg droppet. Men får kanskje prøve å lese bøkene selv, på nytt etterhvert..
|
|
|
|
#3 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereYrsa Sigursdottir, islandsk forfatter.
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Jeg har lest "Jeg vet hvem du er" Burde kanskje ha lest en tidligere bok, eller flere pga historien til psykologen.. men veldig spennende.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereInteressant tråd. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereElizabeth George har mange gode bøker. Du vil gjenkjenne noen av hovedpersonene hennes, Thomas Lynley og Barbara Havers, fra tv. Noe av det ble litt for psykologisk og nærgående for meg, men høres ut som du ville likt dem. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereJeg har mye å glede meg til ser jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Ja, jeg har nettopp begynt på først boka og det har irritert meg at jeg ikke har hatt tid til å lese noe særlig denne uka. I helga og neste uke derimot... Fikk høre at den siste - Sandmannen - rett og slett var umulig å legge fra seg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Den havner i postkassen min idag/i morgen tenker jeg
|
|
|
#11 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereNjæ, jeg synes ikke Jussi Adler-Olsen var det helt store. For eplekjekk i språket. Kepler er smertefullt spennende, jeg må egentlig ha blank kalender når jeg begynner med en av dem, for jeg klarer rent faktisk ikke å legge dem fra meg. Later som jeg må på do for å få lese i fred, og sånn.
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereJeg lurer på om det ikke blir Kepler i hardcover på meg, for å vente på den dersom jeg ikke finner noe som kan måle seg i mellomtiden blir hardt. Jeg la fra meg tredjeboka til Kepler to ganger. Og leste den ut på under et døgn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereKrimbøkene til Trude Teige er faktisk ganske ok. Vet ikke om noen har nevnt Thomas Engers bøker om journalisten Henning Juul, de er også veldig ok. Camilla Grebe og Merete Junker har jeg lest og likt, samt Anna Grue. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereSer at Liza Marklund ikke er nevnt. De er bra, i tillegg anbefaler også jeg Jussi Adler Olsen, Jørn Lier Horst og Trude Teige.
|
|
|
#17 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereKepler, altså? Har ikke hørt om vedkommende en gang. Blir tur på biblioteket i ettermiddag. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereDa jeg la meg i går kveld var jeg halveis i Hypnotisøren. Jeg var nesten ferdig da jeg stod opp i morges og lurte meg til en halvtime i stad for å ta de siste sidene. |
|
|
|
![]() |
|
|