|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterDenne skal jeg følge med på.
|
|
|
#2 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter*Følger med
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterJeg trodde aldri jeg skulle bli en Tupperware-misjonær, men riskokeren derfra er toppers. Da får du ferdig ris på 10 minutter. 20 min for naturris. Vann, ris, salt – smæck i mikroen.
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterHvis du vet at tirsdager er travle - lag nok mat på søndag eller mandag.
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter
Men når barnene blir større, så er det kanskje aktiviteter som går senere enn det. På vår travleste dag skal storesøster ut av huset kl. 16.20, og da bør hun ha spist middag for hun kommer bare hjem en rask tur før hun forsvinner ut igjen på neste aktivitet og ikke er hjemme før ca 21.15. Det blir litt sent for middag. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
villende
|
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterTil de dagene vi virkelig trenger raske middager. Dette lager jeg på under 10 minutter, inkludert hakking: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterJeg vil ha en kokk.
|
|
|
#8 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterFiskekaker med fullkornspasta, råkost og remulade.
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterSkal rydde kjøkkenet etterpå også være med i regnestykket? Det tar fort femten minutter bare det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Nei, det haster det jo ikke å gjøre før man skal haste videre til fotballtrening/pianotime/speidermøte.
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Nei, men det er så demotiverende å gjøre det senere. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
WF: BNBE
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterMin versjon av kjappe middager, når jeg ikke har rester, er fullkornspasta med kjøttdeig og tomatsaus. Her kan man ha tomatsaus fra glass, men jeg lager store porsjoner med masse stavmiksede grønnsaker som jeg fryser. Pastaen kokes først, kjøttdeigen stekes i panna og tomatsausen helles over. Jeg har gjerne en boks hermetiske linser i også.
|
|
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterRester fra i går. Virkelig kjapt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterRydde kjøkkenet?!
|
|
|
#15 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterBrokkolisuppe er kjapt. Kok opp vann i vannkoker mens man kutter et par brokkoli i buketter. Hell kokende vann over brokkolien til det er kant-i-kant, da blir suppen passe tykk. La koke til de er såvidt møre, tar ca 5 minutter. Kjør til suppe med stavmikser eller blender. Smak til med salt og pepper. Putt en skive cheddar, noen sprøstekte baconbiter eller terninger av stekt chorizo i midten. Server med godt brød. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterJunior er på turn på mandager og mannen vil ha noe lett for han skal på fotballtrening. Da bruker vi enten å ha suppe med brød til eller lage ostesmørbrød av grovt brød og skjære opp frukt/grønt til. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterJeg skulle ønske ungene likte "moste grønnsaker-supper", for det er jeg flink til, og det er kjapt. Og JEG elsker det. :sur.
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
I hear ya, sister.
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutterSteke karbonadedeig, ta i diverse bønner fra sånne små kartonger, kikerter etc, hakket tomat fra liten kartong og couscous. Det går på under 15 minutter.
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Enig. Vi lager det av og til likevel, men jeg synes ikke vi kan ha det altfor ofte når de ikke spiser det. Sist spiste storebror blomkålsuppa jeg lagde da, så det er progresjon. |
|
|
|
![]() |
|
|